;
coinex

سامسونگ از اولین تلویزیون های شفاف و میکرو LED جهان رونمایی کرد

اولین تلویزیون های شفاف و میکرو LED جهان توسط غول صنعت فناوری و نمایشگرها به بازار معرفی شد و سامسونگ بار دیگر قدرت‌نمایی کرد.

سامسونگ اولین مجموعه تلویزیون‌های میکرو ال‌ای‌دی شفاف جهان را درست قبل از نمایشگاه CES 2024 رونمایی کرده است. این تلویزیون‌ها دارای یک پنل شفاف هستند که به بینندگان اجازه می‌دهد از طریق نمایشگر ببینند و مرز بین محتوا و واقعیت را برای یک تجربه تماشای فراگیر محو می‌کند. این تلویزیون در اندازه‌های مختلف 76 اینچ، 89 اینچ، 101 اینچ و 114 اینچ عرضه می‌شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


اولین تلویزیون های شفاف و میکرو LED جهان

شفافیت این تلویزیون‌های MicroLED از طریق فرآیندهای ساخت دقیق به دست می‌آید که تراشه‌های Micro LED را روی یک تکه شیشه چاپ می‌کنند، درزها و شکستگی‌ها را از بین می‌برند و ظاهری شیشه‌ای به پنل می‌دهند.

از نظر طراحی، تلویزیون‌ها فوق‌العاده نازک هستند و ضخامت آنها حدود یک سانتی‌متر است که توهم صفحه نمایش شناور را تقویت می‌کند. علاوه بر این، تراکم پیکسلی بالای میکرو ال‌ای‌دی‌ها تضمین می‌کند که تصاویر نمایش داده‌شده فوق‌العاده واضح و شفاف هستند.

اگر نمی‌دانید که MicroLED چیست، این یک فناوری نمایشگر است که از میلیون‌ها LED کوچک برای ایجاد یک تصویر استفاده می‌کند. هر LED خود روشن است، به این معنی که مانند صفحه نمایش‌های LCD یا OLED سنتی به نور پس زمینه نیاز ندارد. این منجر به کیفیت تصویر برتر، با سیاهی عمیق تر، سفید روشن تر و زاویه دید وسیع تر می‌شود.

پنل‌های Micro LED سامسونگ نه تنها شفاف هستند بلکه ماژولار نیز هستند. این طراحی به کاربران اجازه می‌دهد چندین ماژول را با هم ترکیب کنند تا تلویزیون‌هایی با نسبت ابعاد، شکل یا اندازه دلخواه ایجاد کنند. این انعطاف‌پذیری برای برنامه‌هایی مانند تابلوهای امتیازی غول‌پیکر در خانه‌ها و استادیوم‌ها و همچنین تبلیغات خلاقانه در موارد استفاده تجاری عالی است.

Samsung Transparent Micro LED TV

یکی از مزیت‌های کلیدی نمایشگرهای شفاف MicroLED سامسونگ نسبت به پنل‌های OLED شفاف، روشنایی بالاتر آن‌ها است که باعث می‌شود کمتر تحت تأثیر نور محیط قرار گیرند. این ویژگی در حفظ وضوح و دید محتوای نمایش داده شده روی صفحه، صرف نظر از شرایط نوری اطراف، بسیار مهم است.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که از هم‌اکنون، قیمت تلویزیون‌های MicroLED غیرشفاف سامسونگ برای مدل ۱۱۰ اینچی ۱۵۰ هزار دلار است. این نشان می‌دهد که نمایشگرهای شفاف Micro LED جدید، حداقل در ابتدا، ممکن است با قیمت گزافی نیز عرضه شوند، که آنها را به محصولی درجه یک تبدیل می‌کند که ممکن است بلافاصله برای مصرف‌کننده معمولی مقرون به صرفه نباشد.

در کنار تلویزیون‌های MicroLED، سامسونگ همچنین از جدیدترین تلویزیون‌های 4K و 8K 2024 Neo QLED مبتنی بر هوش مصنوعی، تلویزیون‌های OLED S95D و همچنین سیستم عامل تایزن به روز شده خود رونمایی کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد تولید اولین تلویزیون های شفاف و میکرو LED جهان توسط سامسونگ چیست؟ نظرت خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: Gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر