coinex
راهنمای خرید تکراتو

رقابت هوش مصنوعی با انسان‌ها

مدیر عامل شرکت فناوری انودیا که به ساخت سودآورترین تراشه‌ساز دنیا شهرت دارد اخیرا در اظهار نظری درباره‌ی رقابت هوش مصنوعی با انسان‌ها گفت: «هوش مصنوعی تا پنج سال آینده، می‌تواند با انسان رقابت کند.»

انودیا که شرکتی نرم‌افزاری و بدون‌ساخت است که به طراحی واحدهای پردازش گرافیکی (GPU)، واسط‌های برنامه‌نویسی کاربردی (API) برای علم داده و محاسبات با عملکرد بالا و همچنین واحدهای سامانه روی یک تراشه (SoC) برای رایانش سیار (موبایلی) و بازار خودرو می‌پردازد. مدیر عامل انودیا در اجلاس DealBook نیویورک تایمز ادعا کرد هوش مصنوعی تا پنج سال آینده توانایی رقابت با انسان ها را دارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


رقابت هوش مصنوعی با انسان‌ها

جنسن هوانگ با اشاره به ظهور ابزارهای هوش مصنوعی از پیش ساخته که امروزه تمامی شرکت ها برای حوزه های مختلفی مانند طراحی تراشه و ساخت نرم‌افزار گرفته تا کشف دارو و رادیولوژی، بر اساس نیازهای خود آنها را طراحی و استفاده میکنند اشاره کرده است و اظهار نمود بر این اساس هوش مصنوعی تا 5سال آینده رقیب انسان ها خواهند شد.

به گزارش CNBC، مدیر عامل انویدیا رهبر جهانی سخت‌افزار و نرم‌افزار هوش مصنوعی در اجلاس سالانه DealBook نیویورک تایمز گفت که اگر هوش عمومی مصنوعی (AGI) به‌عنوان رایانه‌ای تعریف شود که توان آزمایش‌هایی را به‌ روش «نسبتاً رقابتی» با  هوش انسان داشته باشد، در این صورت «طی پنج سال آینده، هوش مصنوعی‌هایی را خواهیم دید که می‌توانند این آزمایش‌ها را به نحو مطلوب انجام دهند.»

رقابت هوش مصنوعی با انسان‌ها
رقابت هوش مصنوعی با انسان‌ها

همچنین هوانگ پیش بینی کرده رقابت در فضای هو‌ش مصنو‌عی موجب پیدایش و ایجاد ابزارهایی خواهد شد که شرکت‌های صنایع مختلف می توانند بر اساس نیاز خود در هر زمینه ای آنها را طراحی و به استفاده خود در آورند.

کسب‌ و‌ کار انویدیا که به دلیل افزایش تقاضا برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی به واحدهای پردازش گرافیکی پرقدرت نیاز دارد، در طول سال جاری رونق بسیار زیادی داشته است. انودیا که رهبر جهانی در ساخت نرم‌افزار و سخت افزارهای هوش مصنوعی است  اکنون از TSMC، اینتل و سامسونگ هم بالاتر رفته و به عنوان سودآورترین تراشه‌ساز دنیا شناخته می‌شود. این شرکت در گزارش مالی فصل سوم 2023 خود به افزایش 206 درصدی درآمد به‌ لطف رونق هوش مصنو‌عی اشاره کرده است.

مدیرعامل سود آور‌ترین تراشه ساز دنیا اعلام کرده که اولین ابررایانه هوش مصنوعی جهان را به OpenAI و ایلان ماسک داده است. گرچه ماسک یکی از بنیانگذاران OpenAI است ولی در سال 2018 این شرکت را ترک کرد. اما گفته‌های مدیر عامل انودیا حاکی از از آن است کا ماسک در جریان یک کنفرانس در مورد این دستگاه شنیده و آن را از هوانگ درخواست کرده و با او درباره OpenAI صحبت کرده است.

به هر حال هوانگ یکی از دلایل فاصله بین صنعت فناوری تا AGI را در یادگیری ماشین در کارهایی مانند تشخیص و ادراک مهارت می‌داند، اما هنوز نمی‌تواند استدلال چند مرحله‌ای را مانند انسان‌ها انجام دهد که مهم‌ترین اصل برای شرکت‌ها و محققان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی رقابت هوش مصنوعی با انسان‌ها چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر