;
coinex

آموزش کار با آیفون برای تازه کارها ؛ چگونه با iOS کار کنیم؟

در این مطلب، آموزش کار با آیفون برای تازه کارها را برای شما آماده کردیم و به شما توضیح می‌دهیم که برای تنظیم اولیه و شروع استفاده از iOS چه مراحلی را طی کنید.

اگر تازه به جمع کاربران آیفون پیوستید، حتماً در جریان هستید که تنظیم و راه‌اندازی آیفون جدید می‌تواند کار چالش برانگیزی باشد؛ به همین دلیل، باید در آموزش کار با آیفون برای تازه کارها چگونگی انجام تنظیمات شبکه، تنظیم سیری برای استفاده از فرمان صوتی و موارد مختلف دیگر را پوشش داد.

ما هم سعی کردیم در این مطلب، آموزش کار با آیفون را در چند مرحله ساده خلاصه کنیم. اگر قبلاً کاربران اندروید بودید و تازه به اکوسیستم iOS مهاجرت کردید، احتمالاً لازم است مدتی با این سیستم‌عامل کار کنید تا بیشتر با آن آشنا شوید. در مجموع، سیستم‌عامل گوشی‌های اندروید با iOS تفاوت زیادی دارد. همچنین، اگر کاربر آیفون هستید اما هنوز با iOS 17 کار نکردید، چند قابلیت جدید در این سیستم‌عامل وجود دارند که خوب است با آنها آشنا شوید.

در هر صورت چه قبلاً کاربر iOS بودید و چه برای اولین بار این سیستم‌عامل را تجربه می‌کنید، در این مقاله با آموزش استفاده از آیفون برای تازه کارها با شما خواهیم بود. این نکات برای کار با آیفون 13 ، آیفون 14 و هر مدل دیگری از گوشی‌های آیفون به شما کمک می‌کنند و شامل خلاصه‌ای از مهم‌ترین نکات برای آموزش کامل iOS هستند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


آموزش کار با آیفون برای تازه کارها

اگر تازه کاربر آیفون شده و کار با آیفون 13 یا هر مدل دیگری را شروع کرده‌اید، برای آموزش استفاده از iOS بهتر است که اول با پایه‌ها و اصول مقدماتی این سیستم‌عامل آشنا شوید که البته استفاده از آن بسیار ساده است.

آموزش کار با آیفون
آموزش کار با آیفون

انتخاب نسخه iOS

iOS دارای قابلیت‌هایی مثل لمس چند نقطه‌ای صفحه، اینترفیس قابل درک و اپلیکیشن‌های آماده‌ای است که هدف از طراحی آنها، استفاده حداکثری از گوشی‌های شرکت اپل است. در واقع، همین طراحی بهینه سیستم‌عامل iOS است که باعث شده گوشی‌های آیفون عملکرد بسیار روان و خوبی داشته باشند.

قبل از شروع آموزش استفاده از آیفون لازم به ذکر است که همه مدل‌های آیفون، با یک نوع نرم‌افزار کار می‌کنند؛ بنابراین مثلاً آموزش کار با آیفون 12 پرو مکس تفاوتی با آموزش کار با آیفون 11 ندارد.

اگر به دنبال یک مدل فایوجی هستید، می‌توانید آیفون 12 را بخرید. اگر به دنبال محصولی هستید که قیمت کم و عملکرد خوبی داشته باشد، آیفون 8+ را بخرید یا اگر بودجه مهم‌ترین معیار شما برای خرید گوشی است، آیفون SE را بررسی کنید. طرز کار همه این گوشی‌ها به یک صورت است و همه این مدل‌ها برای کاربرانی که تازه با iOS آشنا شده‌اند، بسیار مناسب هستند.

با در نظر گرفتن این نکات، آموزش کار با آیفون برای تازه کارها را با هم شروع می‌کنیم.

1. ساختن اپل آی‌دی

قطعاً اولین مرحله در آموزش کار با آیفون و شروع استفاده از این گوشی، ساختن اپل آی‌دی است. برای دسترسی به خیلی از امکانات گوشی‌های اپل، باید یک حساب اپل آی‌دی بسازید. برای ساختن اپل آی‌دی می‌توانید از ایمیل اصلی خودتان یا هر ایمیل دیگری استفاده کنید.

آموزش کار با آیفون

پس از ساختن اپل آی‌دی می‌توانید کار با آیفون 13 یا هر گوشی دیگری را شروع کنید. در واقع با داشتن اپل آی‌دی به اپ استور دسترسی خواهید داشت و می‌توانید با نصب بهترین اپلیکیشن‌های آیفون، تجربه بهتری از کار با گوشی جدید خودتان داشته باشید. یا اینکه می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی مثل آیتونز برای گوش کردن به موزیک و پادکست‌های مورد علاقه خودتان استفاده کنید. همانطور که در ادامه خواهید دید، همگام‌سازی با آی‌کلود فقط در صورتی انجام می‌شود که با همان اپل آی‌دی وارد گوشی شده باشید.

بیشتر بخوانید:

ضبط تماس در آیفون بدون برنامه

بررسی ویژگی های iOS 17

2. همگام‌سازی دستگاه‌های iOS با آی‌کلود

مرحله مهم بعدی در آموزش استفاده از iOS این است که اگر دستگاه اپل دیگری – مثل آیپد یا آیفون – دارید، پس از ورود به اکانت خودتان، دستگاه را با آی‌کلود همگام‌سازی کنید. به این ترتیب، همه اطلاعات همگام‌سازی شده و به صورت خودکار به گوشی جدید شما منتقل می‌شوند؛ همچنین می‌توانید از گوشی برای ساختن بکاپ‌های جدید استفاده کنید.

آموزش کار با آیفون
آموزش استفاده از آیفون برای تازه کارها

قابلیت همگام‌سازی با آی‌کلود به شما امکان می‌دهد که محتوای دلخواهتان را به راحتی بین دستگاه‌های iOS همگام‌سازی کنید. مثلاً، عکس‌هایی که قبلاً داشتید یا مخاطبان آیفون قبلی شما، در دستگاه جدید هم در دسترس خواهند بود.

3. پیکربندی تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی

آموزش استفاده از آیفون برای تازه کارها را با یکی از مهم‌ترین تنظیمات این دستگاه‌ها یعنی حریم خصوصی و امنیت ادامه می‌دهیم. در گوشی‌های آیفون، می‌توانید تعیین کنید که چه اپلیکیشن‌هایی امکان استفاده از اطلاعات لوکیشن شما را دارند.

آموزش کار با آیفون

برای ارتقای هر چه بیشتر امنیت دستگاه، می‌توانید از قابلیت‌هایی مثل فیس آی‌دی، رمز عبور یا اثرانگشت استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از اپلیکیشن Find My iPhone هم استفاده کنید تا در صورت گم شدن دستگاه (اگر دستگاه در فاصله نزدیک باشد)، با پخش صدای بوق بتوانید آن را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش ادیت ویدیو در آیفون

بهترین بازی های آیفون 2023

4. انتقال داده‌ها از اندروید به iOS

شرکت اپل در سال 2015 یک اپلیکیشن اندرویدی را با نام Move to iOS منتشر کرد. همانطور که از نام این اپلیکیشن پیداست، کاربران اندروید می‌توانند برای انتقال راحت‌تر اطلاعات خودشان به گوشی آیفون از این اپلیکیشن استفاده کنند.

آموزش کار با آیفون
آموزش کار با آیفون برای تازه کارها

این انتقال و مهاجرت، یکی از مهم‌ترین مراحل برای کاربران آیفون است؛ چون با استفاده از آن، می‌توانند مخاطبان، عکس‌ها یا اطلاعات تقویم را به گوشی جدید منتقل کنند بدون اینکه نیاز به انتقال دستی این اطلاعات یا استفاده از راهکارهای شخص ثالث داشته باشند.

5. یادگیری نکات استفاده از آیفون

شرکت اپل یک اپلیکیشن خاص به نام Tips دارد که آموزش کار با آیفون 13 پرو ، آیفون 12 پرو مکس و سایر گوشی‌های این شرکت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این اپلیکیشن که با هدف آموزش کار با آیفون برای تازه کارها طراحی شده، به شما نشان می‌دهد که چطور از امکانات و اپلیکیشن‌های داخلی این سیستم‌عامل استفاده کنید.

آموزش کار با آیفون

بعلاوه، همواره نکات جدیدی به این اپلیکیشن اضافه می‌شوند بنابراین بهتر است هر از گاهی این برنامه را چک کنید تا با نکات جدیدی که برای آموزش استفاده از آیفون اضافه شده‌اند، آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های آنلاین آیفون

بهترین بازی های فکری آیفون

6. پیکربندی مرکز کنترل

برای دسترسی به مرکز کنترل (Control Center) کافیست قسمت بالای سمت راست صفحه را با انگشت به پایین بکشید. برای استفاده از این قابلیت، لازم نیست که حتماً در صفحه هوم باشید. همچنین، این قابلیت در بیشتر اپلیکیشن‌ها در دسترس است. اما برای تنظیم و پیکربندی دقیق‌تر آن، می‌توانید به قسمت تنظیمات رفته و Control Center را انتخاب کنید.

آموزش کار با آیفون
آموزش استفاده از آیفون

بعضی از مهم‌ترین و مفیدترین قابلیت‌های گوشی‌های آیفون در Control Center قرار دارند؛ مثل تنظیم روشنایی صفحه، وای فای، بلوتوث، حالت مزاحم نشوید، دوربین، چراغ قوه و غیره.

7. استفاده از مرکز اعلان‌ها

یکی دیگر از نکاتی که باید در آموزش کار با iOS به آن بپردازیم، نحوه استفاده از مرکز اعلان‌ها (Notification Center) است. برای دسترسی به مرکز اعلان‌ها، کافیست انگشت‌تان را از قسمت وسط بالای صفحه به پایین بکشید.

آموزش کار با آیفون

در مرکز اعلان‌ها به آخرین پیام‌ها، تماس‌ها، رویدادهای تقویم، یادآورها و اعلان‌های سایر اپلیکیشن‌ها دسترسی خواهید داشت. می‌توانید این قابلیت را هم مثل مرکز کنترل، در بخش تنظیمات شخصی سازی کنید.

بیشتر بخوانید:

بررسی آیفون 14 پرو

بررسی آیفون 13 پرو

8. استفاده از Night Shift

در این قسمت از آموزش استفاده از آیفون به قابلیتی به نام Night Shift می‌رسیم. در صورت فعال کردن Night Shift، نور آبی نمایشگر گوشی حذف می‌شود تا برای خواب آماده شوید؛ چون همانطور که احتمالاً در جریان هستید، نور آبی باعث ایجاد فشار روی چشم شده و در افت کیفیت خواب تأثیر دارد.

آموزش کار با آیفون
کار با آیفون 13

با استفاده از این قابلیت، می‌توانید در محیط‌هایی با نور کمتر، راحت‌تر به مطالعه مطالب، وبگردی یا تماشای ویدیوها بپردازید. این گزینه هم در مرکز کنترل قرار دارد.

9. فعال کردن سیری

آموزش کار با گوشی آیفون را با بررسی روش فعال کردن سیری ادامه می‌دهیم که دستیار هوشمند گوشی‌های اپل است. می‌توانید با کمک این دستیار هوشمند صوتی اپل، از قابلیت‌هایی مثل برقراری تماس، تنظیم هشدارها، نوشتن یادداشت، باز کردن واتساپ و غیره استفاده کنید.

آموزش کار با آیفون

بعلاوه، ایربادهای قابل استفاده با آیفون هم با سیری سازگاری دارند. می‌توانید اولین بار که آیفون را تنظیم می‌کنید یا هر زمان که خواستید، دستیار صوتی اپل را فعال کنید. برای فعال کردن سیری، در قسمت تنظیمات، گزینه Siri را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

بررسی آیفون 15

بررسی آیفون 15 پرو مکس

10. استفاده از ایردراپ

آموزش استفاده از آیفون برای تازه کارها را با نگاهی به قابلیت ایردراپ (AirDrop) به پایان می‌رسانیم. ایردراپ، یکی از قابلیت‌های سیستم‌عامل iOS است که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی فایل، عکس، ویدیو و داکیومنت‌های دلخواه را بین دستگاه‌های اپل از جمله آیفون، مک بوک و آیپد به اشتراک بگذارید.

آموزش کار با آیفون
آموزش کامل iOS

وقتی دستگاه‌ها نزدیک هم بوده و به یک شبکه وای فای یکسان وصل باشند، می‌توانید فایل‌ها را به صورت بی‌سیم بین آنها منتقل کنید. برای استفاده از این قابلیت، وقتی آیتمی را برای Share کردن انتخاب می‌کنید، گزینه ایردراپ را از منوی باز شده انتخاب کنید. بدون شک، ایردراپ یکی از بهترین مزایای اکوسیستم اپل محسوب می‌شود.

نکات پایانی آموزش کار با آیفون

قبل از اینکه آموزش کار با گوشی آیفون را تمام کنیم، لازم است چند نکته را یاداور شویم.

گوشی‌های اپل به خاطر راحتی استفاده، دوام و پشتیبانی طولانی مدت‌شان محبوبیت زیادی دارند. یکی از دلایل محبوبیت این گوشی‌ها، وجود یک منطق ساده در طراحی سیستم‌عامل iOS است. یعنی اینکه، همه اپلیکیشن‌ها از صفحه Home راه‌اندازی می‌شوند.

برای افرادی که تازه کاربر آیفون شده‌اند، اپلیکیشن‌های آماده‌ای مثل مپز، ایمیل، سافاری و سیری بسیار مفید هستند. بعد از گوگل کروم، سافاری بهترین مرورگر اینترنت محسوب می‌شود. یکی از تفاوت‌های بین گوشی‌های آیفون و اندروید، تفاوت بین حرکات دست برای استفاده از سیستم‌عامل است که باعث شده کار کردن با نسخه iOS بعضی اپلیکیشن‌ها نسبت به نسخه اندروید آنها راحت‌تر باشد.

همچنین، اگر نسخه اندروید یک اپلیکیشن را قبلاً استفاده کرده باشید، احتمالاً طراحی زیباتر و عملکرد بهتر آن در iOS، شما را شگفت زده می‌کند. به خصوص در جدیدترین نسخه از این سیستم‌عامل که شاهد اضافه شدن قابلیت‌های جدید در آن هستیم.

جمع‌بندی

در این مطلب با آموزش استفاده از آیفون با شما بودیم و همانطور که اشاره شد، آموزش استفاده از آیفون 14 پرو مکس ، آیفون 13 و سایر گوشی‌های برند اپل، به یک صورت است.

به عنوان یک کاربر تازه کار، در iOS قابلیت‌های زیادی هستند که خوب است با آنها آشنا باشید. حتماً خودتان برای آشنایی بیشتر با این سیستم‌عامل، کمی وقت صرف کنید و البته نکات، ترفندها و آموزش‌های آیفون را هم در نظر داشته باشید؛ چون به شما برای کار با این سیستم‌عامل متفاوت کمک زیادی می‌کنند.

امیدواریم که نکات مطرح شده در این مطلب برای آموزش کار با آیفون به شما کمک کرده باشند. برای آموزش کامل iOS سایر مطالب ما را هم دنبال کنید.

سوالات متداول

آیا استفاده از گوشی آیفون راحت است؟

استفاده از گوشی‌های آیفون نسبت به گوشی‌های اندروید بسیار آسان‌تر است. به گفته بسیاری از کارشناسان، کار کردن با سیستم‌عامل iOS شرکت اپل، نسبت به هر سیستم‌عامل موبایلی دیگری ساده‌تر و راحت‌تر است.

چطور آیفون را برای فروش یا واگذاری آماده کنیم؟

اول، اگر آیفون را با اپل واچ جفت کردید، این جفت کردن را لغو کنید. سپس، از اطلاعات آیفون پشتیبان گیری کرده و از حساب‌هایی مثل آی‌کلود، آیتونز و غیره خارج شوید. در نهایت، همه محتوا و تنظیمات گوشی را پاک کنید.

چرا از اندروید به iOS مهاجرت کنیم؟

به طور کلی، دستگاه‌های iOS از نظر امنیتی قوی‌تر هستند. سیستم امنیتی گوشی‌های آیفون به دلیل انحصاری بودن اپ استور، اکوسیستم بسته اپل و آپدیت‌های به موقع، ایمن‌تر بوده و احتمال ویروسی شدن گوشی‌های این شرکت بسیار کمتر است.

بیشتر بخوانید:

منبع:  refurb

نظر شما درباره آموزش کار با آیفون و iOS چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر