;
coinex

مدیر ارشد OpenAI: از هوش مصنوعی توقع بیش از اندازه نداشته باشید

امروزه استفاده از هوش مصنوعی بسیار رایج شده و شاید برخی از آن انتظار معجزه داشته‌اند که برد لایت کپ مدیر ارشد OpenAI را به بیان «هوش مصنوعی یک‌شبه کسب‌ و‌ کار شما را متحول نمی‌کند» واداشته‌اند. 

اوپن ای‌آی Open AI یک شرکت پژوهشی غیرانتفاعی هوش مصنوعی آمریکایی (AI) است که با هدف توسعه هوش مصنوعی دوستانه برای خدمت به بشریت فعالیت می‌کند. این شرکت سعی دارد سازمان‌ها را به سمت استفاده از هوش مصنوعی ترغیب کند. با این وجود لایت کپ مدیر ارشد OpenAI می‌گوید که هوش مصنوعی یک شبه نمی‌تواند کسب‌ و‌ کار شما را تغییر دهد کاربران انتظار تغییر آنی از این قابلیت را دارند اما امکان‌پذیر نیست. بر این اساس به نظر نمی‌رسد هوش مصنوعی به این زودی‌ها روند کسب‌ و کار‌ها را تغییر دهد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


استفاده از هوش مصنوعی در کسب‌ و کار

مدیر ارشد عملیات OpenAI در مصاحبه با CNBC می گوید: «شرکت‌ها انتظار دارند که هوش مصنوعی مولد بسیاری از مشکلات را حل کند، هزینه‌ها را به‌‌شکل چشمگیری کاهش دهد و در صورت بروز مشکل، رشد را به شرکت بازگرداند. اگرچه هوش مصنوعی می‌تواند کارها را بهبود دهد، اما با کمک آن هنوز نمی‌توان مشکلات را کاملاً حل‌و‌فصل کرد، چون این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی است.»

استفاده از هوش مصنوعی
استفاده از هوش مصنوعی

OpenAI با ارائه چت بات ChatGPT که بر اساس گفته‌های این شرکت مانند یک دستیار انسانی عمل می‌کند با تبلیغات گسترده‌اش افراد زیادی را با هدف آسان شدن کسب و کارشان به استفاده از این چت بات ترغیب کرد. پس از آن نگرانی‌های برخی از کاربران برای  پخش ناخواسته اطلاعات، شرکت های بزرگ در زمینه هوش مصنوعی از جمله OpenAI، مایکروسافت و آمازون را برای ایجاد امنیت بیشتر وادار به ساخت نسخه‌های سازمانی هوش مصنوعی کرد.

در همین راستا OpenAI هم نسخه سازمانی ChatGPT محبوب با امنیت بیشتر را به کاربران خود ارائه داد و همچنین اعلام کرد که نسخه سازمانی ChatGPT داده‌های اختصاصی و محرمانه شرکت‌ها را محفوظ نگه می‌دارد. با این وجود مدیر ارشد OpenAI اعلام کرده این شرکت هنوز مشغول بررسی لیست انتظار طولانی کسب‌ و کارها برای دسترسی به نسخه سازمانی ChatGPT است. او می‌گوید نباید انتظار داشت که هوش مصنوعی سریعا کسب و کار آنها را متحول کند.

با وجود تدابیر در نظر گرفته شده به نظر می‌رسد هوش مصنوعی هنوز میان مردم جای نگرفته است؛ به طور مثال یک چت‌بات بانکی که با کمک OpenAI ساخته شده چندان مورد استقبال مشتریان قرار نگرفته و موجب نارضایتی کاربران شده است. آنها می‌گویند هوش مصنوعی کار آنها را ساده نکرده چرا که مردم هنوز ترجیح می‌دهند راجع کسب و کار خود به جای چت بات، با یک انسان تعامل داشته باشند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی استفاده از هوش مصنوعی در کسب و کارها چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر