;
coinex

تماشا کنید؛ اولین تصاویر Google Assistant مبتنی بر هوش مصنوعی منتشر شد

گوگل که یکی از پیسکسوتان عرصه تکنولوژی محسوب می‌شود قصد دارد Google Assistant مبتنی بر هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار دهد.
هوش مصنوعی و مولد‌های آن بی‌چون و چرا، یکی از محبوب‌ترین ابزارهایی است که تاکنون توسط مهندسان این حوزه خلق شده است. به همین دلیل شرکت‌های بزرگ تکنولوژی برای جذب کاربران بیشتر با یکدیگر رقابت می‌کنند. ارائه خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی علاوه بر جذابیت، آورده‌ی مالی بالایی برای غول‌های فناوری دارد.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی ChatGPT به رقابت با دستیار مجازی گوگل برمی‌خیزد

اولین تصاویر Google Assistant مبتنی بر هوش مصنوعی

کنفرانس Google I/O رویدادی است که هر سال گوگل از آخرین محصولات و فناوری‌های خود رونمایی می‌کند. در مراسم امسال که در تاریخ 12 مهرماه برگزار شد، علاوه بر معرفی سری جدید گوشی‌های پیکسل، اعلام شد که دستیار صوتی Google Assistant جدید مبتنی برهوش مصنوعی Bard، عمل خواهد کرد.

یکی از کاربران TheSpAndroid در ورژن آزمایشی و جدید اپلیکیشن گوگل، موفق به کشف کدهایی شد که به ادغام چت‌بات هوش مصنوعی Bard بر روی دستیار صوتی Google Assistant دلالت داشتند. با اضافه شدن هوش مصنوعی به این دستیار صوتی، کاربر می‌تواند از حالت‌های گوناگون Bard که شامل Explore ، Understand  و Create می‌شود، استفاده کند.

با اشاره به هر یک از حالت‌ها، توضیحات خلاصه ای درباره ویژگی‌های جدید که چت‌بات بارد به دستیار صوتی Google Assistant افزوده است، نمایش داده می‌شود. متأسفانه، کار در این نقطه به پایان می‌رسد و در صورت تلاش برای گام بیشتر، با خطایی مرتبط با عدم پشتیبانی از حساب کاربری مواجه خواهید شد.

به مانند اپل که اولین بار دستیار صوتی سیری را در آیفون 4s معرفی کرد، گوگل نیز قصد دارد دستیار صوتی‌اش را به چت‌بات عزیزش، بارد، با نام Assistant with Bard مجهز کند. به نظر می‌رسد این ابزار برای اولین بار در گوشی‌های پیکسل ۸ به در دسترس کاربران قرار گیرد. بر اساس حدس و گمان TheSpAndroid، تمام ویژگی‌های نسخه وب Bard در نسخه موبایل Google Assistant حضور خواهند داشت.
در تصاویری که TheSpAndroid منتشر کرده، به نظر می‌رسد گوگل برای یادآوری این ادغام، از ستاره‌هایی که در هنگام بارگذاری محتواهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی بارد نمایش داده می‌شد، به‌عنوان آیکون جدید برنامه‌ی Google Assistant استفاده کند.

AssembleDebug حتی به اطلاعاتی مربوط به به‌روزرسانی Google Assistant نیز دست یافته است. در این بخش، یک دکمه با عنوان Try It Now برای بروزرسانی سریع برنامه و ورود به ورژن جدید دستیار صوتی گوگل که حالا با اضافه شدن به چت‌بات بارد نیز بهبود یافته، قابل دسترسی است.

گوگل اعلام کرده نسخه‌ی جدید Google Assistant در سیستم‌عامل‌های اندروید و Ios در دسترس قرار خواهد گرفت. پس از این ادغام کاربر قادر خواهد بود از راه ارسال متن، صدا و تصویر با این دستیار صوتی ارتباط بگیرد.

به نظر می‌رسد در قدم اول دستیار صوتی گوگل اسیستنت برای برخی از کاربران فعال شود و پس از رفع‌باگ‌های موجود در اختیار همگان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: 

به نظر شما Google Assistant مبتنی بر هوش مصنوعی چه کارایی‌های مهمی برای کاربران خواهد داشت؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر