;
coinex

گوگل نصب اپلیکیشن‌های جانبی را برای کاربران آسان‌تر می‌کند

غول موتور جستجوی جهان با پرداخت 700 میلیون دلار به کاربران و ایالت‌های ایالات متحده، نصب اپلیکیشن‌های جانبی را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.چند روز پیش، اپیک گیمز برنده دعوی مهمی علیه گوگل در آمریکا شد. هیئت منصفه تصمیم گرفت که گوگل انحصار غیرقانونی اندروید را با پلی استور و محدودیت هایی که بر روی توسعه دهندگان برنامه و بازی اعمال می‌کند، دارد. همه ایالت های ایالات متحده نیز علیه گوگل با شکایت ضد انحصار مبارزه کردند. اکنون، این شرکت فاش کرده است که در نتیجه از چه چیزی چشم پوشی می‌کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نصب اپلیکیشن‌های جانبی آسان‌تر می‌شود

گوگل اعلام کرده است که 700 میلیون دلار پرداخت خواهد کرد و نصب اپلیکیشن‌های جانبی در دستگاه‌های اندرویدی خارج از Play Store ممکن می‌شود. علاوه بر این، این شرکت به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن اجازه می‌دهد تا به مدت پنج سال کاربران برای پرداخت (صورت‌حساب انتخاب کاربر) خارج از Play Store اقدام کنند. از 700 میلیون دلار، گوگل 629 میلیون دلار را به کاربرانی که ممکن است برای برنامه‌ها، بازی‌ها و خدمات بیشتر از طریق فروشگاه Play پرداخت کرده باشند، پرداخت خواهد کرد. 70 میلیون دلار باقیمانده طبق نظر دادستان کل به تمام ایالت‌های ایالات متحده پرداخت خواهد شد.

Google Play Store One UI Dark Theme

به مدت هفت سال، گوگل موافقت کرده است که همچنان به صورت فنی این امکان را برای کاربران اندرویدی فراهم کند که نصب اپلیکیشن‌های جانبی را خارج از Play Store انجام دهند. علاوه بر این، به مدت چهار سال، گوگل توسعه دهندگان را مجبور نخواهد کرد که بهترین قیمت‌های خود را به مشتریانی که از فروشگاه Google Play یا صورتحساب Google Play خرید می‌کنند، ارائه دهند. این شرکت همچنین به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا از طریق فروشگاه Play به مصرف‌کنندگان در مورد قیمت‌های بهتر برنامه‌ها و بازی‌هایشان در فروشگاه‌های اپلیکیشن دیگر اطلاع دهند. به مدت پنج سال، گوگل همچنین به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا سیستم صورتحساب مبتنی بر وب خود را در برنامه خود تعبیه کنند. همچنین توسعه‌دهندگان را مجبور نمی‌کند تا برنامه‌ها یا بازی‌های خود را همزمان با سایر فروشگاه‌های اپلیکیشن راه‌اندازی کنند و در عین حال ویژگی‌های مشابهی را ارائه دهند.

گوگل همچنین موافقت کرده است که سازندگان گوشی‌های هوشمند را به مدت پنج سال مجبور نکند که فروشگاه Google Play را منحصراً روی تلفن‌های خود (یا صفحه اصلی) نگه دارند. این بدان معنی است که برندها می‌توانند دستگاه‌های خود را با فروشگاه‌های برنامه جایگزین ارسال کنند. به مدت چهار سال، این شرکت برندهای گوشی‌های هوشمند را از ارائه حقوق نصب برنامه برای برنامه‌های از پیش بارگذاری شده منع نمی‌کند و به سایر فروشگاه‌های برنامه اجازه می‌دهد تا برنامه‌های نصب شده روی دستگاه را بدون دخالت کاربر به روز کنند. به مدت چهار سال، Google به فروشگاه‌های برنامه جانبی اجازه می‌دهد از APIهای Google Play و تقسیم‌بندی ویژگی‌ها برای کمک به نصب برنامه‌ها و بازی‌ها استفاده کنند.

معمولاً هنگام نصب برنامه‌ها خارج از فروشگاه گوگل پلی، گوگل پیامی ترسناک نشان می‌دهد. با این حال، در آینده، این شرکت چنین پیام‌هایی را نمایش نخواهد داد. در عوض، این پیام نمایش داده می‌شود: «تلفن شما در حال حاضر برای نصب برنامه‌ها از این منبع پیکربندی نشده است. اعطای مجوز به این منبع برای نصب برنامه‌ها می‌تواند تلفن و داده‌های شما را در معرض خطر قرار دهد.” گوگل همچنین به توسعه دهندگان برنامه اجازه می‌دهد تا در صورت دریافت اطلاعات تماس با رضایت کاربر، با کاربران خارج از Play Store تماس بگیرند.

Google User Choice Billing Spotify

بزرگترین منتقد محدودیت‌های اپل و گوگل، برنامه‌های پخش رسانه‌ای مانند نتفلیکس و اسپاتیفای بودند. گوگل اکنون به چنین برنامه‌هایی اجازه می‌دهد تا کاربران را از قیمت‌گذاری بهتر در وب سایت‌های خود مطلع کنند. با این حال، گوگل موافقت نکرده است که به توسعه دهندگان برنامه اجازه دهد پیوند مستقیمی به وب سایت خود نشان دهند.

وقتی به تصویر بزرگ‌تر نگاه می‌کنید، گوگل نصب برنامه‌ها و بازی‌های خارج از Play Store را برای کاربران کمی آسان‌تر می‌کند. با این حال، تمام این امتیازات دارای تاریخ انقضا هستند، به این معنی که Google طی 4 تا 6 سال بسته به قوانین، به قوانین قدیمی باز می‌گردد. این شرکت در وبلاگ خود اعلام کرد که «صورت‌حساب انتخاب کاربر» را پس از تأیید دادگاه به طور گسترده‌تری منتشر خواهد کرد. توسعه دهندگان بازی مستقر در ایالات متحده اولین کسانی هستند که واجد شرایط این برنامه خواهند بود. این برنامه در حال حاضر برای توسعه دهندگان در کره جنوبی در دسترس است. این بازی سال آینده در اختیار بازی‌سازان اروپایی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد آسان‌تر شدن نصب اپلیکیشن‌های جانبی توسط گوگل چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر