;
coinex

با ساعت های هوشمند Fossil خداحافظی کنید؛ خروج شرکت Fossil از بازار اسمارت واچ ها

ظاهرا شایعات پیرامون خروج شرکت Fossil از بازار اسمارت واچ‌ها بی‌دلیل نبوده است. دیگر در بازار محصولات هوشمند خبری از ساعت های هوشمند Fossil نخواهد بود.

برند مد Fossil به تازگی اعلام کرده که فعالیت خود در تولید ساعت‌های هوشمند را متوقف خواهد کرد. این گروه در بیانیه‌ای رسمی که در The Verge منتشر شده خروج خود از این صنعت و بازار را تایید کرده است.

شرکت Fossil فعالیت خود در زمینه ساخت ساعت‌های هوشمند را از چند سال پیش آغاز کرد و یکی از اولین و مشهورترین پذیرندگان سیستم عامل Wear OS گوگل بود. این شرکت زمانی که هیچ برندی به توسعه ساعت‌های هوشمند علاقه نشان نمی‌داد، در این بازار به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرد و به قول معروف خوش درخشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


با ساعت های هوشمند Fossil خداحافظی کنید

اگر از دنبال‌کنندگان و علاقه‌مندان به محصولات Fossil باشید، می‌دانید که این شرکت در کنار برند اصلی خود، ساعت‌های هوشمندی را تحت عنوان برندهای فرعی از جمله Skagen ،Diesel و … به بازار عرضه کرده است.

ساعت های هوشمند Fossil

حال Fossil قصد دارد که به طور کلی از صنعت ساعت‌های هوشمند کناره‌گیری کند؛ به این معنا که حتی برندهای فرعی هم محصول جدیدی در بخش اسمارت واچ نخواهند داشت. یعنی نسل ششم محصولات Fossil که در سال 2021 معرفی شد، آخرین ساعت هوشمند این برند است. آماندا کاستلی (Amanda Castelli)، سخنگوی Fossil، در گفتگو با The Verge گفته است:

گروه Fossil در حال هدایت منابع، قدرت و حمایت به بخش‌های اصلی تجارت است تا فرصت‌های رشد بیشتری را برای شرکت فراهم کند.

او در ادامه افزود که این شرکت در بخش ساعت‌های هوشمند دیگر حرفی برای گفتن ندارد، چرا که این بخش هم در بازار اشباع شده و هم به طور قابل توجهی تکامل یافته است. او می‌گوید که اگرچه Fossil در بدترین شرایط و سخت‌ترین مراحل توسعه Wear OS هم حضور قوی داشته اما دیگر وقت خداحافظی رسیده و این یک تصمیم استراتژیک برای شرکت محسوب می‌شود.

البته خروج این شرکت از صنعت اسمارت‌واچ‌ها به معنی خداحافظی با دارندگان ساعت‌های هوشمند قدیمی نیست. کاستلی در این باره می‌گوید که Fossil همچنان ساعت‌های Wear OS را تا چند سال به‌روز نگه خواهد داشت.

این ساعت‌های هوشمند اغلب ترکیبی از طراحی مینیمال و مد محور را به نمایش می‌گذارند و در عین حال ویژگی‌های هوشمند و مرتبط با تناسب اندام را به کاربران ارائه می‌دهند. سال گذشته همه متعجب بودند که چرا نسل هفتم ساعت‌های این شرکت به بازار عرضه نشده اما حالا دلیل آن مشخص شده است. البته در گذشته برخی از کاربران Reddit به خروج Fossil از تجارت ساعت‌های هوشمند اشاره کرده بودند، اما تا به امروز هیچ چیز رسمی اعلام نشده بود.

اکنون که Fossil از این بخش کناره گرفته و توقف تولید ساعت‌های هوشمند Fossil رسما تایید شده، Withings تنها برندی در بازار خواهد بود که ساعت‌های هوشمند هیبریدی تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره خروج Fossil از بازار اسمارت واچ چیست؟ آیا شما از ساعت های هوشمند Fossil استفاده می‌کنید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر