;
coinex

این عکس نشان می‌دهد که چرا دارندگان سری آیفون 15 باید از کابل شارژ اصلی اپل استفاده کنند

یکی از دارندگان سری آیفون 15 عکسی از آیفون 15 پرو مکس خود منتشر کرد که حین شارژ با کابلی بجز کابل شارژ اصلی اپل ، دچار سوختگی شده است.

اپل همیشه توصیه می‌کند تا کاربران از شارژرها و کابل شارژ اصلی اپل برای شارژ دستگاه‌های خود استفاده کنند. این موضوع البته که برای دارندگان سری آیفون 15 نیز درست است. در همین رابطه، کاربری با نام NoisilyMarvellous عکسی را منتشر کرد که نشان می‌دهد وقتی آیفون 15 پرو مکس او بیش از حد گرم شد و کابل شارژ داغ شد، چه اتفاقی رخ داد.

این کاربر همچنین نوشت: “من می‌دانستم که آیفون 15 پرو مکس گرم می‌شود، اما یک ماه پس از استفاده، وقتی در طول شب شارژ می‌کردم، آنقدر داغ شد که به تازگی یک سوختگی روی انگشتانم به جا گذاشت. وقتی کابل را برداشتم، برخی از قطعات پلاستیکی آن سوخته بود و نشانه‌های سوختگی روی بدنه آیفون بود، همچنین بخش فلزی پورت USB-C را درون گوشی آب کرده بود.”


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


استفاده از کابل شارژ اصلی اپل چه ضرورتی دارد؟

در این حالت، علتی که کاربران همیشه به استفاده از کابل شارژر اصلی اپل یا یک کابل MFi برای آیفون توصیه می‌شوند، همین است. شما ممکن است نخواهید پولی که اپل و تولیدکنندگان MFi می‌خواهند برای محصول پرداخت کنید، اما استانداردها بسیار بالاتر است و اینجا مسئله ایمنی است. در این مورد، دارنده این گوشی، انگشت خود را سوزانده است، اما می‌توانست این مسئله به شکل خطرناک‌تری اتفاق بیفتد. اخیراً اپل هشدار داده است که صاحبان اپل واچ بجز شارژرهای اصلی و مجاز اپل هیچ چیز دیگری را استفاده نکنند.

This is why you should only use official Apple or certified MFi charging cables for your iPhone - Photo shows why iPhone 15 series owners need to use a genuine Apple or Apple-certified (MFi) charger

با تغییر به پورت شارژ USB-C در آیفون امسال، برخی کاربران آیفون ممکن است تصمیم بگیرند کابل‌های USB-C ارزانی را که در خانه دارند برای گوشی خود استفاده کنند. در حالی که اپل یک کابل محکم و پلاستیکی را همراه با سری آیفون ۱۵ در جعبه عرضه کرده است، بعضی از کاربران می‌خواهند کابل‌های اضافی در دیگر مکان‌هایی که گوشی خود را در آن‌ها شارژ می‌کنند مثل دفتر کار داشته باشند. در این مورد، دارندگان سری آیفون 15 ممکن است تلاش کنند کابل USB-C با کیفیت پایینی استفاده کنند. شدیدا توصیه می‌شود به این وسوسه وادار نشوید.

شارژرهای مجاز اپل تأیید شده دارای یکی از این نمادهای MFi در بسته‌بندی هستند.

در نهایت، استفاده از آیفون 15 پرو مکسی که در عکس دیدیم، ممکن است غیر ایمن باشد، هرچند هنوز می‌توان با استفاده از یک شارژر بی‌سیم MagSafe آن را شارژ کرد. اما در قسمت پورت شارژ گوشی، قسمتی از کابل شارژ هنوز در داخل گوشی گیر کرده است که بهتر است قبل از استفاده مجدد، آن را تعمیر کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد اجبار کاربران به استفاده از کابل شارژ اصلی اپل چیست؟ شما از چه کابل شارژی برای شارژ گوشی خود استفاده می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: phonearena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر