;
coinex

بهترین فیلم های تاریخی 2024 ؛ از گلادیاتور تا بازگشت به سیاهی

در صنعت سینما فیلم‌های تاریخی همیشه پرطرفدار بوده‌اند. اگر شما هم از علاقه‌مندان این ژانر هستید برای آشنایی با بهترین فیلم های تاریخی 2024 با ما همراه شوید.

ژانر تاریخی که به درام تاریخی، درام دوران‌ها و درام افسانه‌ای نیز شناخته می‌شود به ژانری گفته می‌شود که به دوره زمانی گذشته مربوط است و در فضای آن دوره ساخته می‌شود. یک دوره زمانی ممکن است در عصر فانتزی و تخیلی یا عادی و واقعی مانند قرون وسطی و یا یک دوره خاص باشد.

اگر شما هم در بین ژانرهای مختلف سینمایی، فیلم‌های تاریخی را انتخاب می‌کنید و می‌خواهید با داستان و بازیگران فیلم های تاریخی 2024 آشنا شوید، این مقاله به شما کمک می‌کند تا برترین فیلم تاریخی 2024 را برای تماشا انتخاب کنید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم های تاریخی 2024

ژانر تاریخی، یکی از ژانرهای پرهزینه و پرطرفدار سینماست. مخاطبان این گونه فیلم‌ها بی‌صبرانه منتظر اکران فیلم های سینمایی تاریخی 2024 هستند.

بهترین فیلم های تاریخی در سال 2024
بهترین فیلم های تاریخی 2024

در فهرست فیلم های جدید تاریخی در سال 2024 آثار کارگردانان، نویسندگان و بازیگران مطرحی قرار دارد که همه‌ی سینما دوستان در انتظار نمایش آن‌ها هستند. ما در ادامه به معرفی برخی از برترین فیلم های تاریخی 2024 خواهیم پرداخت و درباره‌ی داستان، بازیگران، کارگردان و نویسنده‌ آن‌ها توضیح مختصری خواهیم داد.

شوالیه‌های آلتو (Alto Knights)

برترین فیلم تاریخی 2024
فیلم های جدید تاریخی در سال 2024
  • تاریخ اکران: ۲ فوریه ۲۰۲۴
  • ژانر: گانگستری، تاریخی، زندگینامه‌ای
  • کارگردان: بری لوینسون (Barry Levinson)
  • تهیه‌کننده: اروین وینکلر
  • نویسنده: نیکولاس پیلگی
  • بازیگران: رابرت دنیرو، دبرا مسینگ، کاترین ناردوچی، کوسمو جارویس، مت سرویتو، لوئیس موستیلو، بلمونت کاملی، کری لازار، جیمز سیکون، باب گلوبرمن، نوح بین گرت، اد آماترودو، برایانت کارول، ریچ ویلیامز

آدم‌های عاقل (Wise Guys) با نام جدید شوالیه‌های آلتو (Alto Knights) از جدیدترین فیلم های تاریخی 2024 است. این فیلم تازه‌ترین اثر سینمایی بری لوینسون به شمار می‌آید. در این فیلم رابرت دنیرو در نقشی دوگانه در نقش روسای اوباش دهه ۱۹۵۰ ویتو جنوویزه و فرانک کاستلو به هنرنمایی پرداخته‌ است.

شوالیه‌های آلتو که از بهترین فیلم های تاریخی در سال 2024 محسوب می‌شود، داستانی در دهه پنجاه میلادی و دوران حکمرانی مافیای ایتالیایی در آمریکا را به تصویر می‌کشد. جایی که همیشه جنگ قدرت میان خانواده‌های بزرگ مافیایی وجود داشته و هر رئیس سعی می‌کند تا عنوان پدرخوانده را از آن خود کند. دروقع می‌توان گفت همه‌ی حوادث غیرقانونی آمریکا به این گروه‌ها و خانواده‌های مافیایی مرتبط است.

خلاصه داستان: ویتو جنوویزه و فرانک کاستلو در حال رقابت با روسای اوباش ایتالیایی-آمریکایی هستند و جنووز دستور می‌دهد تا به کاستلو ضربه بزند. کاستلو زنده می‌ماند اما در تلاش مجروح می‌شود و در نهایت تصمیم می‌گیرد از مافیا کناره‌گیری کند و قدرت را به جنوویزه واگذار کند.

در سال 1959 میلادی جلسه‌ای با حضور همه‌ی خانواده‌های تبهکاران جهت تاج گذاری جنوویزه برگزار می‌گردد، اما این جلسه با حمله نیروهای پلیس و دستگیری جنوویزه بلاتکلیف می‌ماند. ویتو جنوویزه برای اتهاماتش به 15 سال حبس محکوم می‌شود.

فیلم شوالیه‌های آلتو (Alto Knights) که از بهترین فیلم های تاریخی 2024 به شمار می‌آید، در تاریخ ۲ فوریه ۲۰۲۴ (برابر با 13 بهمن 1402) توسط برادران وارنر در ایالات متحده اکران خواهد شد. گفتنی است مدت زمان فیلم بچه های عاقل یا همان شوالیه‌های آلتو 1 ساعت و 56 دقیقه است.

انتظار می‌رود با توجه به کارنامه‌ی هنری کارگردان و نویسنده فیلمنامه‌ و نیز نقش‌آفرینی بازیگر مطرحی چون رابرت آنتونی دنیرو جونیور، این اثر سینمایی به برترین فیلم تاریخی 2024 تبدیل شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های مارول 2024

بهترین فیلم های کره ای 2024

بازگشت به سیاهی (Back To Black)

بهترین فیلم های تاریخی 2024
بهترین فیلم های تاریخی 2024
  • تاریخ اکران: 12 آوریل 2024
  • ژانر: زندگینامه‌ای تاریخی
  • کارگردان: سم تیلور جانسون (Sam Taylor-Johnson)
  • بازیگران: ماریسا ابلا، جک اوکانل، ادی مارسن، جولیت کووان، لسلی منویل

Back To Black از فیلم های جدید تاریخی در سال 2024 به کارگردانی سم تیلور جانسون و با بازی Marisa Abella است که در 12 آوریل 2024 (24 فروردین 1403) در سینماهای بریتانیا و لهستان، و در 18 آوریل 2024 (30 فروردین 1403) در آلمان، هلند و استرالیا اکران خواهد شد.

گفتنی است استودیوی «Focus Features»، اعلام کرد فیلم Back To Black در می 2024 در ایالات متحده اکران خواهد شد. نشریه «Logline» درباره فیلم Back To Black نوشت: «تمرکز این فیلم بر استعداد، خلاقیت و صداقت خارق‌العاده امی واینهاوس خواهد بود. تمام کارهای شگفت انگیز او را می‌توان در این فیلم دید.»

بازگشت به سیاهی یکی از بهترین فیلم های تاریخی 2024 است که زندگی امی واینهاوس را به تصویر می‌کشد. ماریسا آبلا که در نقش امی واینهاوس به هنرنمایی پرداخته است، با بازی در مجموعه‌های BBC و HBO Industry که در کنار جک اوکانل، ادی مارسان و لزلی منویل به شهرت رسید. او سال گذشته در فیلم پرفروش باربی هم حضور داشت.

خلاصه داستان فیلم: ایمی واینهاوس کار خود را به عنوان یک خواننده جاز آغاز کرد و در نهایت به یک ستاره موسیقی برنده جایزه گرمی تبدیل شد. زندگی او در سال 2011 در سن 27 سالگی پس از مبارزه طولانی با الکل و مواد مخدر به طور تراژیک به پایان رسید.

فیلم بازگشت به سیاهی با حمایت کامل خانواده و موسسه ایمی واینهاوس ساخته شده است. هدف از ساخت این فیلم بررسی صعود و شهرت واینهاوس، موسیقی نمادین او، زندگی عاشقانه و مرگ زودهنگام او است. فیلمبرداری Back To Black که در فهرست جدیدترین فیلم های تاریخی 2024 قرار گرفته، در لندن انجام شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین انیمیشن های 2024

ترسناک ترین فیلم های 2024

Gladiator 2 (گلادیاتور 2)

جدیدترین فیلم های تاریخی 2024

  • تاربخ اکران: ۲۲ نوامبر ۲۰۲۴ ایالات متحده
  • ژانر: درام تاریخی حماسی
  • کارگردان: ریدلی اسکات  (Ridley Scott)
  • تهیه‌کننده: ریدلی اسکات
  • مایکل پروس: داگلاس ویک، لوسی فیشر
  • نویسنده: دیوید اسکارپا
  • بازیگران: پل مسکال، دنزل واشینگتن، کانی نیلسن، درک جاکوبی، جایمن هانسو، جوزف کوئین، پدرو پاسکال

بهترین فیلم تاریخی 2024 از نظر بسیاری از علاقه‌مندان این ژانر، Gladiator 2 به کارگردانی ریدلی اسکات خواهد بود. این فیلم که دنباله‌ای بر گلادیاتور (۲۰۰۰) محسوب می‌شود، به‌ قلم دیوید اسکارپا به نگارش درآمده است و توسط اسکات فری پروداکشنز برای پارامونت پیکچرز و یونیورسال پیکچرز تولید شده است.

بی‌شک ریدلی اسکات با ساخت گلادیاتور در سال 2000 با هنرنمایی واکین فینیکس جوان و راسل کرو باتجربه، آنقدر سروصدا به پا کرد که هنوز هم از آن شاهکار اکشن و تاریخی به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما یاد می‌شود. اکنون اسکات با ساخت Gladiator 2 در تلاش است تا موفقیت هنری‌اش در سال 2000 را تکرار کند.

خلاصه داستان: لوسیوس که توسط ماکسیموس در گلادیاتور یک نجات یافت، حالا یک جوان نیرومند شده و گلادیاتور 2 زندگی پر مخاطره او را روایت می‌کند.

گفتنی است گلادیاتور ۲ که در فهرست برترین فیلم های تاریخی 2024 قرار دارد، در ۲۲ نوامبر ۲۰۲۴ (برابر با دوم آذر ماه سال 1403) در ایالات متحده اکران خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های آمریکایی درام و عاشقانه

بهترین فیلم های ابرقهرمانی

The Return (بازگشت)

برترین فیلم تاریخی 2024
برترین فیلم تاریخی 2024
  • تاریخ انتشار: نامشخص
  • ژانر: تاریخی حماسی
  • کارگردان: اوبرتو پازولینی (Uberto Pasolini)
  • بازیگران: ریف فاینز، ژولیت بینوش

The Return یکی از فیلم های تاریخی 2024 برپایه کتاب ادیسه، اثر هومر، شاعر و داستان‌سرای یونانی است. این فیلم اولین همکاری ریف فاینز و ژولیت بینوش پس از فیلم The English Patient است.

خلاصه داستان: Odysseus پس از بیست سال در Trojan war تصمیم می‌گیرد که به سرزمین خود Ithaca بازگردد. او بسیار شبیه پادشاه جنگجوی قدرتمندی است که بیست سال قبل از Ithaca رفته.

در این میان همسرش Penelope در خانه‌اش زندانی است و Telemachus پسر آن‌ها در حال روبرو شدن با مرگ به دست افرادی است که او را تهدیدی برای جاه‌طلبی‌های خود می‌دانند. ادیسه مجبور می‌شود با گذشته خود روبرو شود تا خانواده‌اش را نجات دهد و آنچه را که از دست داده است، باز پس گیرد.

سوالات متداول

بهترین فیلم تاریخی 2024 کدام است؟

بهترین فیلم تاریخی 2024 از نظر بسیاری از علاقه‌مندان این ژانر، Gladiator 2 به کارگردانی ریدلی اسکات خواهد بود.

کدام یک از بهترین فیلم های تاریخی 2024 در سال 1402 اکران می‌شود؟

شوالیه‌های آلتو (Alto Knights) یکی بهترین فیلم های سینمایی تاریخی 2024 است که در بهمن ماه سال 1402 اکران خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین فیلم های تاریخی 2024 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر