;
coinex

جو بایدن حکم ممنوعیت فروش اپل واچ در آمریکا را لغو نخواهد کرد

در چند روز گذشته اپل به نقض پتنت‌های مرتبط با اندازه‌گیری اکسیژن خون شرکت مسیمو متهم شده و تصمیم لغو ممنوعیت فروش اپل واچ تنها در اختیار رئیس‌جمهور آمریکا قرار دارد. حالا گزارش شده که دولت بایدن نیازی به تغییر در تصمیم سازمان تجارت جهانی (ITC) نمی‌بیند و ممنوعیت فروش این دو محصول به حالت اولیه باقی می‌ماند.

چندروزی می‌شود که خبر تخطی و نقض حقوق پتنت متعلق به شرکت Masimo توسط شرکت اپل می‌گذرد. خبری که باعث شد فروش دو محصول اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 را در بازار آمریکا به تعویق بیافتد.

بیشتر بخوانید: یک ایرانی باعث توقف فروش اپل واچ شد اما ماجرا چیست؟

گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت بایدن نیازی به تغییر در تصمیم سازمان تجارت جهانی (ITC) نمی‌بیند و ممنوعیت فروش اپل واچ‌ ها به حالت اولیه باقی می‌ماند. این بدان معناست که اپل اجازه فروش اپل واچ سری 9 و اپل واچ اولترا 2 در بازار ایالات متحده را نخواهد داشت.

هرچند فروشندگان مستقل مجاز به فروش موجودی باقی‌مانده‌ی خود هستند، اما با توجه به اینکه این فروشندگان دیگر قادر به تهیه این محصولات از اپل نیستند، به زودی فروش این ساعت‌های هوشمند در این فروشگاه‌ها متوقف خواهد شد. اپل در حال حاضر در تلاش است تا راه‌حل‌هایی برای دور زدن این ممنوعیت پیدا کند.

با وجود اینکه این دو نسخه در بازار آمریکا دیگر به فروش نمی‌رسند، اما اپل واچ SE به دلیل عدم حضور سنسور اکسیژن خون، همچنان قابل عرضه است.

اپل اعلام کرده است که در نزدیک آینده، درخواست تجدیدنظر درباره حکم سازمان تجارت جهانی (ITC) را از طریق دادگاه استیناف ایالات متحده خواهد داد. هرچند مدیرعامل شرکت Masimo ایرانی اظهار کرده که برای مذاکره با اپل آماده است؛ اما اپل اعتقاد دارد که حکم‌های ثبت اختراع این شرکت معتبر نیستند و تمایلی به پرداخت حق امتیاز به آن ندارد. با این وجود، هر روز که این حکم قائل بماند، اپل از فروش جدیدترین محصولات هوشمند خود بیشتر محروم خواهد شد.

همچنین، اپل در حال بررسی امکان تغییر نرم‌افزارهایی است که اعتقاد دارد می‌توانند پتنت‌های مذکور را به مراکز فروش بازگرداند. با این حال شاید طول بکشد تا اپل این به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را آماده کند و تاییدیه‌های لازم را جهت فروش مجدد بگیرد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی ممنوعیت فروش اپل واچ چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میاان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر