coinex
راهنمای خرید تکراتو

انتشار سند دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی برای حفاظت از داده‌ها [+تصویر]

سند دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی برای حفاظت از داده‌ها منتشر شد. بر اساس این سند از این پس کاربران می بایست اطلاعات هویتی‌شان را به صورت رمزنگاری شده ذخیره کنند.

این دستورالعمل که به منظور حفظ اطلاعات کاربران منتشر شده، لازم‌الاجرا در تمامی دستگاه‌های اجرایی است. به همین منظور اگر کاربری برای حذف داده‌هایش درخواستی ارائه کند، پلتفرم‌ها ملزم به تبعیت از دستور کاربر هستند و باید تمامی داده‌هایی که با کاربر در ارتباط است را حذف کنند.

بیشتر بخوانید: اختلال شدید اینترنت 1 بهمن 1402 ؛ اطلاعیه شرکت ارتباطات زیرساخت

پیش‌تر رئیس مرکز ملی فضای مجازی دستورالعمل جدیدی به جهت حفظ داده‌های مردم در برنامه‌ها و سامانه‌ها ابلاغ کرده بود که دیروز جزئیات دستورالعمل مذکور به اطلاع عموم رسید. طی این ابلاغیه تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند ظرف دو ماه آینده دستورالعمل را به اجرا درآورند.

انتشار سند دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی برای حفاظت از داده‌ها [+تصویر]

بر اساس این سند، واحدهای الکترونیکی موظفند تعیین کنند کدام اطلاعات را از کاربران دریافت یا جمع‌آوری می‌کنند و به چه هدفی استفاده می‌شود. در زمان دریافت و جمع‌آوری اطلاعات، باید اطلاعات ضروری از اطلاعات اختیاری جدا شده و امکان انتخاب برای کاربران برای ارائه اطلاعات اختیاری فراهم شود.

سند دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی
سند دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی

سند دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی

علاوه بر این، دستگاه‌ها باید روش‌های دریافت و جمع‌آوری اطلاعات را، سهولت دریافت مستقیم از کاربران یا به صورت غیرمستقیم از طریق مشخصات تجهیزات و سیستم‌ها، به کاربران اعلام نمایند. در پایان، پس از تغییر این سیاست‌ها، دستگاه‌ها ملزم به درخواست مجدد رضایت کاربران هستند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی انتشار سند دستورالعمل مرکز ملی فضای مجازی چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر