coinex
otetmarket
propification.com

افزایش 45 درصدی تعرفه های پزشکی 1403 ؛ وزارت بهداشت درخواست کرد!

درخواست افزایش 45 درصدی تعرفه های پزشکی 1403 از سمت وزارت بهداشت ارسال شد. البته این مورد در روزهای دیگر تعیین تکلیف خواهد شد.

معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد که درخواست افزایش 45 درصدی تعرفه های پزشکی 1403 از سمت این وزاتخانه صادر شده و در روزهای آتی با برگزاری جلساتی نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری خواهد شد. سال گذشته نیز وزارت بهداشت افزایش 45 درصدی را پیشنهاد داده بود که سازمان برنامه و بودجه با افزایش 25 درصدی موافقت کرده بود. با توجه به میزان تورم، احتمال می‌رود که تعرفه‌های پزشکی برای سال 1403 حداقل 40 درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی سکته قلبی توسط هوش مصنوعی ؛ حضور فعال AI در عرصه پزشکی

افزایش 45 درصدی تعرفه های پزشکی 1403

دکتر سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت درباره افزایش تعرفه های پزشکی در سال آینده گفت: «جلسه شورای عالی بیمه در این مورد برگزار شود و درصدی معین برررسی شود. نتیجه جلسه پس از تصویب، سریعاً به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ می‌شود که امیدواریم تغییری در آن صورت نگیرد.»

وی با اشاره به اینکه از تعرفه مصوب در شورای عالی بیمه سال قبل، نهایتاً ۱۵ درصد حذف شده بود، اظهار کرد:

در واقع سال قبل ۴۰ درصد افزایش تعرفه در نظر گرفته شده بود که تنها ۲۵ درصد آن در سازمان برنامه بودجه و در نهایت هیئت وزیران تصویب شد.

وی افزود: «اگر اگر نه تورم امسال توجه کنیم و عدد 15 درصد سال پیش را نیز مدنظر قرار دهیم، افزایش تعرفه برای سال آینده نباید کمتر از 40 درصد باشد.»

افزایش 45 درصدی تعرفه های پزشکی 1403

معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم تقویت بیمه‌ها جهت پوشش تعرفه‌ها و هزینه‌های درمانی، اظهار کرد:

ما حدود ۴۵ یا ۴۶ درصد افزایش تعرفه پزشکی را برای سال آتی مدنظر داریم اما باید منتظر برگزاری جلسات مرتبط باشیم تا عدد نهایی اعلام شود.

وی بیان کرد: «اگر تعرفه های پزشکی اصلاح نشوند، به پاشنه آشیلی تبدیل خواهند شد که باعث ایجاد معضل می‌شود.»

کریمی ادامه داد:

تعرفه‌های پزشکی ناچیز و هزینه‌های درمانی بالا است و این دو عامل با یکدیگر همخوانی ندارند و سبب تضعیف تدریجی خدمت می‌شود. اگر تعرفه‌ها اصلاح نشود و بیمه‌ها خوش حساب نشوند آسیب آن به درمان وارد می‌شود.

وی افزود: «همه درآمد ما از بحث تعرفه و بیمه است و اگر اصلاح نشود؛ اقتصاد نمی‌چرخد، خدمات کم‌کم تحلیل می‌رود و پزشکان هم ممکن است به کارهای دیگر گرایش پیدا کنند.»

پیش‌تر نیز رئیس کل سازمان پزشکی از بلاتکلیفی وضعیت تعرفه‌های 1403 و همچنین تبعات عدم همخوانی تعرفه‌های پزشکی با هزینه‌ها، به مجلس انتقاد کرد و و پاسخ شورای عالی بیمه سلامت در زمینه عدم برگزاری جلسه را خواستار شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص افزایش 45 درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال 1403 چیست؟ آیا این تصمیم چیزی جزء نارضایتی مردم در پی خواهد داشت؟ لطفاَ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر