;
coinex

چک 4 دلاری استیو جابز 46 هزار دلار فروخته شد

اخیرا اعلام شده بود که چک 4 دلاری استیو جابز در یک مزایده 20 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است این مزایده که تا پنج شنبه برقرار بود نهایتا این چک را 46 هزار دلار فروخت.

اخیرا چکی یافت شده با امضای شخص استیوجابز با مبلغ 4.1 دلار که در تاریخ 23 جولای 1976 نوشته شده است. این چک که تاریخ آن سه ماه بعد از احداث اپل یعنی زمانی که استیوجابز اپل را در گاراژ خانوادگی خود اداره می‌کرده برمی‌گردد. این چک که برای شرکت RadioShack نوشته شده سرانجام به قیمت 46هزار دلار فروخته شد.

بیشتر بخوانید: ضبط تماس در آیفون بدون برنامه

استیو جابز این چک را سه ماه پس از راه اندازی اپل و قبل از معروف شدن این شرکت، برای خرید باتری از RadioShack نوشته بود. استیو و وزنیاک برای ساخت جعبه آبی خود که نوعی تلفن بود نیاز به سیستم میکرو کامپیوتری داشت که RadioShack آن را تهیه می‌کرد. این جعبه‌های آبی اولین تجربه همکاری جابز و وزنیاک به حساب می‌آید. RadioShack که شرکت پیشرو در عرصه فناوری قرن بیستم به حساب می‌آید امکان ساخت جعبه آبی را بوجود آورد.

چک 4 دلاری استیو جابز
چک 4 دلاری استیو جابز

استیوجابز و وزنیاک توانستند 200 عدد جعبه آبی را به قیمت 150 دلار بفروشند. جعبه آبی همان اختراع معروف وزنیاک است که وجود اپل را تثبیت کرد. بر این اساس اگر RadioShack وجود نداشت اپلی هم بوجود نمی آمد. چک4.1 دلاری که برای RadioShack نوشته شده که توسط شخص استیو جابز امضا کرده که نکته جالبی است چون معمولا سازنده اپل جایی را امضا نمی‌کرد.

طی چند روز اخیر اعلام شده که چک 4.1 دلاری استیوجابز در یک مزایده بیش از 20 هزار دلار قیمت‌گذاری شده است این مزایده تا پنج‌شنبه برقرار بود و در نهایت این چک به قیمت 46 هزار دلار فروخته شد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی پیدا شدن چک 4 دلاری استیو جابز چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر