;
coinex

قابلیت جدید کیبورد Gboard به سهولت تایپ در حالت لنداسکیپ کمک خواهد کرد

قابلیت جدید کیبورد Gboard به رفع مشکل اشغال نمایشگر توسط صفحه کلید افقی کمک خواهد کرد. با استفاده از این قابلیت، دید وسیع‌تری از پیام رسان خود خواهید داشت.

شاید شما هم از افرادی باشید که هنگام تایپ، صفحه کلید افقی با کلیدهای QWERTY بزرگ را به حالت معمولی ترجیح می‌دهید. اما مشکل اینجاست که کیبورد در حالت افقی، بخش زیادی از صفحه را می‌پوشاند.

حال قرار است قابلیت جدید Gboard برای رفع این مشکل به کمک کاربران اندروید بیاید. به گفته وب سایت خبری Android Police، ویژگی جدیدی به نسخه بتای Gboard (ورژن 13.6) اضافه شده که به طور پیش‌فرض صفحه کلید در حالت افقی را با طرح شناور باز می‌کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قابلیت جدید کیبورد Gboard

قابلیت جدید Gboard به زودی در نسخه بتا این برنامه و برای تمام دارندگان گوشی‌های اندرویدی فعال خواهد شد. اگر نمی‌دانید که کیبورد شما نسخه معمولی است یا بتا، کافی است به قسمت تنظیمات مراجعه کرده و سپس به بخش برنامه‌ها (Apps) و See all xxx apps مراجعه کنید. پس از آن، با کلیک بر گزینه فهرست، شماره نسخه برنامه در حال اجرا در گوشی شما نمایان خواهد شد.

قابلیت جدید کیبورد Gboard

همان‌طور که گفته شد، در حال حاضر صفحه کلید شناور تنها در ورژن 13.6 نسخه بتا این کیبورد فعال شده است. اگر عدد نمایش داده شده با این ورژن تطابق داشته باشد، به احتمال زیاد می‌توانید از این ویژگی در حالت افقی استفاده کنید.

صفحه کلید شناور با چیدمان QWERTY، از طریق کشیدن نوار پایین کیبورد به راحتی جابه‌جا می‌شود. در صورتی که مایل باشید اندازه صفحه کلید در حالت افقی را به حالت طبیعی بازگردانید، کافی است صفحه کلید شناور را به پایین صفحه نمایش بکشید تا کیبورد افقی در اندازه کامل باز شود.

قابلیت جدید کیبورد Gboard

پس از انجام این کار، تا زمانی که دستورالعمل خاصی را دنبال نکنید، دیگر صفحه کلید به حالت شناور باز نخواهد گشت. برای بازگشت به چیدمان QWERTY شناور در حالت افقی، باید از دایره آبی رنگ در سمت چپ نوار ابزار که داخل آن چهار مربع قرار گرفته است، استفاده کنید. با ضربه روی این آیکون، اولین گزینه یعنی شناور (Floating) را انتخاب کرده و تنظیمات را به حالت پیش‌فرض برگردانید.

اگر به آخرین ورژن نسخه بتا دسترسی داشته باشید، این قابلیت بدون شک در دستگاه شما فعال شده است. این ویژگی قطعا به شما کمک خواهد کرد تا هنگام تایپ در حالت افقی، دید وسیع‌تری از پیام رسان در حال اجرا داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره قابلیت جدید کیبورد Gboard و کارآیی آن چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر