coinex
راهنمای خرید تکراتو

رونمایی از شاهین شاسی بلند ؛ تقلب از روی دست چینی‌ها! [+عکس]

رونمایی از شاهین شاسی بلند توسط سایپا شایعات توسعه مدل شاسی‌بلند این سدان را به واقعیت بدل کرد. ظاهراً این خودروساز تولید شاهین کراس‌اوور را آغاز کرده است.

با رونمایی از شاهین شاسی بلند سایپا به مقابله را سمند شاسی‌بلند ایران خودرو خواهد رفت. دومین خودروساز برتر کشور قصد دارد با تولید نسخه کراس اوور شاهین، سهمی هم در بازار خودروهای شاسی‌بلند بدست آورد.

پیش‌تر ایران خودرو یک خودرو برقی کراس‌اوور به نام ری‌را را معرفی کرد که قرار است به زودی به بازار عرضه شود. همین‌طور ایران خودرو از سمند شاسی بلد نیز رونمایی کرد که مشخص شد از لحاظ مشخصات فنی با نسخه سدان هیچ تفاوتی ندارد، اما از لحاظ ظاهر و آپشن‌ها از زمین تا آسمان متفاوت‌اند. این دو خودرو در کلاس SUVها قرار دارند و طی سالهای آتی به بازار عرصه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: طرح فروش 5 محصول سایپا در سامانه یکپارچه ؛ شرایط فروش محصولات سایپا [+جزئیات]

رونمایی از شاهین شاسی بلند

همه می‌دانیم که خودرو سدان شاهین در زمان کنونی بهترین خودرو تولیدی شرکت سایپا است و به نوعی پرچمدار این شرکت لقب گرفته است. اما حالا که قرار است نسخه شاسی بلند شاهین تولید شود، از هم‌اکنون باید این خودرو را پرچمدار محصولات سایپا دانست. شاهین شاسی بلند در نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودرو به نمایش گذاشته شد.

شاهین سدان از پلتفرم SP۱۰۰ بهره می‌برد، اما شاهین شاسی بلند قرار است از روی پلتفرم SP۰ ساخته شود.

رونمایی از شاهین شاسی بلند

روی خودرو همانطور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید عبارت SP۰ Mini SUV نوشته شده است. این بدین‌معنی است که شاهین SUV ابعادی کوچکی دارد. این خودرو حتی از نسخه معمولی نیز ابعاد کوچکتری دارد. طبق آخرین اخبار، این خودرو اواخر سال جاری و یا اوایل سال 1403 وارد خط تولید خواهد شد. زمان عرضه شاهین شاسی بلند نیز اگرچه اعلام نشده، اما می‌توان گفت که به احتمال زیاد سال 1403 وارد بازار می‌شود.

مشخصات فنی احتمالی شاهین شاسی بلند

سایپا احتمالاً بر روی این خودرو از یک پیشرانه ECS Plus گروه پژو – سیتروئن با کد M۱۶ استفاده خواهد کرد. پس این خودرو یک موتور 1.6 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر خواهد داشت که دارای آلایندگی یورو 4 است. البته سایپا تغییراتی بر روی پیشرانه محصول جدید خود پیاده‌سازی خواهد کرد.

با این وجود فعلاً نمی‌توان چیزی را به قطعیت گفت؛ زیرا این خودرو وهنوز به صورت رسمی معرفی نشده و معلوم نیست که چه تغییراتی در آن اعمال خواهد شد. بدین‌ترتیب باید تا زمانی معرفی رسمی شاهین SUV منتظر بمانیم.

بیشتر بخوانید:

شما نسخه سدان خودرو شاهین را می‌پسندید یا نسخه شاسی بلند را؟ به نظر شما خودروسازان ایرانی با تولید نسخه‌های کراس اوور خودروهای خود می‌تواند اقبال عمومی را بدست آورند؟

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)