coinex
راهنمای خرید تکراتو

هدف سامسونگ در سال 2024 سود 8.8 میلیارد دلاری از بازار تراشه‌ها است

هدف سامسونگ در سال 2024 از همین حالا مشخص شده و ظاهرا کره‌ای‌ها می‌خواهند بازار تراشه‌های نیمه‌رسانا را از آن خود کرده و روند سوددهی را ترمیم کنند.

بخش نیمه‌رساناها به مدت طولانی یکی از سودآورترین واحدهای شرکت سامسونگ بوده است. اما اخیراً با مشکلاتی روبه‌رو شده و گزارش‌ها حاکی از این است که در سال 2023، این بخش حدود 10 میلیارد دلار ضرر داشته است.

سامسونگ قصد دارد در سال 2024 به شکلی چشمگیر، چشم‌انداز خود را تغییر دهد. بنا به گفته‌ها، این شرکت قصد دارد در امسال حدود 11.5 تریلیون وون یا تقریباً 8.8 میلیارد دلار سود عملیاتی از کسب‌وکار چیپ خود به دست آورد. ظاهرا همه چیز برای دستیابی به این هدف، آماده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


هدف سامسونگ در سال 2024 بازار تراشه‌هاست

بزرگترین دلیلی که سامسونگ سال گذشته تا این حد زیادی در زمینه چیپ‌ها ضرر کرد، فراوانی عرضه حافظه‌های DRAM و NAND فلش بود. سامسونگ در سال گذشته تلاش‌های جدی برای کاهش ورودی وافر و کاهش کل موجودی‌ها انجام داد.

نتایج این تلاش‌ها در ماه‌های اکتبر تا دسامبر سال 2023 قابل مشاهده بود، زیرا قیمت‌ها به دلیل کاهش عرضه افزایش یافتند. سامسونگ همچنین درخواست‌هایی برای تقاضایی از سازندگان کامپیوتر و تلفن همراه دارد، به ویژه در حافظه با پهنای باند بالا (HBM) و DRAM‌های لینک اکسپرس کامپیوتر، که توسط رونق هوش مصنوعی تسهیل شده‌اند.

هدف سامسونگ در سال 2024

هوش مصنوعی به سامسونگ کمک می‌کند تا تعداد زیادی چیپ حافظه بفروشد.

سامسونگ در موقعیت مناسبی قرار دارد تا از تقاضای حافظه‌ای که رونق هوش مصنوعی ایجاد کرده است، بهره ببرد. منابع نشان می‌دهند که خریداران حاضر هستند برای هر پیش‌خرید HBM تا 1 میلیارد دلار پرداخت کنند. سامسونگ 47-47 درصد سهم در بازار جهانی HBM (high bandwidth memory) دارد.

با این حال، این موجودی‌ها همچنان برای سامسونگ خطراتی را به همراه دارد. گزارش‌ها حاکی از این است که شرکت بیش از 15 میلیارد دلار ارزش موجودی حافظه قدیمی دارد که ممکن است بخواهد آن‌ها را با قیمت‌های تخفیف‌دار بفروشد. انتظار می‌رود سامسونگ همچنان تولید NAND را کاهش دهد تا قیمت‌ها را بیشتر افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد هدف سامسونگ در سال 2024 چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: sammobile

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر