;
coinex

سیستم خودران تسلا هک شد

بر اساس گزارشی که در مجله‌ی اشپیگل به طور اختصاصی منتشر شده، به نظر می‌رسد سه دانشجوی آلمانی موفق شده‌اند سیستم خودران تسلا را هک کنند.

در این گزارش آمده که این سه دانشجوی آلمانی که در دانشگاه فنی برلین تحصیل می‌کنند، توانستند با صرف هزینه 600 یورویی حالتی مخفی Elon Mode که در واقع نوعی سیستم کمک راننده محسوب می‌شود را فعال کنند. با فعال شدن این حالت دسترسی به اطلاعات محرمانه فراهم خواهد بود و می‌توان کنترل بیشتری بر امکانات خودرو داشت.

بیشتر بخوانید: آیین‌نامه واردات خودرو‌های نو اصلاحیه خورد

این دانشجویان، تجربه‌ی خود را در نشست  37C3 Chaos Computer Club که در هامبورگ آلمان برگزار شده بود، ارائه کردند. آنها توضیح دادند که چطور Elon Mode یا حالت ایلان با به وجود آوردن یک افت ولتاژ کوتاه 560 میلی ولتی روی برد مدار خودران (اتوپایلوت) فعال کردند. آنها با این عمل علاوه بر دسترسی به روت، به داده‌های کاربر مانند کلید‌های کدگذاری شده نیز دست پیدا کردند.

این سه دانشجو توانستند اطلاعات حیاتی در مورد داده‌های تسلا که برای آموزش سیستم هوش مصنوعی خود جمع‌آوری کرده را به دست آورند. همچنین، موفق به دستیابی به ویدئویی شده بودند که توسط مالک قبلی خودرو حذف شده بود. به نظر می‌رسد که حالت ایلان قابلیت “خداگونه” ای دارد که به صاحبان خودرو این امکان را می‌دهد که کنترل بیشتری را بر روی قابلیت‌های رانندگی خودکار خود داشته باشند. بعلاوه، این حالت به آنها اجازه می‌دهد تا به اطلاعات محرمانه مانند گزارش‌ها و داده‌های حسگرهای خودرو دسترسی یابند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی هک سیستم خودران تسلا چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر