;
coinex

چک 4 دلاری استیو جابز در یک حراجی 20 هزار دلار قیمت‌گذاری شد

اخیرا چک 4 دلاری استیو جابز که برای پرداخت به شرکت RadioShack پیدا شده که در یک حراجی بیش از 20 هزار دلار ارزش‌گذاری شده است.

چک 4 دلاری یافت شده در تاریخ 23 ژوئیه 1976 «حدود سه ماه بعد از احداث اپل» برای پرداخت وجه به شرکت RadioShack امضا شده است. نکته جالب موجود در چک، امضای شخص استیو جابز است که با توجه به اینکه سازنده اپل جایی را امضا نمی‌کرده، این چک یک مورد خاص محسوب می‌شود.  اکنون در یک حراجی قیمت اعلام شده برای آن از 20هزار دلار هم عبور کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


چک 4 دلاری استیو جابز

براساس گزارش اینسایدر، چکی به مبلغ 4.1 دلار برای پرداخت به شرکت RadioShack با امضای شخصی استیو جابز که در این چک  «استیون جابز» درج شده پیدا شده است. به نظر می‌رسد با توجه به تاریخ این چک یعنی 23 ژوئیه 1976 (مرداد 1355)، زمانی که جابز اپل را در گاراژ خانوادگی خود اداره می‌کرده امضا شده باشد. شرکت اپل در تاریخ آوریل 1976 (فروردین‌ماه 1355) تاسیس شد یعنی سه ماه قبل از تاریخ این چک.

چک 4 دلاری استیو جابز
چک 4 دلاری استیو جابز

«استیو وزنیاک» یکی دیگر از بنیانگذاران اپل در اوایل جوانی مقداری پول جمع کرد تا بتواند سیستم میکروکامپیوتر TRS-80را برای ساخت جعبه آبی تهیه کند.جعبه آبی اولین تجربه همکاری وزنیاک و جابز است که با فروش تقریباً 200 عدد از آن به قیمت 150 دلار اولین همکاری آنها را تثبیت کرد. جعبه آبی که نوعی تلفن است همان اختراع معروف وزنیاک است که وجود اپل را تثبیت کرد. جعبه آبی به حدی اهمیت دارد که جابز به زندگی نامه نویس خود گفته اگر جعبه آبی وجود نداشت، اپل هم از بین می رفت. اما نکته جالب این است که وزنیاک جعبه آبی خود را با پرسه در راهروهای شرکت RadioShack که یکی از مهم ترین و در عین حال حال گمنام ترین شرکت در پیش برد فناوری قرن بیستم محسوب می‌شود، ساخته است. با این حساب می شود گفت اگر RadioShack وجود نداشت اپل نیز وجود نداشت. این مسئله امضای شخصی استیو جابز در این چک را معنا می بخشد.

اکنون این چک در یک حراجی بیش از20هزار دلار قیمت‌گذاری شده است بالاترین قیمت اعلام شده 22,444 دلاراست. پیش از نیز یک نامه با امضای استیو جابز به قیمت 479,939فروخته شده است.

حراجی چک 4دلاری استیو جابز تا پنجشنبه برقرار است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی چک 4 دلاری استیو جابز چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر