coinex
راهنمای خرید تکراتو

یک فرد هلندی عامل انتقال ویروس استاکس‌نت به تاسیسات هسته‌ای نطنز بود

به تازگی اعلام شده که یک فرد هلندی عامل انتقال ویروس استاکس‌نت همان عاملی که برنامه هسته‌ای ایران را چندین سال به تعویق انداخت، بوده است.

بر اساس اخبار منتشر شده در روزنامه هلندی فولکس کرانت مشخص شده که عامل انتقال ویروس استاکس‌نت به تاسیسات هسته‌ای نطنز، اریک فان سابن ۳۶ ساله هلندی بوده است. این  همان ویروسی است که باعث شد برنامه هسته‌ای ایران چندین سال  به تعویق بیفتد.

بیشتر بخوانید: انتخابات اتحادیه مشاغل مجازی قبل از پایان سال برگزار می شود

مشخص شده که اریک فان ساین هلندی با نفوذ به سایت هسته‌ای ایران و انتقال ویروس استاکس نت سایت را مختل کرد و برنامه هسته‌ای ایران سال‌ها به تعویق بیفتد. توسعه این نرم‌افزار بیش از یک میلیارد دلار هزینه داشته است.

بنا بر گزارش «فولکس کرانت» این عملیات را سرویس اطلاعات و امنیت عمومی هلند به شیوه‌ای مخفیانه و بدون اطلاع سیاستمداران این کشور طراحی و اجرا کرده است. حتی چندین نفر از نمایندگان پارلمان خواستار توضیح درباره این عملیات شدند.

آنها خواستار توضیح برخی موضوعات از جمله اینکه چرا دولت و مجلس از آن اطلاعی نداشتند، شده‌اند. مدیران سرویس اطلاعات و امنیت عمومی هلند از مشارکت و جزئیات مسئولیت خود درباره انتقال ویروس به تاسیسات هسته‌ای اظهار بی اطلاعی کرده‌اند. منبعی به این روزنامه گفته است: «آمریکایی‌ها از آن‌ها سوءاستفاده کرده‌اند.»
«فولکس کرانت» در ادامه نوشت فان سابن بلافاصله پس از خرابکاری موفق در برنامه هسته‌ای، خاک ایران را ترک کرد و دو هفته بعد در یک تصادف با موتور سیکلت در نزدیکی خانه‌اش در دبی جان باخت. او که با یک زن ایرانی ازدواج کرده بود علاوه بر داشتن سوابق فنی، ارتباطات زیادی در منطقه داشت و پیش از این عملیات در ایران تجارت می‌کرد و در نتیجه برای این مأموریت ایده‌آل بود.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر