;
coinex

هشدار گوگل پلی درباره نصب برنامه شاد ، مراقب آسیب به دستگاه باشید

اخیرا گوگل پلی، برنامه شاد را مضر اعلام کرده و برای کاربرانی که آن را نصب کرده‌اند پیام حذف برنامه را ارسال می‌کند. برخی کاربران از هشدار گوگل پلی برای نصب برنامه شاد خبر می‌دهند.

شبکه آموزش دانش‌آموزان با نام شاد نرم‌افزاری ارتباطی و آموزشی‌ است که در پی انتشار ویروس کرونا به دلیل عدم امکان حضور دانش‌آموزان در مدارس ایران در تاریخ 16 فروردین توسط تیم برنامه‌نویسان همراه اول راه‌اندازی شد. صاحب امتیاز این نرم‌افزار وزارت آموزش‌و‌پرورش ایران است و دانش‌آموزان، معلمان و مدیران، افرادی هستند که از این برنامه استفاده می‌کنند.


ادامه مطلب در ادامه 

بیشتر بخوانید:


هشدار گوگل پلی درباره نصب برنامه شاد

درابتدا کاربران برای دسترسی به این برنامه نیاز داشتند که یکی از پیام‌رسان‌های سروش، گپ، آی گپ یا روبیکا را نصب کنند اما در ۲۱ فروردین وزارت آموزش‌وپرورش از نرم‌افزار شاد بدون نیاز به این پیام‌رسان‌ها رونمایی کرد. اما اکنون این برنامه توسط گوگل پلی مضر شناخته شده و موجب نگرانی برخی از کاربران شده است.

هشدار گوگل پلی درباره نصب اپلیکیشن شاد
هشدار گوگل پلی درباره نصب اپلیکیشن شاد

 

تیم رسانه‌ای شاد نسبت به این خبر واکنش نشان داده و می گویند:

«حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران، اولویت اصلی تیم توسعه‌دهنده شاد است. شاد همواره با حداکثر دقت و تعهد، به حفظ اطلاعات و داده‌های کاربران می‌پردازد و دائماً سعی در بهبود فرآیندهای امنیتی خود دارد.

اخیرا، برخی از کاربرانی که از نسخه 3.0.0 شاد استفاده می‌کنند با یک هشدار امنیتی از سوی گوگل پلی روبرو شده‌اند که شاد را به عنوان یک برنامه مضر شناسایی کرده است. تیم توسعه‌دهنده شاد جهت رفع هرگونه نگرانی از سوی کاربران، این مساله را به‌طور جدی مورد بررسی قرار داده است. متاسفانه دلیل ارسال این هشدار از سوی گوگل پلی تاکنون مشخص نشده و احتمالاً گزارش‌های نادرست و شیطنت‌هایی از سوی برخی افراد، باعث ایجاد این هشدار شده‌ است. لازم به ذکر است نسخه جدید و بهبود یافته اپلیکیشن شاد با شروع سال تحصیلی جدید در دسترس مخاطبان گرامی قرار گرفته است و کاربران با بروزرسانی برنامه، می‌توانند بدون دریافت هشدار امنیتی از سوی توزیع‌کنندگان، به سرویس‌های جدید و طراحی متفاوت شاد دسترسی داشته باشند. توصیه ما به کاربران این است که جدیدترین نسخه اپلیکیشن شاد یعنی نسخه 3.5.5 را از منابع معتبر مانند سایت رسمی شاد به آدرس Shad.ir، کافه بازار یا مایکت دریافت و نصب کنند.»

کاربران اعلام کردند در ادامه دیدن عبارت «این برنامه مضر شناخته شده است» بر روی صفحه نمایشگر خود به عنوان توضیح این خبر را مشاهده کردند که برنامه شاد در تلاش است از داده‌های شخصی شما مانند پیامک‌ها، عکس‌ها، صورت‌های ضبط شده و یا سابقه تماس شما جاسوسی کند.

در هر حال عوامل برنامه شاد که بزرگ‌ترین پیام رسان داخلی از لحاظ کاربر شناخته میشود

بیشتر بخوانید: 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر