;
coinex

استارتاپ یونیکورنی عربستان ، تامارا یک میلیارد دلار ارزش گذاری شد

استارتاپ یونیکورنی عربستان ، تامارا، که در سال 2021 از شرکت چک‌آوت‌دات‌کام، یک شرکت بریتانیایی، 110 میلیون دلار سرمایه جذب کرده بود، اکنون پس از گذشت دو سال، به مرحله‌ای رسیده است که می‌تواند به عنوان یک یونیکورن یا شرکت تک‌شاخ با ارزش شناخته شود. در تازه‌ترین اخبار ارزش این شرکت بیش از یک میلیارد دلار اعلام شده است.

بلومبرگ گزارش کرد، در جدیدترین دور سرمایه‌گذاری خود، تامارا موفق به جلب 340 میلیون دلار از سرمایه‌گذارانی مانند Sanabil، یکی از واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری ملی عربستان، شده است.

بیشتر بخوانید: رونق بازار استارتاپ‌های فروش بنزین سیار‌ ؛ لیتری 35 هزار تومان

این در حالی است که بسیاری از شرکت‌های نوپا در منطقهٔ خاورمیانه، به دلیل کاهش معاملات سرمایه‌گذاری در سال 2022، با چالش‌های جذب سرمایه جدید مواجه هستند. اطلاعات ارائه شده توسط Magnitt نیز نشان می‌دهد که حجم سرمایه‌گذاری جسورانه در استارت‌اپ‌های مستقر در خاورمیانه و شمال آفریقا در اولین نه ماه سال 44 درصد کاهش یافته است.

استارتاپ یونیکورنی عربستان تامارا، یکی از بزرگترین استارت‌آپ‌های حاضر در خاورمیانه، طرحی به نام «بعداً بپرداز» را اجرا می‌کند. بر طبق اظهارات عبدالمجید الصیخان، مدیرعامل این شرکت، طی چند سال آینده این شرکت قصد دارد به عرضه عمومی سهام خود بپردازد.

استارتاپ یونیکورنی عربستان

آخرین دور سرمایه‌گذاری در تامارا به تازگی انجام شده که در آن بانک گلدمن ساکس، ماه گذشته تصمیم به افزایش سرمایه این شرکت گرفت.

تامارا با فعالیت در کشورهای عربستان، کویت و امارات حاضر است و با بیش از 10 میلیون کاربر و همکاری با 30 کسب و کار، در عرصهٔ فعالیت می‌نماید. همچنین، تبی، یک فین‌تک دیگر در عربستان، نیز در ماه آبان امسال موفق به جذب سرمایه پیش از عرضه عمومی و تبدیل به یک یونیکورن شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی استارتاپ یونیکورنی عربستان تامارا چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر