coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

رونمایی از جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش ؛ از موشک طلائیه تا ناوشکن جماران

امروز صبح در یک مراسم ویژه از جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش رونمایی شد. دستاوردهای معرفی شده در این مراسم از پیشرفت‌ترین سلاح‌های تولید داخل است.

امروز صبح مراسم ویژه‌ای در منطقه سوم نبوت نداجا با هدف رونمایی از جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش برگزار شد. در این مراسم فرماندهین ارشد نظامی کشور مانند اکیر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی حضور داشتند.

تسلیحات جدید نیروی دریایی ارتش شامل چندین موشک جدید و توانمند، ناوشکن جماران، بالگرد اطلاعاتی و چندین تسلیحات جدید می‌شود که قوای نظامی کشور را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. لازم به ذکر است تمامی این دستاوردها توسط صنایع دفاعی کشور و به دس متخصصین ایرانی تهیه و تولید شده است.

بیشتر بخوانید: تجهیز تانک های T-72F ارتش به ویژگی های جدید؛ آنچه از تانک های هوشمند ایرانی دورزن و نقطه زن می‌دانیم

جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش معرفی شدند

امروز صبح در منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش (سواحل زیبای مکران و بندر کنارک) از جدیدترین دستاوردهای این یگان با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش رونمایی شد.

جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش معرفی شدند

دستاوردهای معرفی شده در این مراسم عبارتداز:

  • سامانه موشک کروز نصیر
  • سامانه موشک کروز راهبردی طلائیه
  • اولین بالگرد اطلاعاتی
  • اولین بالگرد جنگالی
  • سامانه موشکی سطح به سطح 8 فروندی
  • پهپاد پرسه و انهدامی هوشمند سنجر
  • ناوشکن جماران
  • سامانه غواص یاب
  • یدک‌کش بندرگاهی و لنگرگاهی سیروان
  • سامانه چندمنظوره پهپادی جنگالی و اطلاعاتی

این تسلیحات نظامی جدید تنها بخشی از سامانه‌های است که امروز به ناوگان جنوب و منطقه سوم نبوت اضافه شده است. بدین‌ترتیب در آینده دستاوردهای جدیدتری نیز به نیروی دریایی ارتش اضافه خواهد شد.

جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش معرفی شدند
موشک کروز نصیر

ویژگی های موشک طلائیه

امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش برخی از ویژگی های موشک کروز طلائی را فاش کرد. این فرمانده ارشد با اشاره به موشک کروز دریایی طلائیه به نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: «سامانه موشکی طلاییه با برد بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر به‌عنوان یک موشک کاملاً هوشمند در طول عملیات پروازی خود امکان این را دارد تا به صورت هوشمندانه و از طریق سامانه مادر اهداف جدیدی برای آن تعریف شود. یعنی امکان تغییر هدف اولیه پیش‌بینی شده برای موشک هنگام عملیات پروازی وجود دارد و طلائیه در طول مسیر می‌تواند برنامه پرواز پیچیده‌ای را انتخاب و به سمت هدف حرکت کند. به نحوی که غافلگیری را در بالاترین سطح ممکن انجام دهد و با دشمن درگیر شود.»

ویژگی های موشک نصیر

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین ویژگی‌ های موشک کروز نصیر را بازگو کرد. وی افزود:

سلاح دیگری که امروز به منطقه سوم دریایی نبوت الحاق خواهد شد، موشک کروز دریایی نصیر است. این موشک با برد بیش از ۱۰۰ کیلومتر یک موشک کاملاً هوشمند است و از توانمندی بسیار بالا در زمینه عملیات‌های انهدامی برخوردار است. این موشک بر روی یگان‌های موشک‌انداز در ترکیب مختلف ساختاری و یگانی در حال نصب است که امروز یک فروند از آن که بر روی ناو موشک‌انداز مستقر در بندر کنارک نصب شده، رونمایی خواهد شد.

ویژگی بالگرد اطلاعاتی ارتش

از آنجا که اطلاعات نقشی اساسی در حوزه‌های مختلف دارد، امروز از اولین بالگرد اطلاعاتی ارتش رونمایی شد. به گفته دریادار ایرانی، یکی از وظایف نیروی دریایی راهبردی در عمق اقیانوس، بخش اطلاعات سفید است که با بالگرد اطلاعاتی می‌توان ایمنی دریانوردان و امنیت را به ارمغان آورد.

جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش معرفی شدند
جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش

وی افزود:

ما از فواصل دورتر امکان شناسایی و رهگیری را در اختیار خواهیم داشت. همچنین، این بالگردها در عملیات‌های مختلف به طور تخصصی در حوزه رزم دریایی در عمق دریا می‌تواند بیشترین کمک را به ما انجام داده و اطلاعات را در سه حوزه چشمی، سامانه‌ای و تشخیص دوست از دشمن دریافت و ارسال کند.

بیشتر بخوانید:

ارتش جمهوری اسلامی ایران از لحاظ تسلیخات نظامی حالا حرف‌هایی برای گفتن دارد. شما دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش را چگونه تصور می‌کنید؟

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر