;
coinex

عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 4 در گیک‌بنچ 6 ظاهر شد؛ برابری با M3 اپل!

عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 4 در مقایسه با نسل‌های پیشین به طور چشمگیری بهبود یافته است و حالا این تراشه کوالکام، قدرت رقابت با تراشه M3 اپل را داراست.

نتایج عملکرد Snapdragon 8 Gen 4 در Geekbench 6 نشان می‌دهد که در مقایسه با Snapdragon 8 Gen 3، در نمره چند هسته‌ای 46 درصد برتری دارد و با M3 اپل و سایر SoCها رقابت می‌کند. شایعات مربوط به عملکرد Snapdragon 8 Gen 4 نشان می‌دهد که این اولین SoC تلفن همراه کوالکام با هسته‌های سفارشی شرکت سریعتر از M2 اپل خواهد بود، اما در طرف GPU و همچنین در یک بنچمارک.

با این حال، ما اکنون نتایج Geekbench 6 تک هسته‌ای و چند هسته‌ای متعلق به همان چیپست را داریم و نه تنها نمرات نشان می‌دهد که در مقابل Snapdragon 8 Gen 3 عملکرد بالاتری دارد، بلکه نتایج چند هسته‌ای آن با M3 رقابت می‌کند. همچنین نتایج AnTuTu نیز به اشتراک گذاشته شده، پس در ادامه به جزئیات می‌پردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 4

کاربری با نام negativeonehero روی X به اشتراک گذاشت که Snapdragon 8 Gen 4 به ترتیب نمره تک هسته‌ای و چند هسته‌ای 2,845 و 10,628 را کسب کرده است. در مقایسه با Snapdragon 8 Gen 3 که با قرار گرفتن بر روی گلکسی S24 اولترا نمره 7,249 را کسب کرد، Snapdragon 8 Gen 4 در آزمون چند هسته‌ای 46 درصد سریعتر و در نتایج تک هسته‌ای نیز به طور قابل توجهی سریعتر است.

یکی از دلایلی که Snapdragon 8 Gen 4 به گفته شایعات می‌توانست نمره بالایی را کسب کند، علیرغم ترکیب ‘2 + 6’ آن، این است که به احتمال زیاد این SoC هسته‌های عملکردی ‘Phoenix’ را دارد. به نظر می‌رسد مانند Dimensity 9300، Snapdragon 8 Gen 4 هیچ هسته کارآمدی ندارد که عملکرد چند هسته‌ای آن را افزایش دهد.

بنچمارک و عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 4

گفته می‌شود که این SoC به تولید انبوه در TSMC با لیتوگرافی 3 نانومتری ‘N3E’ می‌پردازد، بنابراین بهبود کارایی این لیتوگرافی می‌تواند تأثیرات مخرب استفاده از هسته‌های عملکردی به عنوان بخشی از CPU را تعدیل کند. در مقایسه با M3 اپل، این دومی در هر دو نتیجه تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ندرت سریعتر است و نشان می‌دهد که تصمیم کوالکام برای تغییر به طراحی CPU سفارشی تصمیم درستی بوده است، حتی اگر به معنایی این باشد که سازندگان تلفن‌های همراه باید قیمتی بالاتر از هزینه Snapdragon 8 Gen 3 را پرداخت کنند.

این ارقام بدون شک بهترین چیپست‌های گوشی‌های هوشمند اندرویدی را نشان می‌دهند، و دیدن شکاف عملکردی که در نهایت با سری A اپل پر شده است به معنای رقابت بیشتر در این فضا است، اما سوالاتی درخصوص این موضوع پاسخ داده نشده‌اند. برای مثال، معیارهای مصرف انرژی ارائه نشده‌اند، بنابراین حتی اگر Snapdragon 8 Gen 4 نمره 10,000 را در آزمون چند هسته‌ای Geekbench 6 پشت سر بگذارد، ضروری است که بدانیم برای دستیابی به این عدد چه میزان انرژی مصرف شده است.

بنچمارک و عملکرد M3 اپل

چیز دیگری که متوجه شدیم این است که نتیجه AnTuTu در سمت چپ به نام کد Lahaina اشاره دارد که به Snapdragon 888 اختصاص داده شده است، در حالی که Snapdragon 8 Gen 4 با نام کد Pakala شناخته می‌شود. در صورتی که توضیحی ارائه نشود، ما باید استنتاج بگیریم که این نمرات ویرایش شده و بنابراین جعلی هستند. طبق گفته یک منبع خبری، Snapdragon 8 Gen 4 در سرعت 4.00 گیگاهرتز تست شده بود، بنابراین امکان دارد که این نمرات تک هسته‌ای و چند هسته‌ای بر اساس سرعت ذکر شده باشند.

با این حال، می‌توانیم به این نتایج بنچمارک منتشر شده برای این تراشه آینده کوالکام با اندکی شک و تردید نگاه کنیم زیرا در بسیاری از موارد نتایجی که منتشر شده‌اند درست نیستند و با نتایج واقعی که در آینده منتشر می‌شوند، همحوانی ندارند، بنابراین لازم است تا زمان انتشار بنچمارک‌های رسمی به اینگونه افشائات توجهی نکنیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد عملکرد اسنپدراگون 8 نسل 4 چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: wccftech

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر