coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

وزارت ارشاد خبر از اجرای طرح ساماندهی کانال‌ ها و سامانه‌ های خبری داد

روابط عمومی وزارت ارشاد طبق اطلاعیه‌ای خبر از طرح ساماندهی کانال‌ ها و سامانه‌ های خبری داد. این طرح یک طرح حمایتی است و همه سامانه‌های خبری دارای مجوز را شامل می‌شود.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح ساماندهی کانال‌ ها و سامانه‌ های خبری را در راستای اجرای قانون و حمایت از رسانه‌های دارای مجوز آغاز کرد که به موجب آن تمامی سامانه‌های خبری مجاز می‌توانند رسانه خود را در سامانه جامع رسانه‌های کشور ثبت کرده و از مزایای آن مانند حمایت‌هایی قانون مطبوعات، افزایش ضریب کیفی رسانه خود و غیره برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: برگزاری رویداد قند پارسی توسط وزارت ارشاد ؛ جادوی قند پارسی در تبلیغات

اجرای طرح ساماندهی کانال‌ ها و سامانه‌ های خبری توسط وزارت ارشاد

به گزارش روابط عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صاحبان امتیاز رسانه‌ها از این پس می‌توانند در بخش سامانه خبری، انواع کانال‌ها، کارافزار و اپلیکیشن‌های خبری متعلق به رسانه خود را ثبت نموده و در این مرحله ضمن برخورداری از حمایت‌های قانون مطبوعات، مشمول افزایش ضریب کیفی و مشوق‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای توسعه رسانه‌ای کشور در فضای مجازی شوند.

اجرای طرح ساماندهی کانال‌ ها و سامانه‌ های خبری توسط وزارت ارشاد

همچنین نظر به وجود ظرفیت‌های قانونی و وظایفی که در مصوبات شورای عالی فضای مجازی و نیز آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات پیش‌بینی و به عهده هیأت نظارت بر مطبوعات و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاده شده است، کلیه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی علاقه‌مند و فعال رسانه‌ای در فضای مجازی و اداره‌کنندگان کانال‌ها، کارافزارها و سامانه‌های خبری فاقد پروانه فعالیت نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع رسانه‌های کشور نسبت به ثبت درخواست اخذ مجوز فعالیت اقدام نمایند.

این مهم در راستای اجرای قانون و حمایت از رسانه‌های دارای مجوز در قبال برخی فعالیت‌های غیرقانونی و بدون هویت و نیز کمک به بسط مرجعیت خبری داخلی و فعالیت قانونی در عرصه اطلاع‌رسانی کشور انجام می‌شود.

بدیهی است رسیدگی به درخواست‌های فعالیت رسانه‌ای کانال‌ها و سامانه‌های خبری با اولویت انجام می‌گیرد و در صورت احراز شرایط قانونی و تایید صلاحیت، مجوز فعالیت آنها صادر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص طرح حمایتی وزارت ارشاد از رسانه‌های ایرانی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر