coinex
راهنمای خرید تکراتو

وزارت دفاع بریتانیا هوش مصنوعی Chat-GPT را به ربات‌هایش اضافه خواهد کرد

وزارت دفاع بریتانیا قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی Chat-GPT جنگ‌ها را هوشمندانه هدایت کند. استفاده از هوش مصنوعی که امروز به امری معمول بدل شده، اینبار قرار است با هدف هوشمند کردن جنگ‌ها وارد صنعت رباتیک شود.

بر اساس اخبار منتشر شده وزارت دفاع بریتانیا «Mod» قراردادی را با شرکت متخصص آموزش رزمی «4GD » برای اضافه کردن مدل‌های زبانی Chat-GPT شرکت «OpenAI» به «اهداف رباتیک شبیه‌سازی جنگ» سیم‌استرایکر (SimStriker) منعقد کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


وزارت دفاع بریتانیا هوش مصنوعی ChatGPT را در صنعت رباتیک به کار خواهد گرفت

توسعه‌ و گسترش سیم استرایکرها که دارای حسگر با اهداف تعاملی است از سال 2020 آغاز شد. لازم به‌ دکر است که تیپ 16 نیروی هوایی ارتش بریتانیا در کولچستر، تیپ حمله هوایی، پلیس اسکس و پلیس وزارت دفاع این کشور از گذشته تا کنون از این امکانات استفاده می‌کنند.

با وجود اینکه ربات‌های سیم استرایکر شبیه به آدمک‌های خیاطی به نظر می‌رسند، اما مجهز به موتور حسگر ضربه هستند که می‌تواند میزان دقت لیک یک رباز را ارزیابی کند. علاوه بر این، ربات‌های سیم استایکر توانایی تشخیص حرکت نور و صدا را نیز دارند. یکی دیگر از شگفتی‌های این ربات‌ها این است که قادرند به صورت شفاهی پاسخ داده، زنگ خطر را به صدا درآورند و با استفاده از سلاح‌های غیر کشنده واکن نشان دهند.

هوش مصنوعی ChatGPT
هوش مصنوعی ChatGPT

اما وزارت دفاع بریتانیا قصد دارد تا با کمک بخش شتاب‌دهنده دفاع و امنیتی (DASA) سیستم Chat-GPT را به ربات‌های خود اضافه کند. با اضافه شدن این قابلیت امکان گفتگوهای مصنوعی ایجاد می‌شود و جلسات‌ جنگی کامل‌تر و راه‌بردی‌تر خواهند شد. همچنین ChatGPT می‌تواند باعث شود تا سناریوهای سفارشی‌سازی‌شده بیشتری در اختیار سرپرستان آموزشی قرار گیرد.

«جیمز کرولی» (James Crowley) مدیر توسعه کسب و کار در شرکت 4GD گفت: «ما در مورد جدیدترین مرحله توسعه سیم‌استرایکر هیجان‌زده هستیم. این اعطای قرارداد از طرف شتاب‌دهنده دفاعی و امنیتی، گواه این است که ما در ارتباط با شرکای صنعتی خود، همچنان به تطبیق راه‌حل‌هایی برای دستیابی به بهترین نتایج آموزشی ادامه می‌دهیم. پروژه «اسمارت‌فسیلیتی» (SmartFacility) پرچم‌دار شرکت ما برای آوردن واقع‌گرایی به شبیه‌سازی‌های آموزش نظامی است و استفاده کردن از هوش مصنوعی، بعد دیگری از واقعیت را به سناریوهای جنگ شهری اضافه می‌کند.»

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره ی هوش مصنوعی ChatGPT چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر