coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

شرکت خودرویی هواوی در مسیر 40 میلیاردی شدن؛ معامله هواوی با غول خودروسازی چین

ظاهراً شرکت خودرویی هواوی در مسیر شد قرار گرفته و به چیزی نمانده تا به ارزش بازار 40 میلیارد دلاری برسد. این ارزش بازار نتیجه معامله پرسود این غول فناوری است.

هواوی که چندی پیش ورود مستقیم خود به بازار خودروهای برقی را اعلام کرد، حالا درصدد فروش بخشی از سهام خود است که شرکت‌هایی همچون چانگان اتومبیل در صورتی که در این شرکت سهامدار شوند، می‌توانند نقش بسیاری در افزایش سهام شرکت خودرویی هواوی داشته باشند. برهمین اساس، احتمال می‌رود که ارزش شرکت خودرویی جدید هواوی به 35 میلیارد دلار برسد و در صورت این اتفاق افزایش سهم بیشتر نیز ممکن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: خودرو برقی شیائومی Modena با قابلیت‌های پیشرفته به‌زودی کار خود را آغاز می‌کند

شرکت خودرویی هواوی به بازار نزدی به 40 میلیارد دلار می‌رسد

شرکت چینی هواوی به تازگی اعلام کرد که واحد شیوه‌های خودروی هوشمند خود را از شرکت اصلی جدا کرده و در مسیر احداث یک شرکت جدید برآمده است. این شرکت تمامی منابع و فناوری‌های اصلی شرکت مادر را دارا خواهد بود.

شرکت چانگان اوتو نیز اعلام کرده است که شرکت «چونگ کینگ چانگان اتومبیل» و شریک‌‌های مربوط، حداکثر تا چند درصد از سهام شرکت جدید هواوی را در اختیار خواهند داشت.

در این ارتباطا، دو منبع آگاه نیز اظهار کردند:

«چانگان اوتو» و شرکت مادرش که گروه دولتی COEG است، قصد دارند به ترتیب حدود ۳۵ درصد و پنج درصد سهم این شرکت جدید را خریداری کنند که بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد یوان ارزش خواهد داشت.

شرکت خودرویی هواوی به بازار نزدی به 40 میلیارد دلار می‌رسد

شرکت‌های کوچکتر دیگری نیز مانند شرکت دولتی FAW و دونگ فنگ موتور وجود دارند که قصد خرید 5 درصد از سهام شرکت اوتو را دارند و در حال حاضر درحال مذاکره با هواوی هستند.

اما بزرگترین سهامدار شرکت اوتو، هواوی است که 40 تا 50 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد و تا 2 یا 3 سال آینده نیز سهام خود را حفظ خواهد کرد.

یک منبع آگاه دیگر نیزد با ذکر جزئیاتی از قرارداد خودرویی هواوی مانند سهم ارزش و مالکیت، گفته است که قرارداد هنوز کامل و نهایی نشده و ممکن است دچار تغییراتی شود. لازم به ذکر است که قرارداد توسط رگولاتری چین نیز تأیید شده است.

همانطور که می‌دانید هواوی دراصل یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی و تولیدکننده دستگاه‌های الکترونیکی باکیفیت مانند گوشی موبایل است. اما از سال 2020 که هواوی هدف تحریم‌های آمریکا شد این شرکت نیز با زیان‌های متعددی شد که درنهایت مجبور شد تا شرکت آنر را که تا پیش از این زیرمجموعه هواوی بود را بفروشد.

حال منابعی آگاه دیگری نیز گفته‌اند:

یک دلیل برای این فروش برنامه‌ریزی شده، مشکل هواوی برای رشد کسب و کار خودروی هوشمندش و نیاز به جبران سرمایه برای پوشش هزینه‌های تحقیقات و توسعه است. قرارداد پیشنهاد شده، راه را برای ثبت این شرکت جدید در بورس، همان طور که هواوی برنامه‌ریزی کرده است، هموار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص افزایش سهام شرکت خودرویی جدید هواوی تا 35 میلیارد دلار چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر