coinex
راهنمای خرید تکراتو

سامسونگ از صفحه نمایش OLED با قابلیت تا شدن به سمت داخل و خارج رونمایی کرد

غول فناوری کره‌ای در نمایشگاه CES 2024 امسال حسابی گرد و خاک به پا کرد و در بخش نمایشگر، از صفحه نمایش OLED با قابلیت تا شدن به سمت داخل و خارج رونمایی کرد.

پیش از نمایشگاه CES 2024، سامسونگ دیسپلی از چندین فناوری جدید OLED، از جمله صفحه نمایش OLED که می‌تواند به سمت داخل و خارج تا شود، رونمایی کرده است. این شرکت این موارد را به عنوان اثبات مفاهیم به نمایش گذاشت و می‌توان از آن‌ها در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها، دستگاه‌های XR و حتی خودروها استفاده کرد. این شرکت همچنین از نسل سوم پنل‌های QD-OLED خود برای تلویزیون‌ها و نمایشگرها رونمایی کرد که اکنون روشن‌تر هستند که همه آنها در غرفه CES 2024 سامسونگ دیسپلی در لاس وگاس، ایالات متحده آمریکا نمایش داده می‌شوند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ساخت صفحه نمایش OLED با قابلیت تا شدن به سمت داخل و خارج ، فقط کار سامسونگ است!

سوال اینجاست؛ آیا صفحه نمایش OLED برای گوشی جدید Galaxy Z Flip است که می‌تواند به سمت بیرون تا شود؟

پنل OLED جدید Flex In & Out Samsung Display می‌تواند به سمت داخل و خارج تا شود. از آنجایی که می‌توان آن را به صورت 360 درجه تا کرد، این شرکت می‌گوید که یک گوشی به صفحه‌نمایش پوشش جداگانه‌ای مانند آنچه در گلکسی زد فلیپ 5 یافت می‌شود، نیاز نخواهد داشت. از آنجایی که نیازی به صفحه‌نمایش خارجی نیست، دستگاه از نظر تئوری می‌تواند نازک‌تر باشد. یا باتری بزرگتر یا دوربین‌های بهتری در همان مشخصات داشته باشید.

با این حال، این بدان معناست که صفحه نمایش تاشو همیشه در معرض دید قرار دارد و در صورت سقوط ممکن است آسیب ببیند. برای مقابله با آن، Samsung Display پنل را قوی‌تر کرد و در غرفه، شرکت چندین آزمایش دوام از جمله دماهای شدید (20- تا 60 درجه سانتی‌گراد)، پرتاب توپ‌های بسکتبال روی صفحه نمایش، غوطه‌ور کردن دستگاه در آب را به نمایش گذاشت. و مالیدن ماسه روی صفحه نمایش

یکی از نمایندگان Samsung Display گفت: «In&Out Flip فناوری است که می‌تواند جایگزین جدیدی برای مصرف‌کنندگانی که گوشی‌های هوشمند میله‌ای شکل را به دلیل ضخامت محصولات تاشو ترجیح می‌دهند، ارائه دهد. وقتی محصول به سمت بیرون تا می‌شود، هر دو قسمت جلو و پشت محصول می‌توانند به عنوان صفحه نمایش استفاده شوند و تجربه کاربری جدیدی ایجاد کنند.

پنل‌های OLED هیبریدی Rollable Flex و Flex، آنچه را که در آینده ممکن است به نمایش می‌گذارند

این شرکت کره‌ای انواع دیگری از صفحه نمایش‌های OLED از جمله Rollable Flex و Flex Hybrid را نیز به نمایش گذاشت. Rollable Flex یک پنل OLED قابل رول است که می‌تواند به اندازه 1/4 اندازه اصلی خود بچرخد. Flex Hybrid یک پنل OLED است که می‌تواند تا شود. سامسونگ البته پیشتر مفاهیم مشابهی را در MWC 2023 به نمایش گذاشته است.

Samsung Flex Note Extendable OLED Display
صفحه نمایش OLED با قابلیت تا شدن به سمت داخل و خارج

Samsung Display همچنین در حال ساخت پنل‌های OLED دایره‌ای، منحنی و غلتشی برای خودروها است

این شرکت چندین پنل OLED را برای خودروهای مستقل و متصل به نمایش گذاشت و کابین دیجیتالی آینده را به نمایش گذاشت. صفحه نمایش OLED دایره ای 9.4 اینچی این شرکت در حال حاضر در MINI Cooper الکتریکی جدید استفاده شده است. همچنین یک پنل OLED 12.4 اینچی رول آپ وجود دارد که در صندلی سرنشین جلو پنهان می‌شود و زمانی که سرنشین عقب می‌خواهد ویدیوها را تماشا کند یا به برخی عملکردها دسترسی پیدا می‌کند، بالا می‌رود.

در داشبورد، یک صفحه نمایش چرخان می‌تواند در اندازه کوچک‌تر باقی بماند، زمانی که راننده می‌خواهد حواس‌پرتی کمتری از صفحه‌نمایش ایجاد شود و در حین تماشای ویدیو، زمانی که خودروی برقی ثابت است در حین شارژ کردن، به یک صفحه نمایش بزرگ‌تر کشیده شود.

یکی از مدیران سامسونگ دیسپلی گفت: «خودروها اکنون به فضایی متحرک فراتر از یک وسیله حمل‌ونقل تبدیل می‌شوند. محصولات OLED همراه با فناوری‌های تاشو و کشویی این تحول را تسریع می‌کنند.

پنل‌های OLED UT (فوق العاده نازک) سامسونگ لپ تاپ‌ها را حتی باریک تر می‌کند

این شرکت همچنین  به غیر از توسعه صفحه نمایش OLED با قابلیت تا شدن به سمت داخل و خارج ، پنل‌های OLED UT (فوق‌العاده نازک) خود را با ضخامت 0.6 میلی‌متر به نمایش گذاشت که مشابه ضخامت یک کارت ویزیت است. این به سازندگان لپ‌تاپ اجازه می‌دهد تا لپ‌تاپ‌های باریک‌تر و جمع‌وجورتر بسازند یا باتری بیشتری نسبت به لپ‌تاپ‌های دارای صفحه نمایش LCD بسازند. این پنل‌های OLED اکنون به جای سیلیکون آمورف (a-Si) از اکسید 100% استفاده می‌کنند که باعث کاهش سوسو زدن در نرخ‌های تازه‌سازی پایین می‌شود. همچنین برای صرفه جویی در مصرف انرژی و بهبود عمر باتری، می‌توانند در حالت نرخ نوسازی متغیر تا 1 هرتز پایین بیایند.

Samsung Display Ultra Thin UT OLED Panel

یکی از کارمندان سامسونگ گفت: «با اعمال یک فرآیند ماژول جدید، ضخامت را کاهش داده و همان استحکام را حفظ کرده‌ایم. ما مطمئن هستیم که این به تولیدکنندگان لپ‌تاپ و تبلت کمک می‌کند تا قابلیت حمل و نقل را افزایش دهند و طراحی‌های خود را متمایز کنند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد صفحه نمایش OLED با قابلیت تا شدن به سمت داخل و خارج که توسط سامسونگ توسعه یافته است چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر