;
coinex

بسته های اینترنت ثابت گران می‌شوند ؛ منتظر افزایش قیمت تا ۳۴ درصد باشید

پس از اینترنت همراه حالا مجوز گرانی اینترنت ثابت هم صادر و لیست افزایش 34 درصدی قیمت اینترنت در یکی از اپراتوهای ثابت ایران نیز منتشر شد.
اگر در جریان خبرهای مربوط به افزایش قیمت اینترنت قرار گرفته باشید، حتماً می‌دانید که چندی پیش برخی از اپراتورهای همراه و ثابت ایران با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار افزایش 100 درصدی قیمت اینترنت شدند.

با وجود اینکه نخست با این درخواست مخالفت شد، اما فشارهای اپراتوها و همچنین برگزاری جلسه شبانه مدیرعاملان این اپراتورها در دفتر رگولاتوری ایران، درنهایت تصمیم بر این شد که اینترنت تا 34 درصد افزایش قیمت داشته باشد. این تصمیم توسط وزارت ارتباطات نیز تأیید شد.

روز بعد از تصویب افزایش 34 درصدی قیمت اینترنت، اپراتورهای همراه مخصوصاً همراه اول و ایرانسل، قیمت بسته های خود را تا 34 درصد افزایش دادند؛ اما خبر از افزایش تعرفه اینترنت در اپراتورهای ثابت نبود. حال لیستی از قیمت بسته‌های یکی از اپراتورهای ثابت منتشر شده که نشان می‌دهد مجوز گرانی اینترنت ثابت هم توسط رگولاتوری ایران صادر شده است.

بیشتر بخوانید: بسته‌های جدید اینترنتی با قیمت جدید عرضه خواهند شد

مجوز گرانی اینترنت ثابت صادر شد

یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ اینترنت ثابت با انتشار اطلاعیه‌ای از مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و مجوز گرانی اینترنت ثابت خبر داد.

مجوز گرانی اینترنت ثابت صادر شد

واکنش رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

میزان تغییرات تعرفه بسته‌های اینترنت با پهنای باند و سرعت‌های مختلف بین ۸ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۶۸ هزار تومان است.بیشترین میزان این افزایش در نرخ بیت دانلود ۲۰ مگابیت بر ثانیه است که از ۲۰۰ هزار تومان به ۲۶۸ هزار تومان خواهد رسید.

امیر لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص خبر منتشر شده افزایش تعرفه اینترنت ثابت گفت:

خبری که در رسانه‌ها مبنی بر افزایش قیمت اینترنت ثابت منتشر شده مربوط به خبر افزایش ۳۴ درصدی اینترنت است که در روزهای قبل هم اعلام شد و خبر جدیدی نیست.

وی افزود: «افزایش قیمت ۳۴ درصدی اینترنت شامل اینترنت ثابت و همراه بوده و البته مشمول ترافیک داخلی نیست.»

مجوز گرانی اینترنت ثابت صادر شد

مجوز گرانی اینترنت ثابت صادر شد
مصوبه شماره ۲ جلسه ۳۴۹ سی مهرماه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که مجوز افزایش قیمت اینترنت ثابت را ارائه کرده‌ است

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این افزایش قیمت هنوز روی بسته‌های اینترنت ثابت اعمال نشده اما با توجه به انتشار این جدول، به نظر می‌رسد به‌زودی این بسته‌ها گران می‌شوند.

جدای از این اپراتورها موظف‌اند که در راستای افزایش کیفیت اینترنت و پهنای باند و همچنین تقویت زیرساخت‌های مناسب قدمی محکم بردارند.

افزایش قیمت اینترنت توسط اپراتورها در صورتی اتفاق افتاده است که هم‌اکنون زیرساخت‌های ارتباطی مناسبی برای ارائه خدمات در کشور وجود ندارد. اپراتورهای همراه نهایت تا شبکه اینترنت 4G پاسخگوی نیاز کاربران هستند و هنوز از ارائه شبکه پرسرعت 5G با کیفیت مناسب و واقعی در کشور خبری نیست.

اکثریت مردم بر این عقیده هستند که ابتدا باید کیفیت خدمات بالا برود و سپس افزایش قیمت ایجاد شود؛ فقط در این صورت است که می‌شود قیمت‌های جدید را قبول کرد. اما در ایران چنین نیست و ابتدا قیمت اینترنت افزایش می‌یابد و سپس خدمات تقویت می‌شوند (ممکن است).

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص گرانی بسته های اینرنت ثابت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر