coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

هیچ شرکت لیزینگی یا پیش فروش خودرو قانونی وجود ندارد

پلیس هشدار داد که هیچ شرکت لیزینگی یا پیش فروش خودرو قانونی وجود ندارد. ظاهراً یک نمایندگی با فریب دادن مردم اقدام پیش‌فروش خودرو کرده است؛ اما کو خودرو.

بازار خودرو همیشه غیرقابل پیش‌بینی است و نمی‌توان گفت که روند به چه سمتی پیش خواهد رفت. افراد برای اینکه بتوانند خودرویی خریداری می‌کنند، یا باید در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده باشند یا از بازار، خودرو صفر با نرخ آزاد تهییه کنند.

اما این وسط گاهی اوقات خبرهایی می‌رسد که دهان آدم از تعحب باز می‌شود. یکی از نمایندگی‌های خودرو در کشور با فریفتن عوام اقدام به پیش‌ فروش خودرو کرده و برای تحویل خودرو مبالغی دریافت کرده است. اما هیچ خودرویی در کار نیست. در ادامه با جزئیات خبر همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: دعوا بر سر قیمت‌گذاری خودرو همچنان ادامه دارد؛ شورای رقابت همچنان یکی از بازیگران اصلی

مجوز پیش فروش خودرو فقط توسط بانک مرکزی صادر می‌شود

مردادماه سال 1399 نمایندگی 1146 ایران خودرو، مرتکب تخلف شد و همین امر منجربه لغو امتیاز وی شد. اما صاحب آن حتی پس از لغو امتیاز به مردم حواله خودرو می‌فروخت و الان یکسالی می‌شود که متواری شده و مردم نیز بلاتکلیف.

یکی از مسئولین قضایی در این رابطه می‌گوید که این پرونده 400 شاکی دارد. به عبارتی، 400 نفر مال باخته این نمایندگی هستند که از صاحب آن شکایت کرده‌اند.

مالباختگان می‌گویند، «اطلاعی از لغو امتیاز این نمایندگی نداشتند و چون این نمایندگی تابلوی ایران خودرو را دارد، به آن اعتماد کردند.»

­بار‌ها در رسانه‌ها اعلام شده که شرکت‌های خودروساز خودروهایشان را فقط در سایت‌هایی که اعلام می‌شود به فروش می‌رسانند، نه به صورت آزاد در نمایندگی‌ها.

بانک مرکزی تنها مرجعی است که به شرکت‌ها مجوز پیش‌فروش خودرو می‌دهد، مردم برای مطمئن شدن از پیش‌فروش خودرو یک شرکت باید به سایت بانک مرکزی مراجعه و نام آن شرکت را جستجو کنند.

پلیس می‌گوید: «در حال حاضر هیچ شرکت لیزینگی یا پیش فروش خودرو قانونی وجود ندارد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما چیست؟ چرا اطاع رسانی درستی در رابطه با اینگونه موارد وجود ندارد؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر