;
coinex

ویکی پدیای روسی از راه می‌رسد

رسانه‌های روسیه از راه‌اندازی نسخه روسی ویکی پدیا به نام «روویکی» (Ruwiki) خبر داده‌اند. اعلام شده که ویکی پدیای روسی امروز 25 دی ماه 1402 کار خود را آغاز می‌کند. آزمایش نسخه بتای ویکی پدیای روسی از نیمه سال 2023 شروع شد و در اختیار مخاطبان محدودی قرار گرفت؛ اکنون قرار است نسخه نهایی این محصول از دوشنبه برابر با 1402.10.25  راه‌اندازی شود. همچنین اعلام شده تعداد مقالات موجود در روویکی از بخش روسی ویکی پدیا بیشتر است.

بیشتر بخوانید: باتری اتمی که تا ۵۰ سال شارژ دارد؛ دیگر نیازی به شارژ کردن گوشی نخواهید داشت!

ویکی پدیای روسی

بر اساس اعلام رسانه‌ها دستور ساخت ویکی پدیای روسی در تاریخ 22 ماه مه توسط پوتین رئیس جمهور روسیه صادر شد. اما اساس گزارش رویترز، کومرسانت اعلام کرده که بنیانگذاران «روویکی»، هزینه این پروژه یا نام سرمایه‌گذاران سایت را علنی نخواهند کرد.

ویکی پدیا با آغاز جنگ اوکراین به دلیل انتشار محتوای مربوطه، از دادگاه روسیه محکوم به پرداخت جریمه شد. این موضوع می‌تواند یکی از دلایل شکل‌گیری روویکی باشد گرچه روسیه هنوز تصمیمی مبنی بر ممنوعیت این منبع در کشورش اعلام نکرده است.

بر اساس اعلام روزنامه ایزوستیا به نقل از سرویس مطبوعاتی روویکی هفته گذشته لیستی از پرطرفدارترین مقالات این سایت منتشر شد. بیشترین مقالات مطالعه شده در روویکی فهرستی از مرگ‌ها در سال 2023، تشدید درگیری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و عملیات نظامی روسیه در اوکراین بوده است.

همچنین ایزوستیا میانگین تایم حضور مخاطبین در روویکی را گزارش داده است؛ بر اساس آمار منتشر شده کاربران، به طور متوسط بیش از شش دقیقه را در سایت سپری می‌کنند و میانگین مشاهده در مرحله آزمایشی بتا، نیز بیش از پنج صفحه گزارش شده است.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر