coinex
راهنمای خرید تکراتو

تماشا کنید: تصاویری از طرح‌های اولیه آیفون 16 منتشر شد

طرح‌های اولیه آیفون 16 منتشر شده و تغییرات اساسی این گوشی را در زمینه چیدمان دوربین‌ها به نمایش می‌گذارد که بی‌شباهت به سری گوشی‌های 12 و 12X نیست.

سه رندری که از آیفون 16 منتشر شده احتمالا از مدل استاندارد این سری از گوشی‌های شرکت اپل را به نمایش می‌گذارد. این تصاویر دو حالت مختلف دوربین آیفون 16 را ارائه می‌کنند. یکی از حالت ها چیدمان عمودی برای دوربین های آیفون 16 است که شباهت زیادی به آیفون 12 دارد؛ عکس دیگر نمایی از یک محفظه کپسولی را نشان می‌دهد که برای دوربین آیفون X در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: میکروفون‌ پیشرفته آیفون 16 عملکرد دستیار Siri را بهبود می‌بخشد

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که آیفون 16 برای دو نوع مختلف برجستگی دوربین در حال آزمایش است.  در حال آزمایش دو طرح مختلف برای برجستگی دوربین قرار دارد. یکی از این طراحی‌ها شبیه به طراحی برجستگی دوربین آیفون 15 است که لنزها به صورت عمودی چیده شده‌اند.

رندرهایی که از طراحی آیفون 16 منتشر شده آن را به رنگ زرد با دکمه اکشن و تنظیم صدا به سبک آیفون X را نشان می‌دهد. تصویر دیگری یک گوشی آیفون صورتی رنگ با دکمه اکشن و دکمه‌های جداگانه برای تنظیم صدا است. رنگ دیگری که برای گوشی آیفون در نظر گرفته شده، مشکی است؛ این گوشی نیز دکمه بزرگ اکشن و یک دکمه خازنی جدید در قسمت پایین خود دارد.

 طرح‌های اولیه آیفون 16
طرح‌های اولیه آیفون 16

نکته جالب توجه دکمه‌ی صدای یکپارچه‌ی آیفون 16 است که به نظر پروژه ناموفق Bongo باشد. این پروژه که در ابتدا قرار بود در آیفون 15 پرو اجرایی شود، عملکرد یکپارچه لمسی را در اختیار کاربران قرار می‌داد که در اوایل سال 2023 به دلیل مشکلات فنی منحل شد؛ این دلیلی بود که شرکت اپل دوباره به دکمه‌های مکانیکی روی آورد.

تماشا کنید: تصاویری از طرح‌های اولیه آیفون 16 منتشر شد

در این تصاویر به وضوح سایزهای مختلف دکمه‌ی اکشن در طراحی‌های هرکدام از گوشی‌ها دیده می‌شوند. در برخی از این طراحی دکمه اکشن بسیار بزرگی را می‌بینیم که در واقع بخشی از پروژه اطلاس (Atlas) بوده که بیانگر تلاش اپل برای تغییر دکمه‌ی اکشن از مکانیکی به خازنی است.

تماشا کنید: تصاویری از طرح‌های اولیه آیفون 16 منتشر شد

علاوه‌براین، در این گزارش طراحی دیگری شبیه به آیفون 7 پلاس و آیفون X محتمل دانسته است؛ در این طرح، دوربین‌ها در یک برجستگی عمودی یکپارچه قرار دارند. اما، موقعیت فلش LED در هر دو طرح یکسان است که نشان می‌دهد اپل قصد تغییر موقعیت فلش را ندارد.

اپل دکمه‌ی جدیدی در سمت راست آیفون 16 را آزمایش می‌کند و شاید باید منتظر یک دکمه خازنی جدید باشیم که به شکل داخلی تحت عنوان پروژه Nova توسعه یابد. اطلاعات تازه منتشر شده می‌گویند، این دکمه احتمالا با نام Capture و به منظور عکاسی طراحی خواهد شد. پنل جلویی آیفون 16 در این تصاویر تقریبا بدون تغییر خاصی دیده می‌شوند و همچنان از داینامیکآیلند بهره می‌برند. چیز دیگری که می‌توان منتظر آن بود، صفحه‌ نمایشی است که در مدل‌های قبلی با آنها برخورد داشتیم. در نهایت لازم به ذکر است که نسخه استاندارد آیفون 16 مجهز به درگاه تایپ‌سی باشد درست مانند آیفون 15.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی طرح‌های اولیه آیفون 16 چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر