;
coinex

اپل باید عذرخواهی کند؛ شرط مدیرعامل شرکت Masimo برای ادامه مذاکره درباره اپل واچ

جو کیانی، مدیرعامل شرکت Masimo در رابطه با حواشی اخیر پیش آمده در مورد شکایت این شرکت علیه اپل گفت که اپل باید عذرخواهی کند تا مذاکرات از سر گرفته شود.

مدیرعامل شرکت Masimo ، جو کیانی، درباره تضاد بین شرکت فناوری سلامتی که او رهبری می‌کند و اپل، اختلافی که منجر به توقف فروش برخی از ساعت‌های هوشمند اپل شده، صحبت کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مدیرعامل شرکت Masimo خواستار عذرخواهی اپل شد

اپل اعلام کرده است که پس از اینکه کمیسیون تجارت بین‌المللی رأی داد که استفاده از حسگر اکسیژن خون در دو مدل از ساعت‌های هوشمند اپل حقوق مالکیت معنوی شرکت Masimo را نقض می‌کند، فروش این دو مدل ساعت را متوقف کرد. این تصمیم شامل پیشنهاد توقف واردات این ساعت‌ها از تاریخ 25 دسامبر بود. اپل گفته است که مدل‌ها از قفسه‌ها تا 24 دسامبر خارج خواهند شد.

روز سه‌شنبه، جو کیانی به شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت که در سال 2013 با اپل صحبت کرد چرا که اپل در نظر داشت شرکت او را بخرد یا او را استخدام کند.

مدیرعامل شرکت Masimo بیان کرد:

“این یک نقض تصادفی نیست – این یک دزدی علنی از دارایی معنوی ماست – من خوشحالم که دنیا اکنون می‌تواند ببیند که ما  اختراع‌کننده حقیقی و خالق این فناوری‌ها هستیم.”

او همچنین ادامه داد و اپل را متهم به استخدام بیش از 20 مهندس از شرکتش کرد.

کیانی افزود که Masimo آمادگی حل و فصل با اپل را داشته است اما این شرکت فناوری تا کنون به میز مذاکره نیامده است.

او در گفتگو با این شبکه گفت:

“آن‌ها تماس نگرفته‌اند؛ در مذاکره، حضور دو طرفه لازم است.”

سخنگوی Masimo گفت:

“پس از یک تحقیق قانونی چند ساله دقیق، کمیسیون تجارت بین‌المللی متوجه شد که اپل حق برخی از اختراعات Masimo برای اندازه‌گیری اکسیژن خون را نقض کرده است. تصمیم به جمع‌آوری ساعت‌های هوشمند اپل از فروشگاه‌ها نشان می‌دهد که حتی قدرتمندترین شرکت جهان باید به قوانین اطاعت کند.”

با این حال، اپل گفته است که قصد دارد با تصمیم کمیسیون تجارت بین‌المللی مقابله کند.

مدیرعامل شرکت Masimo

یک نماینده اپل در بیانیه‌ای گفت: “اپل بطور قاطع با این حکم مخالفت دارد و در حال بررسی گزینه‌های حقوقی و فنی برای اطمینان از این است که ساعت‌های هوشمندش برای مشتریان در دسترس باشند. در صورتی که حکم تایید شود، اپل ادامه خواهد داد تا با اقداماتی سعی کند تا سری 9 اپل واچ و اپل واچ اولترا 2 را به زودی و مجددا به مشتریان در ایالات متحده بازگرداند.”

اپل نیز اتهاماتی را علیه Masimo مطرح کرده است که گفته شده این شرکت دعوای پتنت را برای بهره‌مندی از ساعت هوشمند خود کرده است و اپل ادعا می‌کند که ساعت هوشمند این شرکت، یک نسخه جعلی از اپل واچ است.

تحریم بر فروش حداقل مدل‌های سری 9 و اولترا 2 از ساعت‌های هوشمند اپل تأثیر خواهد گذاشت، هرچند ساعت‌هوشمند اقتصادی اپل واچ SE تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت. بلومبرگ پیش‌تر گزارش داده بود که در این میان، مهندسان اپل در حال تلاش هستند تا با یک اصلاح نرم‌افزاری، تغییراتی برای امیدواری به رضایت کمیسیون تجارت بین‌المللی بدون اینکه نیاز به برداشتن هر سخت‌افزاری از مدل‌های ساعت داشته باشند، به وجود بیاورند.

حتی اگر آن‌ها بتوانند یک راه‌حل نرم‌افزاری ارائه دهند، Masimo ادعا کرده است که سخت‌افزار دستگاه‌ها نیز باید تغییر کند تا با تصمیم کمیسیون مطابقت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد صحبت‌های مدیرعامل شرکت Masimo چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: businessinsider

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر