;
coinex

سند حمایت از حریم خصوصی افراد در شبکه های اجتماعی در دست بررسی است

مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد سند حمایت از حریم خصوصی افراد با هدف حمایت از حریم شخصی افراد در پلتفرم‌ها به تصویب رسیده است.

بر اساس اعلام مرکز ملی فضای مجازی سند حمایت از حریم خصوصی افراد در راستای رفع نگرانی کاربران و حفظ حریم شخصی آنها در کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای این مرکز به تصویب رسیده است. این سند برای فراهم کردن آزادی کاربران و حفظ اطلاعات آنها تنظیم شده است.

بیشتر بخوانید: زارع‌پور: امکان رفع فیلتر گوگل پلی وجود دارد

طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد که در کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوا، مقرر شده تغییراتی در بخش امنیت و حفاظت اطلاعات برنامه‌های مجازی صورت بگیرد تا امنیت کاربران در پلتفرم‌های اجتماعی را تضمین کند.

در این جلسه بررسی شکایت‌های مطرح شده در خصوص عملکرد پلتفرم‌ها و میزان امنیت‌ها با سرپرستی تنظیم‌گر بخشی انجام شده است. از این پس ضمن افزایش امنیت، قرار است این پلتفرم‌ها بر اساس امکاناتی که ارائه می‌دهند طبقه‌بندی شوند.

براساس گزارش‌های اعلام شده این اقدامات در جهت نقض برخی مصادیق رعایت حریم خصوصی که منجر به نگرانی مردم نسبت به حفظ اطلاعات آنها در پلتفرم‌ها شده، انجام گرفته است. به همین جهت تنظیم‌گر بخشی برای عملی کردن این امور در سند تنظیم روابط در حوزه مصادیق محتوای مجرمانه در فضای مجازی، ملزم شده که نسبت به تضمین آزادی فعالیت‌های کاربران در چارچوب قرارداد کاربری اقداماتی را انجام دهد.

مطابق سند تصویب شده در کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوا، برای رفع نگرانی کاربران در زمینه ارتباطات، مسئولین باید با پلتفرم‌ها در طراحی قوانین نوین همکاری کرده تا سکوها فقط با تنظیم‌گر بخش خود در ارتباط بوده و فقط به مسئول مرتبطه خود پاسخگو باشند.

طبق این سند، قوه‌ قضاییه مکلف شده است با صدور بخشنامه، آئین‌نامه یا تدوین لوایح قضائی، از سکوهایی که وظایف تعریف شده خود را انجام می‌دهند، در قبال مسئولیت‌های کیفری ناشی از محتوای منتشرشده از سوی کاربران، حمایت کند.

از طرف دیگر یکی دیگر از موضوعات مهم بررسی شده در حوزه محتوا، ارائه خدمات فنی است در راستای عملی شدن این بخش کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه ارائه این خدمات موظف کرده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید نسبت به تعیین استانداردها و شاخص‌های فنی، نظارت فنی بر سامانه‌های ماشینی و هوشمند، ایجاد آزمایشگاه فنی، توسعه فناوری‌های جدید و حمایت از سکوهای برتر اقدام کند.

در رأس این فرآیندها کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای فضای مجازی، وظیفه سیاستگذاری در چارچوب مصوبات شورای عالی فضای مجازی، ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط، شناسایی و پیگیری رفع موانع خدمات و نظارت بر حسن اجرای سند را عهده‌دار خواهد بود.

به هر حال؛ سند تنظیم روابط در حوزه مصادیق محتوای مجرمانه در فضای مجازی در دستور شورای عالی فضای مجازی قرار گرفته و با تصویب آن در شورای عالی و ابلاغ، در همه سطوح کشور لازم‌الاجرا خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی  سند حمایت از حریم خصوصی چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید.

 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر