;
coinex

فضاپیمای نظامی X-37B طولانی‌ترین زمان گردش در فضا را به نام خود ثبت کرد

فضاپیمای نظامی X-37B پس از 908 روز به زمین بازگشت. این فضاپیمای آمریکایی که به مدت 30 ماه در فضا سفر کرده توانست رکورد پروازهای قبلی خود را بشکند.

فضاپیمای نظامی X-37B یک فضاپیمای رباتیک ساخت شرکت بوئینگ با قابلیت بازیابی و استفاده مجدد است. X-37B دیروز پس از 30 ماه به زمین بازگشته، که این زمان طولانی‌ترین زمان نسبت به پرواز‌های قبلی X-37B تاکنون را به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: بازگشت به ماه با فضاپیمای پرگرین ؛ آمریکا یک بار دیگر به ماه می‌رود

X-37B دیروز در مرکز فضایی ناسا فرود آمد. این فضایپیمای مرموز آمریکایی 908 روز در فضا سفر کرده و برای اولین بار از چند ماژولی که در آن قرار گرفته، استفاده کرده است. «جیم چیلتون»، معاون ارشد برنامه‌های فضایی بوئینگ در بیانیه‌ای در این‌باره گفت: «این عملیات به همراه ماژول سرویس‌دهی خاص خود طولانی‌ترین نمونه عملیات‌های مداری ما با X-37B بود و مفتخریم که توانستیم کارکردهای جدید و انعطاف‌پذیری را برای دولت و شرکای آن اثبات کنیم.»

فضا‌پیمای X-37B
فضاپیمای نظامی X-37B

نیروی فضایی آمریکا دو فضاپیمای X-37B دارد که تا کنون 6 بار برای ماموریت‌های مداری به فضا فرستاده شدند. این فضاپیما بسیار شبیه شاتل ناسا است با این تفاوت که بدون سرنشین سفر می‌کند. این فضاپیماها که 8.8 متر طول دارند، با استفاده از یک پرتابگر به فضا رفته و پس از بازگشت و ورود به جو زمین، مانند یک هواپیمای فضایی، در باند فرودگاه تعیین‌شده، فرود می‌آیند.

فضاپیمای X-37B برای نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا فعالیت می‌کند و به آنها کمک می‌کند تا محموله ها را در فضا آزمایش کنند و پس از آن در زمین بررسی چیلتون می‌گوید: «از زمان اولین پرتاب X-37B در سال 2010، این فضاپیما رکوردها را زیر‌و‌رو کرده است.»

گرچه اکثر ماموریت‌های X-37B محرمانه هستند و سازمان فضایی آمریکا خبر این ماموریت‌ها را اعلام نمی کند. اما این بار بیان کرده که در این مأموریت دریافته که تابش‌های فضایی چگونه بر دانه‌های گیاهان اثر می‌گذارند.

به هر حال فضاپیمای X-37B سفر طولانی داشته و پس از گذشت 30 ماه به زمین بازگشته و باعث شده برخی از مسئولان ارتش آمریکا اطلاعاتی درباره‌ی این ماموریت بیان کنند. آنها می‌گویند که فضایپیمای X-37B در این ماموریت، ماهواره FalconSat-8 را حمل کرده که خودش پنج محموله دیگر داشته است. همچنین آنها اعلام کرده‌اند که این ماموریت شامل آزمایش ماژول آنتن فرکانس رادیویی فتوولتائیک برای آزمایشگاه تحقیقات نیروی دریایی آمریکا صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی ماموریت فضاپیمای نظامی X-37B چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر