;
coinex

مدیر عامل کریپتولند تحت پیگرد قانونی ؛ اعلان قرمز به پلیس اینترپل برای بازگرداندن سینا استوی

رسانه قوه قضائیه اعلام کرد سینا استوی مدیر عامل کریپتولند تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌ است. براساس گزارش‌ها سینا استوی متهم ردیف اول پرونده کریپتولند با وجود ممنوع الخروج بودن از کشور گریخته است.

در تاریخ 22 آبان 1402 رسانه قوه قضائیه از صدور و ابلاغ رای پرونده صرافی کریپتولند با بیش از ۵۱ هزار نفر شاکی خصوصی خبر داد. به دلیل همکاری سینا استوی در بازپرداخت و ردمال مطالبات  24 هزار نفر از شاکیان، این متهم با قید وثیقه، با شروط ممنوع‌الخروج و ممنوع‌المعامله بودن به صورت تحت نظر، آزاد شده بود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مدیر عامل کریپتولند تحت پیگرد قانونی قرار گرفت

اژه‌ای رئیس قوه قضاییه اعلام داشت، سینا استوی که ممنوع الخروج بوده از کشور گریخته است. به گفته‌ی وی پس از اطلاع قوه قضائیه از این موضوع، به پلیس اینترپل برای بازگرداندن سینا استوی اعلان قرمز داده شد. سینا استوی در اردیبهشت امسال به تشکیل و سردستگی یک شبکه سازمان‌یافته و اخلال کلان در نظام اقتصادی (ارزی و پولی) کشور از طریق تصدی به عملیات یک صرافی غیرمجاز رمزارزی تحت عنوان صرافی کریپتولند، و همچنین به «خیانت در امانت از طریق برداشت غیرمجاز از نقدینگی کاربران صرافی غیرمجاز کریپتولند» متهم شد.

مدیر عامل کریپتولند تحت پیگرد قانونی
مدیر عامل کریپتولند تحت پیگرد قانونی قرار گرفت

از 7متهم پردنده صرافی کریپتولند 6متهم داخل کشور حضور دارند و فقط سینا استوی مدیر عامل صرافی ها از کشور فرار کرده که اقدامات قضایی برای پیگرد بین‌المللی جلب محکوم در حال انجام است.

جعل اسناد رسمی و استفاده از اسناد رسمی مجعول (گذرنامه جعلی به نام هاکان استوی و حکم ماموریت جعلی) نیز از دیگر اتهامات سینا استوی در کیفرخواست صادره بود.

به هر حال پیگیری قضایی برای بازگرداندن سینا استوی که به ۱۵ سال حبس، ۷۵ ضربه شلاق، پرداخت جزای نقدی و ردمال و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم است؛ادامه دارد.

بشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی صرافی کریپتولند چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر