;
coinex

کیبورد گوگل در تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو به قابلیت تشخیص دست نوشته مجهز خواهد شد

قابلیت تشخیص دست نوشته یا همان handwriting recognition به زودی در کیبورد گوگل تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو سامسونگ و پیکسل فعال خواهد شد.

صفحه کلید تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند تاشو، ویژگی‌های کاربردی و زیادی را به کاربران خود ارائه می‌دهند، اما یکی از عناصری که همیشه مورد کم لطفی قرار گرفته، قابلیت تشخیص دست خط است. خوشبختانه کیبورد Gboard برای حل این مشکل دست به کار شده و به زودی گزینه handwriting recognition و ورودی دست‌نویس را برای کلیه کاربران فعال خواهد کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قابلیت تشخیص دستخط در کیبورد گوگل

یکی از متخصصان و تحلیلگران اندروید به تازگی ویدیویی را منتشر کرده و در آن چگونگی کارکرد ویژگی handwriting را به نمایش گذاشته است. این ویدئو نشان می‌دهد که چگونه کاربران می‌توانند به راحتی در فیلدهای متنی بنویسند، متن را حذف یا درج کنند و حتی کلمات را به یکدیگر پیوند دهند. این عمل‌های ویرایشی از طریق قلم استایلوس به شکلی که در پایین توضیح داده شده، انجام می‌شوند.

  • حذف: برای حذف از قلم خود برای خراش دادن یک حرف، کلمه یا عبارت استفاده کنید.
  • انتخاب: برای انتخاب دور یک حرف یا عبارت دایره بکشید.
  • درج: برای درج از قلم خود برای ترسیم یک فلش در جایی که می‌خواهید متن جدیدی اضافه شود استفاده کنید.
  • پیوست: برای پیوست یک خط عمودی بین متن‌ها رسم کنید تا با یکدیگر ادغام شوند.
  • خط جدید: قلم خود را به سمت پایین و چپ بکشید تا متن را به خط جدید منتقل کنید.

همچنین قابلیت تشخیص دست نوشته Gboard قادر است که به طور خودکار متن نوشته شده را به متن تایپ شده تبدیل کند. این ویژگی اولین بار در آیپد اپل، با نام  Scribble ظاهر شد و اکنون گوگل با هدف ساده‌سازی تایپ برای کاربران اندروید، آن را در کیبورد جیبورد فعال خواهد کرد. این ویژگی به طور یکپارچه با فضای Gboard ادغام می‌شود و به کاربران این امکان را می‌دهد که به سادگی بین دو عملیات تایپ و نوشتن با دست در حرکت باشند.

کیبورد گوگل

همچنین برای تجربه لذت بخش‌تر هنگام استفاده از این قابلیت، یک نوار ابزار شناور ظاهر می‌شود که دسترسی سریع به ایموجی‌ها، تغییر زبان، کلیپ بوردها و سایر ابزارهای مفید را ممکن می‌کند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند مواردی مانند سرعت نوشتن و عرض خط‌ها را در تنظیمات کیبورد خود تغییر دهند.

کیبورد گوگل

این ویژگی تنها مختص به تبلت‌های گلکسی و پیکسل نیست و حتی در گوشی‌های تاشو مانند گلکسی زد فولد 5 سامسونگ نیز کار خواهد کرد. توجه داشته باشید که تمام این قابلیت‌ها با اندروید 14 به تبلت‌ها اضافه می‌شوند، بنابراین هرچه سریع‌تر نسبت به آپدیت دستگاه‌های خود اقدام کنید. همچنین اگر ورژن Gboard شما 13.7 باشد به احتمال زیاد قابلیت handwriting فعال شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره قابلیت تشخیص دست نوشته در کیبورد گوگل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر