;
coinex

هوش مصنوعی ChatGPT به رقابت با دستیار مجازی گوگل برمی‌خیزد

هوش مصنوعی ChatGPT جای دستیار مجازی گوگل در دستگاه‌های اندرویدی را خواهد گرفت. آیا بالاخره دستیار گوگل جایگاه اول را تسلیم خواهد کرد؟

همان‌طور که می‌دانید دستیار گوگل در حال حاضر بهترین انتخاب برای گوشی‌های اندرویدی است. نه تنها به این دلیل که به صورت پیش فرض به عنوان دستیار مجازی بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی انتخاب شده، بلکه به این دلیل که نسبت به سایر دستیارهای موجود عملکرد بهتری دارد.

در همین راستا، گوگل در تلاش است تا قابلیت‌های این دستیار شخصی را با افزودن فناوری‌های هوش مصنوعی مولد بارد (یک مدل زبانی که از متن، صدا و تصویر پشتیبانی می‌کند) افزایش دهد. اما ظاهرا قرار است که از این به بعد، گوگل تنها دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی در گوشی‌های اندرویدی نباشد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


رقابت هوش مصنوعی ChatGPT با دستیار گوگل

گزارش‌های اخیر وب‌سایت معتبر Android Authority نشان می‌دهند که ChatGPT با قابلیت‌های پیشرفته‌اش به دستیار جدید گوشی‌های اندرویدی تبدیل خواهد شد. البته اینکه دستیارهای شخص ثالث به دستگاه‌های اندرویدی اضافه شود، پدیده جدیدی نیست. پیش از این نیز دستیارهایی مانند کورتانا (Cortana) مایکروسافت و الکسا (Alexa) آمازون خدمات مشابهی را به کاربران اندرویدی ارائه می‌دادند. اما متاسفانه هیچ کدام موفق نشدند که تاج و تخت را از دستیار گوگل بگیرند و آن را از جایگاه اول خلع کنند.

هوش مصنوعی ChatGPT

با این حال، این امکان وجود دارد که چت جی پی تی اوضاع را به نفع خود تغییر دهد. کارشناسان Android Authority در آخرین نسخه سیستم عامل Android قسمت‌هایی را کشف کردند که به پشتیبانی از ورودی صوتی (مشابه عملکرد Google Assistant) مربوط می‌شد. وجود کدهایی مانند assistant_interaction_service و supportsAssist فرضیه تبدیل ChatGPT به دستیار پیش‌فرض دستگاه‌های اندرویدی را تقویت می‌کند.

با این حال، این ویژگی هنوز فعال نشده و راه زیادی برای پیمودن دارد. به همین دلیل با اینکه تمام شواهد به پتانسیل تبدیل ChatGPT به دستیار اندروید اشاره دارند، هنوز خیلی زود است که با اطمینان بگوییم چه اتفاقی خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره رقابت هوش مصنوعی ChatGPT با دستیار گوگل چیست؟ به نظر شما کدام یک برنده میدان خواهد بود؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر