;
coinex

هک سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد [+جزئیات]

گزارش‌ها از هک سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد خبر می‌دهد. ظاهراً این سامانه با اختلالاتی شدیدی روبرو شده که امکان ورود به آن وجود ندارد.

چند روزی می‌شود که اختلالاتی جدید در سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد بوجود آمده است که گفته شده امکان انتخاب واحد دانشجویان تا هم‌اکنون نیز وحود ندارد. اگرچه ایراد هنوز مشخص نشده، اما حملات سایبری گزینه اول این اختلالات برشمرده می‌شود و این امکان قوت گرفته که ممکن است با هک سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد مواجه شده باشیم. لازم به ذکر است که ظاهراً اطلاعاتی به سرقت نرفته است.

بیشتر بخوانید: سرقت اسناد مایکروسافت توسط هکرهای روسی ؛ هک ایمیل مدیران مایکروسافت

هک سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

ایمان عطارزاده، مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب گفت: «از چند روز گذشته درگیر اختلال‌های جدی شده‌ایم که در فرایند انتخاب واحد دانشجویان شکل گرفت و این اختلال همچنان ادامه دارد.»

وی گفت:

هیچ‌گونه هک و دسترسی غیرمجاز به داده‌ها در سامانه انتخاب واحد صورت نگرفته و نوع حمله در طبقه‌بندی‌های امنیتی با عنوان DDoS و DoS شناخته می‌شود که منجر به خارج شدن سرویس از دسترس می‌شود، کلمه DDoS مخفف عبارت Denial Of Service Attack به معنای حمله انکار سرویس است و این نوع حمله به گونه‌ای است که سرویس به حد انکار (عدم پذیرش درخواست) می‌رسد و دیگر پاسخی از سمت سرور به متقاضی ارسال نخواهد کرد.

هک سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه طی روز‌های گذشته تلاش کردیم از روش‌های مختلف بویژه از طریق سامانه آموزشیار اطلاع رسانی لازم به دانشجویان را داشته باشیم، افزود: «دانشجویان می‌توانند پس از رفع این مشکل انتخاب واحد کنند.»

عطارزاده گفت:

از زمان اختلال پیش آمده در سامانه‌های دانشگاه آزاد با جدیت از طریق کمیته‌های فنی و تخصصی درحال برطرف کردن این اختلال بوده‌ایم و اقداماتی را هم برای برطرف شدن این مشکل در دستور کار گذاشته‌ایم.

مدیرکل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: «دانشجویان می‌توانند پس از برطرف شدن این اختلالات تحت عنوان انتخاب واحد تکمیلی فرایند ثبت‌نام و انتخاب واحد خود را انجام دهند و اطلاعات مربوطه را صرفاً از مراجع ذیصلاح و سامانه آموزشیار پیگیری کنند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص حملات سایبری اخیر در کشور چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر