;
coinex

در سری گلکسی S24 سامسونگ قابلیت ارتباط ماهواره ای دو طرفه وجود نخواهد داشت

ظاهرا ارتباط ماهواره ای دو طرفه قابلیتی نیست که طرفداران پرچمدار جدید سامسونگ بخواهند منتظرش باشند و در این سری خبری از این قابلیت نخواهد بود.

در سال گذشته، شایعه‌ای وجود داشت مبنی بر اینکه سامسونگ ممکن است گلکسی اس 23 را با قابلیت اتصال به ماهواره مانند آیفون برای مواقع اضطراری تجهیز کند. با این حال، سری گلکسی اس 23 این ویژگی را نداشت و رئیس بخش گوشی‌های هوشمند سامسونگ ادعا کرد که اکوسیستم ارتباطی دوطرفه با ماهواره به اندازه کافی بالغ نشده است.

چند شایعه سپس ادعا کردند که سامسونگ قرار است اتصال دوطرفه با ماهواره را با سری گلکسی اس 24 به ارمغان بیاورد و تصاویر صفحه اصلی One UI 6.1 نیز به این ویژگی اشاره کرد. بنابراین انتظار می‌رفت که تلفن همراه پرچمدار آتی این شرکت حتماً قابلیت اتصال به ماهواره را داشته باشد. با این حال، به نظر می‌رسد که سامسونگ این ویژگی را بار دیگر نادیده گرفته است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ارتباط ماهواره ای دو طرفه در گلکسی اس 24 نخواهد بود

گزارش جدیدی از ETNews ادعا می‌کند که سامسونگ دقیقا دو هفته قبل از اعلام رسمی، گلکسی اس 24 را با سه اپراتور شبکه در کره جنوبی (KT، LG Uplus و SK Telecom) تست کرده است. اپراتورهای تلفن همراه در حال آزمایش کردن عملکرد گلکسی اس 24 اولترا در شبکه‌های سلولی خود هستند. سامسونگ به آنها گلکسی اس 24 اولترا را که در قالب یک جعبه ناهار قرار گرفته است تا شکل آن آشکار نشود، ارائه کرده است، که این کار روال معمولی بیشتر سازندگان تلفن همراه در مقدمه رونمایی از آنها است. به نظر می‌رسد که در تلفن همراه اشاره ای به قابلیت اتصال به ماهواره وجود ندارد، که ممکن است بدان معنی باشد که سامسونگ ممکن است به دلایل ناشناخته از استفاده از آن صرف نظر کرده باشد.

Samsung Networks NTN Satellite Communication Systems

این ویژگی برای استفاده در مواقع اضطراری و در شرایطی که دریافت شبکه سلولی ممکن نیست مورد استفاده قرار می‌گیرد. از باند فرکانسی L برای ارسال یک اعلان نجات استفاده می‌شود که به طور معمول به تیم پاسخ به اضطرار در منطقه (اگر موجود باشند) ارسال می‌شود. این ویژگی برای اولین بار در سری آیفون 14 که در سال گذشته به بازار آمد، معرفی شد. هواوی همچنین این ویژگی مشابه را در برخی از گوشی‌های پرچمدار خود معرفی کرد، اما برندهای دیگر اندروید از این ویژگی در گوشی‌های پرچمدار خود استفاده نکرده اند. به نظر می‌رسد که سامسونگ فکر می‌کند که به این ویژگی فعلا نیازی ندارد.

در حالی که اپل برای ارسال سیگنال‌های خطر به مقامات مربوطه از یک ساختار یکطرفه استفاده می‌کند، گفته می‌شود که سامسونگ در حال کار روی ساختار دوطرفه است که کاربران می‌توانند پیام‌ها را در زمان برخورداری از شبکه سلولی تلفن همراه دریافت و ارسال کنند. یک منبع آگاه مدعی است که اتصال دوطرفه سامسونگ در سری گلکسی اس 25 که به عنوان یک گوشی حماسی مورد انتظار است، استفاده خواهد شد. سامسونگ ویژگی اتصال دوطرفه خود را توسعه داده است و احتمالاً در Exynos 2400 نیز وجود دارد، اما ممکن است در گلکسی اس 24 استفاده نشود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تصمیم سامسونگ به حذف قابلیت ارتباط ماهواره ای دو طرفه در سری گلکسی S24 چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر