;
coinex

بهترین بازی های فکری آیفون ؛ با این 10 بازی مغزتان را به چالش بکشید

در این مطلب، بهترین بازی های فکری آیفون را معرفی می‌کنیم که به تقویت حافظه و عملکرد مغز کمک می‌کنند.

مشکلات حافظه در جامعه امروزی مشکل رایجی است و حتی ممکن است در دوران جوانی نیز با مشکلات حافظه روبه‌رو شویم. البته باید توجه داشته باشید که این اخلال‌ها به‌خاطر تحلیل مغز به وجود نمی‌آیند و به راحتی با چند تمرین مربوط به فرایندهای شناختی و ادراکی، می‌توانید ذهن خود را بهبود دهید.

برای انجام این تمرین‌ها نیازی به تجهیزات جدیدی ندارید و با استفاده از گوشی آیفون خود می‌توانید، بهترین بازی های فکری برای آیفون را تجربه کنید. البته بازی‌های فکری فقط برای سیستم‌عامل iOS منتشر نمی‌شوند و روی هر پلتفرمی با هر سیستم‌عاملی می‌توانید به بازی‌های فکر دسترسی داشته باشید.

خالی از لطف نیست به این نکته اشاره کنیم که بهترین گیم های فکری آیفون از روش‌هایی برای تقویت حافظه استفاده می‌کنند که مورد تایید محققان هستند. در ادامه، چند بازی چالشی برای آیفون را به شما معرفی می‌کنیم و شما می‌توانید از میان این عنوان‌ها، یک بازی رایگان که با سلیقه شما سازگار است را پیدا کنید. امکان دارد که برای تجربه برخی از بازی‌های فکری آیفون، نیاز به اشتراک ویژه و پرداخت هزینه داشته باشد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین بازی های فکری آیفون

در صورتی که توانایی شما در استدلال‌های منطقی خوب باشد، بازی‌های فکری می‌توانند تجربه لذت‌بخشی را برای شما به ارمغان آورند. در این مطلب تلاش کردیم بهترین بازی های آیفون را معرفی کنیم که علاوه‌بر مفید بودن، جذاب و هیجان انگیز باشند و گیمر به‌مرور زمان از بازی کردن خسته نشود. تعدادی از عناوین این لیست برای تمام سنین مناسب هستند، درحالی که بعضی از آن‌ها فضایی خلاقانه و جدید دارند که ذهن گیمرها را به چالش می‌کشد.

بهترین بازی های فکری برای گوشی آیفون چیست
بهترین بازی های فکری آیفون

همان‌طور که می‌دانید، فقط مفید بودن بازی و تاثیر آن روی مغز گیمر ملاک اصلی نیست و جذاب بودن گیم و سرگرم‌کننده بودن آن نیز اهیمت دارد. به همین جهت، برای پیدا کردن عنوانی که متناسب با سلیقه شما باشد باید تمام گیم‌هایی که در فهرست بهترین بازی های فکری آیفون معرفی می‌کنیم را بررسی کنید.

Lumosity: Brain Training

بهترین بازی ها برای iOS

اولین بازی آی‌فون که می‌تواند برای تقویت ذهن شما مفید باشد، بازی Lumosity است. آزمایشگاه Lumosity روش‌های شگفت‌انگیزی را برای بررسی آی‌کیو گیمر و تمرین‌های ذهنی ارائه می‌دهد. این بازی چالشی برای آیفون در واقع روش‌های شناختی مغز و عصب‌های روان‌شناختی را به یک بازی مهیج تبدیل می‌کند. Lumosity فقط شامل یک بازی نمی‌شود و این عنوان، مجموعه‌ای از مینی گیم‌های مختلف است.

برای یافتن پاسخ‌ سوالات در این بازی باید از توانایی استدلال ذهنی و توضیح علمی استفاده کنید. تمام مینی‌گیم‌های موجود در Lumosity براساس یافته‌های علمی طراحی شده‌اند. در مجموع، Lumosity یکی از بهترین بازی ها برای iOS است که به‌مرور زمان به شما کمک می‌کند تا حافظه، مهارت‌های شناختی، توجه و سرعت حل مسئله خود را بهبود دهید. بنابراین اگر می‌خواهید یک بازی مهیج را در گوشی آیفون خود نصب کنید که علاوه‌بر سرگرم کردن، موجب بهبود عملکرد مغز و انعطاف‌پذیری ذهن شما شود، توصیه می‌شود که Lumosity: Brain Training را نصب کنید.

این بازی را می‌توانید با یک تست 10 دقیقه‌ای شروع کنید که به شما کمک می‌کند عملکرد مغز خود را بسنجید. این عنوان شامل 40 مینی‌گیم مختلف می‌شود و عملکرد شما را به صورت دقیق گزارش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های شوتر اندروید

بهترین بازی های اکشن موبایلی

Left vs. Right

بهترین بازی های آیفن 2023
بهترین بازی های آیفن 2023

عنوان بعدی که درفهرست بهترین بازی های فکری آیفون به شما معرفی می‌کنیم Left vs. Right است. این عنوان یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های فکری آیفن است که به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. این بازی توسط Mochibits توسعه‌یافته و به شما کمک می‌کند که سلول‌های خاکستری مغز خود را تمرین دهید و به این‌ترتیب، به‌مرور زمان عملکرد مغز خود را بهبود دهید.

Left vs. Right به شکلی طراحی شده است که در طول بازی، قدرت حافظه، توانایی حل مسئله، توجه، آگاهی، سازگاری، استدلال، انعطاف‌پذیری ذهن و صبر گیمر را به چالش می‌کشد. به همین جهت، می‌توانیم Left vs. Right را به‌عنوان یک بازی چالشی برای آیفون معرفی کنیم.

بازی‌های موجود در Left vs. Right شامل 6 کتگوری مختلف می‌شوند که برای آزمایش مهارت‌های ذهنی گیمر طراحی شده‌اند. به صورت کلی، در تمام کتگوری‌های Left vs. Right می‌توانید به 51 بازی دسترسی داشته باشید. با این‌که بازی به صورت رایگان منتشر شده، اما برای کسب اشتراک پریمیوم باید هزینه‌هایی را متقبل شوید. البته، برای تجربه برخی از مرحله‌های پریمیوم بازی، می‌توانید از توکن‌ها که بعد از گذراندن مراحل به‌دست می‌آورید استفاده کنید. مانند اکثر عنوان‌هایی که در فهرست بهترین بازی های فکری آیفون مشاهده می‌کنیم، Left vs. Right نیز عملکرد گیمر را با دقت بالا گزارش می‌دهد.

Brain Dots

بهترین بازی های فکری آیفون

یکی دیگر از بهترین گیم های فکری آیفون Brain Dots است. بازی بسیار ساده است، فقط باید دو نقطه آبی و صورتی را که در صفحه می‌بینید را با رسم خط به‌هم برسانید. البته، رساندن این دو نقطه کار چندان راحتی نخواهد بود و گاهی اوقات برای پیدا کردن راه‌حل، باید خلاقیت داشته باشید. با این‌که ایده بازی برای بسیاری از گیمرها خنده‌دار به‌نظر می‌رسد، اما برای پشت‌سر گذاشتن مراحل با چالش‌هایی مواجه می‌شوید. علاوه‌براین، قدرت جاذبه را درنظر داشته باشید که اجازه نمی‌دهد خط‌ها و نقطه در یک مکان ثابت بمانند.

در Brain Dots می‌توانید بیش از 25 خودکار را با رنگ و ابعاد مختلف جمع‌آوری کنید. مهم‌ترین نقطه قوت Brain Dots، تعداد مراحل آن است که باعث می‌شود فضای بازی برای هیچ گیمری تکراری نشود. تاکنون بیشتر از 3 میلیون مرحله متفاوت برای این عنوان عرضه شده است. نکته دیگری که باعث جذاب‌تر شدن Brain Dots می‌شود، تلفیق این بازی با عناصر بازی‌های Scape Room است. اگر می‌خواهید ذهن انعطاف‌پذیری داشته باشید Brain Dots می‌تواند برای شما مفید باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های اندروید 2023

بهترین بازی های زامبی

Peak – Brain Training

بهترین بازی ها برای iOS
بهترین بازی ها برای iOS

اگر به‌دنبال یکی از بهترین بازی های فکری برای آیفون هستید که با اپل‌واچ شما سازگار باشد، Peak – Brain Training گزینه مناسبی خواهد بود. این عنوان به شما کمک می‌کند که مهارت‌های شناختی و قدرت ذهنی خود را بهبود دهید. این عنوان تعداد زیادی مینی‌گیم را در کتگوری‌های مختلف دسته‌بندی می‌کند که تمام آن‌ها ازجنبه‌های مختلف، مغز گیمر را به چالش می‌کشند. بعد از انجام بازی‌ها، برای مشخص شدن قدرت ذهن و آی‌کیو، گزارشی از عملکرد بازیکن به نمایش گذاشته می‌شود.

در Peak – Brain Training بیش از 45 بازی در 6 دسته مختلف قرار می‌گیرند. دلیل اصلی که باعث افزایش جذابیت Peak – Brain Training  می‌شود، امکان اجرای بازی به صورت مولتی‌پلیر است. بنابراین، می‌توانید یکی از بهترین گیم های فکری آیفون را درکنار دوستان خود تجربه کنید و علاوه‌بر بهبود عملکرد مغز خود و فرایندهای ذهنی، لحظات مهیجی را سپری کنید.

Clockwork Brain Training | Memory & Attention Game

بهترین بازی های آیفن 2023

Clockwork Brain Training این امکان را برای شما فراهم می‌کند که مهارت‌های شناختی خود را با انجام بازی‌های ذهنی بهبود دهید و به همین جهت، Clockwork Brain Training را نمی‌توانیم صرفا یک بازی چالشی برای آیفون معرفی کنیم، درواقع این بازی می‌تواند ورزشی برای ذهن بازیکن باشد. همان‌طور که می‌دانید، حافظه، توجه، استدلال، مهارت و زبان (فن‌بیان) پنج حوزه اصلی هستند که هر فردی باید مهارت کافی در آن‌ها داشته باشد که تاثیر زیادی در روابط اجتماعی و زندگی روزمره ما می‌گذارند.

Clockwork Brain Training یکی از جذاب‌ترین عناوین در فهرست بهترین بازی های فکری آیفون است که به شما کمک می‌کند در حوزه‌های ذکر شده پیشرفت کنید. توسعه‌دهندگان Clockwork Brain Training برای ساخت این گیم از سبک استیم‌پانک و هنر Mayan الهام گرفته‌اند، بنابراین، در بازی‌های فکری این عنوان شاهد تصویر پس‌زمینه‌هایی هستیم که با دست نقاشی شده‌اند. همچنین، پس‌زمینه‌ها در تمرینات این بازی با عناصر و والپیپرهای تاریخی و باستانی تزئین می‌شوند.

در Clockwork Brain Training به بیش از 17 بازی فکری چالش برانگیز دسترسی دارید و برای دسترسی به حالت‌های جدید بازی، باید از توکن‌ها استفاده کنید. در شرایطی که مراحل بازی پیچیده و سخت می‌شوند، می‌توانید نکاتی را برای حل مسئله از Petbots دریافت کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های جهان

بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2023

Tricky Test 2

بهترین بازی ها برای iOS
بهترین بازی های آیفن 2023

Tricky Test 2 که به‌عنوان یکی از بهترین بازی های فکری آیفون شناخته می‌شود توسط استودیو Oragenose منتشر شده است. این بازی به‌گونه‌ای توسعه‌یافته که توانایی‌های مغز مانند مهارت‌های شناختی، حافظه و قدرت ذهنی گیمر را آزمایش کند. همچنین، شما می‌توانید آی‌کیو خود یا دوستانی که این بازی را تجربه می‌کنند را بررسی کنید.

شاید در برخی از بازی‌های مانند بازی‌های شوتر یا بازی‌های فایتینگ، مهارت‌‌های گیمر در فشار دادن سریع کلیدها یا تسلط بر کنترلر اهمیت داشته باشد، اما در Tricky Test 2 هیچ نیازی به مهارت‌های فیزکی ندارید و فقط باید از قدرت ذهن خود برای یافتن پاسخ استفاده کنید. Tricky Test 2 برای حل معما زمان محدودی را مشخص می‌کند و همین زمان محدود می‌تواند برای گیمرها چالش برانگیز باشد.

در این بازی به 111 پازل مختلف دسترسی دارید و باید طی 120 دقیقه آن‌ها را حل کنید. نکته قابل توجه درباره Tricky Test 2 این است که گیمر را مجبور می‌کند خارج از چارچوب‌های باور خود فکر کند. بنابراین، اگر ذهنی خلاق و منعطف ندارید، پشت‌سر گذاشتن مراحل این بازی برای شما دشوار خواهد بود.

The Moron Test: IQ Brain Games

بهترین بازی های فکری برای آیفون

The Moron Test: IQ Brain Games یکی از بهترین بازی های فکری برای آیفون است که علاوه بر مفید بودن برای مغز شما، بسیار خنده‌دار خواهد بود. به صورت خلاصه، هدف اصلی این بازی، مشخص کردن هوش گیمر است. همچنین، این بازی قدرت حافظه، ریاضی، صبر، درک مطلب، توانایی حل مسئله و آگاهی شما را آزمایش می‌کند. با این‌که The Moron Test یکی از بهترین گیم های فکری آیفون است، اما پشت‌سر گذاشتن مراحل آن مانند سایر بازی‌های این فهرست چندان دشوار نیست.

باتوجه به این‌که The Moron Test فضای بامزه و خنده‌داری دارد و حل کردن معماهای آن چندان سخت نیست، این بازی بیشتر برای کودکان مناسب است و می‌تواند توانایی تفکر سریع و قدرت تحلیل را در کودکان بهبود دهد. این عنوان 6 سطح مختلف از بازی‌ها را در اختیار گیمر قرار می‌دهد و در کتگوری‌های مختلف، می‌توانید به بیش از 100 بازی دسترسی داشته باشید.

The Moron Test برای جذاب‌تر کردن فضای بازی از کاراکترهای بامزه و موسیقی سرگرم‌کننده‌ای استفاده کرده است و به همین دلیل، کودکان از تجربه این بازی خسته نمی‌شوند. برای مشاهده عملکرد خود و سایر بازیکنان می‌توانید تابلوی امتیازات و دست‌آوردهای جهانی را مشاهده کنید. تنها نقطه ضعف The Moron Test، آسان بودن مراحل این بازی نسبت به سایر بازی های موجود در فهرست بهترین بازی های آیفون برای بهبود مهارت‌های ذهنی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های استراتژیک موبایلی

بهترین بازی های PS4 

100Logic Games – Time Killer

 

بهترین بازی های فکری آیفون
بهترین بازی های فکری برای گوشی آیفون چیست

یکی دیگر از بهترین بازی های فکری آیفون Logic Games است. اگر می‌خواهید با حل کردن پازل ذهن خود را به چالش بکشید، Logic Games می‌تواند یکی از بهترین بازی های آیفون برای شما باشد. فضای بازی بسیار ساده و قابل درک است و به همین دلیل برای رده‌سنی بالای 4 سال مناسب خواهد بود. همچنین، تجربه 100Logic Games به طرفداران سودوکو نیز توصیه می‌شود.

در این عنوان شاهد صدها مینی‌گیم مختلف مانند پازل و سودوکو هستیم که می‌توانند باعث بهبود عملکرد مغز گیمر شوند. دلیل اصلی که بسیاری از گیمرها را به تجربه این بازی تشویق می‌کند، رایگان بودن بازی است؛ البته هنگام اجرای بازی تبلیغاتی برای شما به نمایش گذاشته می‌شود که برای حذف این تبلیغات از اپلیکیشن، باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. 100Logic Games حدود 1000 مرحله مختلف را در اختیار پلیر قرار می‌دهد و هنگام حل کردن پازل‌های پیچیده، می‌توانید یادداشت‌برداری کنید.

IQ Test: Brain Cognitive Games

بهترین بازی های فکری برای گوشی آیفون چیست

در ادامه فهرست بهترین گیم های فکری آیفون با یکی از عناوین رایگان و جذاب iOS روبه‌رو می‌شویم. بازی‌های IQ به غیر از گوشی‌های آیفون با سایر دستگاه‌های iOS مثل آی‌پد نیز سازگار هستند. IQ Test یکی از بهترین بازی های فکری آیفون است که ذهن گیمر را به چالش می‌کشد. این بازی می‌تواند کمک بزرگی برای تشخیص سطح آی‌کیو بازیکن باشد، بنابراین برای مشخص کردن آی‌کیو خود می‌توانید IQ: Brain Cognitive Games را روی گوشی آی فون یا آی‌پد خود نصب کنید.

IQ Test از شیوه آزمایش روان‌شناس مشهور (ریموند کتل) بهره می‌برد و به همین دلیل این بازی برای کاربران در سراسر جهان با هر فرهنگی مناسب خواهد بود. این بازی رابط‌کاربری جذابی دارد و تمام گیمرها از فضاسازی و اکوسیستم آن لذت می‌برند. دلیلی که باعث می‌شود IQ Test یکی از بهترین بازی های فکری آیفون باشد، روش‌های حرفه‌ای برای تست آی‌کیو است. همان‌طور که می‌دانید، نتیجه هر آزمایشی کاملا دقیق نیست و امکان دارد که نتیجه تست‌ها با خطاهایی همراه باشند. به همین جهت، قابل اعتماد بودن نتیجه آزمایش و بررسی دقیق عملکرد بازیکن، در بهترین بازی های آیفون در دسته فکری اهمیت ویژه‌ای دارد.

IQ Test عملکردهایی را به شما ارائه می‌دهد که با آن‌ها می‌توانید از سن فکر خود باخبر شوید. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب و سرگرم‌کننده این عنوان، امکان مقایسه نتیجه تست آی‌کیو با نتیجه تست افراد مشهور و سلبریتی‌ها است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های PS5

بهترین بازی‌های زامبی PS4 

Brain Training

بهترین بازی های فکری آیفون
بهترین بازی های فکری آیفون

این بازی توسط Mastersoft Ltd ارائه شده است و براساس رده‌بندی سنی، برای سنین بالای 4 سال مناسب خواهد بود. شما می‌توانید این بازی را با تمام دستگاه‌هایی که از سیستم‌عامل iOS پشتیبانی می‌کنند تجربه کنید. در این عنوان بیش از 20 مینی‌گیم مختلف در اختیار گیمرها قرار می‌گیرد و می‌توان گفت که گیم‌پلی و سیستم بازی برای تمام پلیرها جذاب خواهد بود.

اگر این سوال برای شما مطرح شده که بهترین بازی های فکری برای گوشی آیفون چیست و ملاک اصلی شما برای انتخاب مناسب‌ترین گیم فکری، پوشش حوزه‌های مختلف است، Brain Training به‌خاطر پشتیبانی از مینی‌گیم‌های مختلف که به حوزه‌هایی مانند منطق، دانش کلمات، ریاضی، موسیقی، حافظه، پازل، سطوح تمرکز، فضایی و… مربوط می‌شوند، بهترین بازی فکری برای آیفن 2023 خواهد بود. همچنین، این عنوان شامل تست‌هایی می‌شود که منجر به واکنش هردو نیم‌کره مغز می‌شود.

جمع‌بندی

عنوان‌هایی که در فهرست بهترین بازی های فکری آیفون به شما معرفی کردیم، به‌خاطر استفاده از روش‌های علمی، گیم‌‌پلی جذاب، محتوای سرگرم‌کننده، محیط جذاب و… توانایی رقابت با بازی‌های گرافیکی و محبوب را دارند؛ بنابراین می‌توانیم از این بازی‌های فکری به‌عنوان بهترین بازی های آیفن 2023 یاد کنیم.

باید گفت که هیچ راه قطعی برای افزایش آی‌کیو وجود ندارد و IQ افراد مانند برخی از ویژگی‌ها مانند قد یا رنگ چشم، فقط به ژنتیک مربوط می‌شود. با این‌حال، توانایی‌های ذهنی مانند، منطق، مهارت‌های شناختی، تکلم و… قابل بهبود هستند و بازی‌های ذکر شده یکی از بهترین روش‌های برای بهبود افراد در این حوزه‌ها هستند. به همین جهت، اکنون که می‌دانید بهترین بازی های فکری برای گوشی آیفون چیست توصیه می‌شود که به‌جای بازی‌هایی که صرفا وقت شما را تلف می‌کنند، به تجربه بازی‌هایی بپردازید که منجر به بهبود مهارت‌های ذهنی شما می‌شوند.

سوالات متداول

سخت‌ترین عنوان‌ موجود در فهرست بهترین بازی های فکری آیفون کدام‌ است؟

شاید به باور بسیاری از گیمرها، Lumosity و Brain Training بهترین بازی های آیفن 2023 نباشند، اما با اطمینان می‌توان گفت که Lumosity و Brain Training ازجمله چالش‌برانگیزترین بازی‌های فکری هستند که می‌توانید تجربه کنید.

کدام بازی‌ها برای گیمرهای کم‌سن مناسب هستند؟

بهترین بازی‌های فکری مناسب برای کودکان، The Moron Test و Brain Dots است.

بیشتر بخوانید:

منبع: ubuntupit

دیدگاه شما درباره بهترین بازی های فکری آیفون چیست؟ به‌نظر شما بازی‌های استراتژی یا بازی‌های شوتر که نیازمند عملکرد سریع و پیش‌بینی‌های دقیق گیمر هستند نیز می‌توانند در این فهرست حضور داشته باشند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر