;
coinex

گوگل صدها کارمند خود را اخراج کرد؛ پایان کسب و کار واقعیت افزوده و دستیار صوتی؟

گوگل در جهت کاهش هزینه صدها کارمند خود از بخش‌های مختلف را اخراج می‌کند. در پی اخراج کارمندان گوگل ، جیمز پارک و اریک فریدمن نیز تصمیم به ترک این شرکت را دارند.

گوگل درادامه تغییرات جدید خود در جهت کاهش هزینه‌ها طی اقدامی صدها کارمند خود از بخش‌های مختلف اخراج کرده. پس از وقوع این تغییرات بنیانگذاران فیت بیت (Fitbit) جیمز پارک و اریک فریدمن نیز قصد ترک این شرکت را دارند.

بیشتر بخوانید: زارع‌پور: امکان رفع فیلتر گوگل پلی وجود دارد

اخراج کارمندان گوگل

گوگل آلفابت بیش از صد کارمند در بخش دستیار صوتی را اخراج کرده است. اما تغییرات به همین‌جا ختم نمی‌شوند بخش‌های از تیم سخت‌افزاری که مسئولیت پیکسل، نِست و فیت بیت را بر عهده دارند، تیم مهندسی مرکزی و تیم واقعیت افزوده نیز بخش بیشتر کارمندان خود را از دست می‌دهند.

این شرکت در سال 2021 اقدام به خرید شرکت ردیابی سلامت و تناسب اندام فیت بیت کرده و نهایتا آن را به قیمت 2.1 میلیارد دلار خریداری کرد؛ اما از آن سال تاکنون مشغول عرضه نسخه‌های جدید پیکسل واچ خود است که رقیب برخی از دستگاه‌های فیت بیت و اپل واچ رقابت محسوب می‌شوند.

یکی از سخنگوهای گوگل در بیانیه‌ای به رویترز اعلام کرد: در نیمه دوم سال 2023، تعدادی از تیم‌های گوگل، تغییراتی ایجاد کردند تا کارآمدتر شوند و بهتر کار کنند و منابع خود را با بزرگترین اولویت‌های محصول خود هماهنگ کنند. برخی از تیم‌ها به انجام این نوع تغییرات سازمانی ادامه می‌دهند که شامل برخی نقش‌ها می‌شود. بر اساس گزارش رویترز، آلفابت در ژانویه 2023، اعلام کرده بود که قصد دارد 12 هزار شغل را حذف کند که این تعداد 6 درصد از نیروی کار جهانی گوگل را شامل می‌شود. شرکت مادر گوگل تا سپتامبر سال 2023، تعداد 182 هزار و 381 کارمند در سراسر جهان داشت.

اما هنوز این شرکت تعداد کارمندانی که اخراج کرده را اعلام نکرده. همچنین مشخص نیست بخش نرم‌افزار گوگل نیز شامل تغییرات خواهند شد یا نه. موفقیت و افزایش نیرو در شرکت‌هایی مانند مایکرو سافت و گوگل تنها در صورتی امکان‌پذیر است که سرمایه‌گذاری‌هایشان برای هوش مصنوعی و مولد‌هایش جواب بدهد.

گوگل در راستای توسعه دستیار هوش مصنوعی خود در سال 2023 اعلام کرده که قصد دارد ابزاری تهیه کند تا به کاربران در زمینه‌های مختلفی از جمله برنامه‌ریزی سفر یا پیگیری ایمیل‌ها و پرسیدن سؤالات کمک کند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی اخراج کارمندان گوگل چیست؟ این اقدام تا چه حد می‌تواند به هوش مصنوعی مرتبط باشد؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر