;
coinex

قیمت پرینتر و چاپگر به چه عواملی بستگی دارد؟

برای خرید پرینتر معمولا مشخصه‌های مختلفی در نظر گرفته می‌شود که یکی از مهم‌ترین آن‌ها قیمت است. دراین‌خصوص باید گفت قیمت‌ چاپگر به عوامل مختلفی بستگی دارد و در بازه‌های زمانی متفاوت ممکن است یک محصول را با قیمت‌های مختلف در بازار مشاهده کنید.

به همین دلیل قصد داریم در این مطلب به بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت پرینتر بپردازیم تا بدانید دلیل این اختلاف قیمت در بازه‌های زمانی مختلف چیست. اگر قصد خرید چاپگر دارید اما نسبت به هزینه‌ تعیین‌شده برای این محصول مردد هستید تا انتهای متن با ما همراه باشید.

فناوری تولید پرینتر و تاثیر آن بر قیمت

قیمت چاپگر ارتباط مستقیمی با تکنولوژی مورد استفاده برای تولید آن دارد. هرچه فناوری تولید یک چاپگر پیشرفته‌تر و کارایی محصول بیشتر باشد قطعا قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

امروز مدل‌های مختلفی از چاپگر در بازار وجود دارد که آن‌ها را با نام چندمنظوره، لیزری و جوهر افشان می‌شناسیم. این محصولات با فناوری‌های متفاوتی تولید می‌شوند و هرکدام اجزا و قطعات به‌خصوصی دارند. پس طبیعی است که تولیدکننده با توجه به نرخ تمام‌شده، قیمت لازم را برای چاپگر تعیین کند.

دراین‌خصوص همچنین باید گفت کارایی این محصولات با یکدیگر متفاونت است و برای خرید هرکدام باید با ویژگی و قابلیت‌ آن‌ها آشنا شوید. در واقع توجه به عملکرد چاپگر بیش از درنظرگرفتن قیمت پرینتر اهمیت دارد.

با انتخاب درست چاپگر می‌توانید برای مدت طولانی‌تری بدون دغدغه از آن استفاده کنید و این موضوع باعث کاهش هزینه‌های جانبی خواهد شد. پس توجه به فناوری مورد استفاده برای تولید دستگاه و نحوه کارایی آن را اولویت خود برای خرید قرار دهید.

تاثیر برند پرینتر بر قیمت

عامل مهم دیگری که روی قیمت چاپگر تاثیر می‌گذارد برند آن است. برخی شرکت‌ها با استفاده از بهترین قطعات و به‌کارگیری فناوری‌های جدید توانستند محصولاتی با کیفیت بالا وارد بازار کنند. این شرکت‌ها همچنین در زمینه تبلیغات و جذب مشتری در سراسر جهان بسیار خوب عمل کرده‌اند.

اگر انتخاب شما برندهای مطرح جهانی باشد برای خرید چاپگر باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید. این انتخاب به میزان استفاده شما از محصول و همچنین بودجه‌ای که دارید وابسته است.

اگر می‌خواهید محصول خریداری‌شده از بهترین قطعات ساخته‌ شده باشد و تولیدکننده، خدمات‌پس‌ازفروش مناسبی ارائه دهد باید فارغ از توجه به قیمت، چاپگری از برند مطرح انتخاب کنید. این مورد به‌خصوص برای افرادی که به‌طور مرتب از پرینتر استفاده می‌کنند اهمیت دارد.

برای افرادی که چاپگر را تنها برای استفاده محدود و خانگی می‌خواهند و بودجه کمی دارند برندهای کم‌تر شناخته‌شده نیز گزینه‌های خوبی به‌شمار می‌آیند. پس در این مورد شرایط و بودجه شما تعیین‌کننده چاپگر انتخابی است.

تاثیر قدرت و سرعت پرینتر در قیمت

برخی چاپگرها به‌گونه‌ای تولید می‌شوند که امکان چاپ صفحات بسیاری را در طول روز فراهم می‌کنند. کارخانه‌ها برای تولید این محصولات لازم است از قطعات پیشرفته و گران‌تری استفاده کنند. این مورد قطعا روی قیمت نهایی چاپگر تاثیر می‌گذارد و باعث افزایش هزینه آن می‌شود.

سازمان‌ها و اداره‌های بزرگ برای پیشبرد اهداف خود به چاپگری نیاز دارند که بتوان با استفاده از آن در طول روز فرآیند چاپ را در حجم بالا و با سرعت زیاد انجام داد. این نوع سازمان‌ها بدون درنظرگرفتن قیمت، باید برای خرید پرینتری با قدرت سخت‌افزاری بالا اقدام کنند.

اگر چاپگری برای استفاده روزمره و خانگی می‌خواهید لازم نیست از نمونه‌هایی با سخت‌افزار قدرتمند و سرعت بالا استفاده کنید. در این شرایط خرید چاپگرهایی با کیفیت خوب اما ظرفیت کم علاوه‌بر پیشبرد اهداف باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد.

ظهور فناوری های جدید در تولید پرینتر

تکنولوژی همواره درحال پیشرفت است و این موضوع باعث ظهور فناوری‌های جدید می‌شود. در فرآیند تولید چاپگر نیز شاهد هستیم که شرکت‌ها در تولید مدل‌های جدید امکانات بیشتری اضافه می‌کنند تا کارایی محصولات افزایش پیدا کند.

استفاده از فناوری‌های جدید و کاربردی‌تر شدن دستگاه‌های به‌روز باعث می‌شود افراد زیادی به‌دنبال خرید چاپگرهای قدرتمند جدید باشند و این موضوع در نهایت سبب کاهش قیمت محصولات قدیمی‌تر خواهد شد.

در واقع ظهور تکنولوژی‌های جدید باعث کاعث کاهش قیمت محصولات قدیمی و در مقابل افزایش نرخ چاپگرهای جدید می‌شود. شما می‌توانید پس‌از بررسی کارایی هرکدام و با توجه به میزان استفاده‌ای که از پرینتر دارید محصولی با قابلیت‌های لازم تهیه کنید.

کیفیت چاپ پرینتر و تاثیر آن در قیمت

چاپگرها از سخت‌افزار و قطعات مختلفی تولید می‌شوند که این موضوع در کارایی، قدرت و همچنین کیفیت چاپ نهایی این محصولات تاثیر می‌گذارد. کسب‌وکارهای مهم برای اینکه بتوانند چاپ را به بهترین شکل انجام دهند به محصولی با کیفیت بالا نیاز دارند.

کیفیت چاپگر را می‌توان دیگر عامل مهم در تعیین قیمت آن دانست. این مشخصه با اصطلاح DPI شناخته می‌شود و باید در حین خرید چاپگر مورد نظر خود به آن توجه کنید به‌خصوص اگر کیفیت چاپ و وضوح تصاویر یا متن برای شما اهمیت زیادی دارد.

DPI مشخصه‌ای است که به ما نشان می‌دهد در هر اینچ قرار است چند نقطه در صفحه درج شود. با این حساب باید گفت پرینتری متن و تصاویر باکیفیت به ما ارائه می‌دهد که عدد DPI آن بالا باشد.

چاپگرها کاربرد بسیار زیادی دارند اما برای برخی مشاغل کیفیت نهایی چاپ خیلی مهم نیست. حتی اگر کسب‌وکار شما در این دسته مشاغل قرار دارد بهتر است محصولی با DPI بالا خریداری کنید چراکه با این کار درصورتی‌که کسب‌وکار خود را تغییر دادید باز هم می‌توانید به‌راحتی از چاپگر قدیمی استفاده کنید.

تعداد رنگ پرینتر و تاثیر آن در قیمت

چاپگرها در کنار کیفیت، سرعت و ظرفیت مشخصه مهم دیگری نیز دارند که تعداد رنگ آن است. یکی از رایج‌ترین این محصولات که در موارد مختلفی کاربرد دارد چاپگر با خروجی رنگ مشگی است. این محصول معمولا قیمت مناسبی نیز دارد.

چاپگرهای پیشرفته‌تر معمولا از 3 تا 4 رنگ پشتیبانی می‌کنند. در واقع هرچه تعداد رنگ‌ها بیشتر باشد کیفیت چاپ و وضوح تصاویر نیز افزایش پیدا می‌کند. البته این مورد به‌صورت مستقیم روی قیمت چاپگر نیز تاثیر دارد.

اگر در کسب‌وکار شما نیازی به چاپ رنگی تصاویر نیست برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها بهتر است به‌دنبال خرید مدلی باشید که تنها از خروجی مشکی پشتیبانی می‌کند. چراکه تفاوت قیمت بین این 2 نوع محصول بسیار زیاد است.

کیفیت چاپ پرینتر و تاثیر آن در قیمت
کیفیت چاپ پرینتر و تاثیر آن در قیمت

امکانات جانبی پرینتر و تاثیر آن ها در قیمت

چاپگرهای موجود در بازار امکانات مختلفی دارند که پیش‌از اقدام برای خرید باید آن‌ها را بشناسید. همچنین بهتر است هدف خود را از خرید این محصول و انتظاری که از آن دارید مشخص کنید تا بابت امکانات غیرقابل استفاده هزینه اضافه‌ای پرداخت نشود.

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های چاپگر امکان چاپ 2 رو برگه‌ها است که مشاغل زیادی به آن نیاز دارند. درصورتی‌که این نوع محصول را خریداری کنید به‌صورت خودکار برگه‌ها را برمی‌گرداند تا امکان چاپ روی سمت دیگر فراهم شود.

بسیاری از مدل‌ها نیز این امکان را ندارند و افراد باید فرآیند برگرداندن برگه‌ها را به‌صورت دستی انجام دهند. چاپ 2 طرفه از قابلیت‌های یک چاپگر به‌شمار می‌آید که تاثیر زیادی روی قیمت آن دارد پس با بررسی نیاز خود بهترین محصول را بدون پرداخت هزینه اضافه خریداری کنید.

قابلیت دیگر تعداد پورت‌ها و نوع اتصال چاپگر به دستگاه‌های جانبی است. اگر می‌خواهید به‌صورت هم‌زمان چند دستگاه مختلف مانند تبلت، گوشی یا لپ‌تاپ را به پرینتر متصل کنید باید محصول مورد نظر شما چند درگاه ورودی داشته باشد.

قابلیت دیگر امکان اتصال وایرلس به دستگاه‌های هوشمند است. با این ویژگی دیگر نیازی به استفاده از کابل نخواهد داشت و در هر شرایطی می‌توانید چاپ را با سرعت بالا انجام دهید. لازم است بگوییم هرچه قابلیت‌های یک چاپگر بیشتر باشد طبیعی است که قیمت آن نیز افزایش پیدا کند.

کیفیت بدنه پرینتر و تاثیر آن در قیمت

دراین‌خصوص باید گفت هرچه از متریال مرغوب‌تری برای تولید دستگاه‌های مختلف ازجمله چاپگر استفاده شود قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند. البته در این شرایط نباید از افزایش کیفیت غافل شد.

چاپگر نیز مانند بسیاری از دستگاه‌های موجود در بازار با استفاده از قطعات مختلف تولید می‌شود که هرکدام کیفیت به‌خصوصی دارند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های پرینتر بدنه آن است و باید حین خرید به آن دقت کنید.

کیفیت بالای بدنه باعث افزایش مقاومت این محصول می‌شود. این مقاومت نیز آسیب‌پذیری چاپگر را کاهش می‌دهد. پس با انتخابی درست می‌توانید چاپگر خریداری‌شده را در شرایط و محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار دهید بدون اینکه نگران خراب شدن یا آسیب دیدن بخش خارجی آن باشید.

شرایط اقتصادی و تاثیر آن بر قیمت پرینتر

شرایط اقتصادی روی بخش‌های مختلف زندگی افراد تاثیر می‌گذارد و باعث افزایش یا کاهش قدرت خرید قشر زیادی از جامعه می‌شود. طبیعی است که در شرایط اقتصادی نامطلوب افراد تنها به‌دنبال محصولات مقرون‌به‌صرفه باشند و به عواملی مانند کیفیت و کارایی خیلی توجه نکنند.

در واقع اگر شرایط اقتصادی نامطلوب باشد افراد همواره سعی دارند برای خرید محصولات جانبی هزینه چندانی صرف نکنند که این موضوع باعث افزایش تمایل آن‌ها برای خرید چاپگرهای ساده و اقتصادی می‌شود.

در مقابل جوامعی که شرایط اقتصادی در آن‌ها مطلوب است بیش از هر چیز به کیفیت و امکانات چاپگر یا سایر محصولات اهمیت می‌دهند که این موضوع فروش چاپگرهای پیشرفته با فناوری‌های به‌روز را افزایش می‌دهد.

رعایت استانداردها و الزامات زیست محیطی در تولید پرینتر

برای تولید چاپگر استانداردها و الزاماتی وجود دارد که باعث تولید فناوری‌های پایدار می‌شوند. همه تولیدکننده‌ها از این استاندارهای صنعتی پیروی نمی‌کنند و این موضوع خود باعث ایجاد هزینه‌های مختلف در ساخت چاپگر می‌شود.

در واقع باید گفت رعایت این الزامات و استانداردهای صنعتی نیاز به صرف هزینه‌ زیادی دارد و تولیدکننده این موارد را نیز به هزینه ساخت محصول اضافه می‌کند. در نهایت نیز چاپگر نهایی با قیمت بالاتری به بازار عرضه می‌شود.

عرضه و تقاضای مشتری برای خرید چاپگر

میزان تقاضا و عرضه همواره روی قیمت اجناس مختلف تاثیر می‌گذارد و پرینتر نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته این مشخصه روی هر برند تاثیر به‌خصوصی خواهد داشت. یعنی در برخی موارد کاهش و در مواقعی نیز افزایش نرخ را به‌همراه دارد.

برخی شرکت‌ها محصولاتی به بازار عرضه می‌کنند که همواره و در هر شرایطی تقاضا برای خرید آن‌ها زیاد است. در این مواقع تولیدکننده می‌تواند برای کسب سود بیشتر قیمت چاپگر را افزایش دهد. البته این راه‌کار زمانی جواب می‌دهد که رقابت بر سر خرید محصول باشد نه فروش آن.

در واقع اگر افراد زیادی برای خرید چاپگری خاص تمایل داشته باشند فروشنده می‌تواند از تکنیک افزایش قیمت استفاده کند. در مقابل برخی برندها بیشترین تمرکز خود را روی فروش زیاد می‌گذارند و در این مسیر از روش‌های مختلفی نیز استفاده می‌کنند.

در این شرایط تولیدکننده برای رقابت با سایر فروشنده‌ها و افزایش میزان فروش خود می‌تواند قیمت انواع چاپگر را کاهش دهد. پس نتیجه می‌گیریم میزان عرضه و تقاضا به‌صورت مستقیم بر قیمت چاپگر تاثیر می‌گذارد.

امکان خرید کارتریج طرح برای پرینتر

چاپگر از دسته محصولات اداری است که علاوه‌بر پرداخت هزینه اولیه برای خرید در حین استفاده نیز مجبور می‌شویم مبالغ مختلفی پرداخت کنیم تا بتوانیم کارایی لازم را از این محصول ببینیم.

یکی از مهم‌ترین قطعات پرینتر کارتریج آن است که با توجه به نوع محصول درون آن جوهر یا تونر قرار می‌گیرد. در واقع این مواد هستند که فرآیند چاپ را انجام می‌دهند و درصورت اتمام تونر یا جوهر باید کارتریج را تعویض یا شارژ کرد.

برای تعویض کارتریج 2 گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد که یکی از آن‌ها خرید این قطعه به‌صورت اورجینال است. با این انتخاب می‌توانید بدون دغدغه نسبت به افت کیفیت چاب، برای مدت طولانی از چاپگر استفاده کنید.

در مقابل کارتریج‌های طرح نیز وجود دارند که توسط شرکت‌های ثالث تولید می‌شوند و معمولا از هزینه کم‌تری برخوردار هستند. اگر پرینتر مورد نظر شما از این قطعات پشتیبانی کند می‌توانید تا حدودی هزینه‌های نگهداری چاپگر را کاهش دهید.

لازم است بدانید کارتریج‌های اصل برای مدت طولانی‌تری از جوهر یا تونر نگهداری می‌کنند و شما تا مدت بیشتری نیاز به تغییر آن‌ها نخواهید داشت. ضمن اینکه کیفیت چاپ آن‌ها نیز بیشتر است. بااین‌حال بررسی این مورد که آیا کارتریج چاپگر مورد نظر قابلیت شارژ ارزان دارد و از نمونه‌های طرح پشیبانی می‌کند یا نه؟ یکی از ضروری‌ترین کارهایی است که باید انجام دهید.

کارتریج و تاثیر آن بر قیمت پرینتر
کارتریج و تاثیر آن بر قیمت پرینتر

موجود بودن چیپست برای شارژ کارتریج

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت چاپگر موجود بودن قطعات مختلف آن مانند چیپست است. اگر  پرینتری در بازار موجود باشد که پس‌از بروز خرابی یا تمام شدن جوهر نتوانیم با استفاده از قطعات آن را تعمیر یا کارتریج را شارژ کنیم قطعا ارزش خرید ندارد حتی اگر با کم‌ترین قیمت به‌فروش برسد.

چیپست نوعی برد است و در واقع یکی از مهم‌ترین قطعاتی است که برای شارژ کارتریج به آن نیاز داریم. شارژ این قطعه نیز روشی اقتصادی به‌شمار می‌آید که از ایجاد هزینه‌های زیاد برای نگهداری از چاپگر جلوگیری می‌کند.

شارژ کارتریج‌های اصل و طرح امکان‌پذیر است اما باید به این نکته توجه کنید که با هر بار شارژ، کیفیت چاپ تصاویر و متن‌ها کاهش پیدا می‌کند. پس بهترین کار تعویض این قطعه است مگر در شرایطی که هزینه کافی برای خرید آن ندارید.

هزینه نگهداری و تعمیرات پرینتر

برخی چاپگرهای موجود در بازار با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای به‌فروش می‌رسند و این موضوع باعث می‌شود افراد زیادی برای خرید آن‌ها اقدام کنند. اما این کار همیشه نمی‌تواند جنبه اقتصادی داشته باشد بلکه در برخی موارد افزایش زیاد هزینه‌ها را نیز به‌دنبال دارد.

شما باید بدانید که چاپگر باعث ایجاد هزینه‌های جانبی مختلفی می‌شود که از این موارد باید به خرید تونر یا جوهر، کارتریج، تعویض قطعات یا تعمیر آن‌ها و به‌طور کلی نگهداری از محصول اشاره کرد.

برخی پرینترهای موجود در بازار که با قیمت پایینی به‌فروش می‌رسند احتمالا در آینده برای شما هزینه‌های جانبی بسیاری ایجاد کنند. یعنی زمانی که برای خرید کارتریج اقدام کنید احتمالا با قیمت‌ بالایی روبه‌رو شوید.

ازطرف‌دیگر کیفیت پایین این محصولات ممکن است نیاز آن‌ها را به سرویس افزایش دهد که این موضوع در طولانی‌مدت هزینه‌های زیادی ایجاد می‌کند. به همین دلیل شما باید پیش‌از اقدام برای خرید چاپگر، نسبت به هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن نیز اطلاعات خود را افزایش دهید تا بهترین محصول را تهیه کنید.

تعبیه بودن کارتریج اصل استارتر در پرینتر

بسیاری از چاپگرهای موجود در بازار به‌خصوص اگر از برندهای مطرح باشند دارای کارتریج اصل و استارتر هستند و این موضوع باعث افزایش هزینه خرید آن‌ها می‌شود. البته باید بگوییم که این نوع کارتریج باعث افزایش کیفیت چاپ نیز خواهد شد و برای مدت طولانی قابل استفاده باقی می‌ماند.

کارتریج استراتر قطعه‌ای کاملا اورجینال است که شرکت سازنده چاپگر آن را تولید می‌کند و با محصول نو ارائه می‌دهد. شاید این نوع کارتریج هزینه کلی چاپگر را افزایش دهد اما با توجه به ماندگاری و کیفیتی که دارد باید گفت باعث کاهش هزینه‌های نگهداری از محصول خواهد شد.

اگر چاپگرهای کم‌تر شناخته‌‌شده را انتخاب کنید ممکن است کارتریج تعبیه‌شده در آن‌ها اصل نباشد. با توجه به اینکه این موضوع می‌تواند در طولانی‌مدت باعث افزایش هزینه شارژ یا تعویض کارتریج شود بهتر است محصولی خریداری کنید که قطعات آن به‌صورت اورجینال توسط کارخانه تولید شده باشند.

اصالت کالا و گارانتی پرینتر

چاپگر ازجمله دستگاه‌هایی به‌شمار می‌آید که نمونه‌های مختلفی از آن با کیفیت‌های گوناگون در بازار موجود است. دراین‌بین برخی سازنده‌ها توانستند محصولاتی با کیفیت و کارایی بسیار بالایی عرضه کنند به‌گونه‌ای که چاپگرهای تولیدشده توسط آن‌ها در سراسر جهان به‌محبوبیت دست پیدا کرده‌اند.

در مقابل افراد سودجو ممکن است با استفاده از قطعات بی‌کیفیت اقدام به تولید محصولاتی با کارایی معمولی کنند که هزینه تعمیر و نگهداری آن‌ها زیاد است اما این چاپگرها را با نام برندهای مطرح جهانی به بازار عرضه کنند.

درصورتی‌که مشاهده کردید فروشگاهی چاپگرهای مطرح خود را با قیمت پایین عرضه می‌کند باید نسبت به اورجینال بودن آن‌ها شک کنید. در واقع هزینه بالا در بسیاری از مواقع نشان‌دهنده اصالت یک کالا است.

گارانتی چاپگر نیز می‌تواند روی قیمت نهایی آن تاثیر بگذارد. دراین‌خصوص باید گفت برخی تولیدکننده‌ها با افزایش قیمت چاپگر برای مدتی محدود خدمات تعمیر و تعویض قطعه را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهند.

گارانتی شاید باعث افزایش هزینه خرید یک محصول شود اما باید بدانید شرکت‌های معتبر که نسبت به کیفیت چاپگرهای خود مطمئن هستند معمولا این خدمات را ارائه می‌دهند. پس با انتخاب چاپگر دارای گارانتی می‌توانید برای مدت طولانی‌تری بدون دغدغه و نگرانی بابت خراب شدن محصول از آن استفاده کنید.

شرایط خاص بازار ایران و تاثیر آن در قیمت پرینتر

در کنار معرفی عوامل مهمی که در قیمت چاپگر تاثیر دارند شما باید شرایط خاص بازار ایران را نیز مد نظر داشته باشید. این مورد به‌خصوص در سال‌های اخیر و با وجود تورم بیشتر خود را نشان می‌دهد.

بازار ایران به‌دلایل سیاسی و اقتصادی در طی سال‌های گذشته همواره با نرخ بالای تورم روبه‌رو بود. این موضوع باعث افزایش قیمت بسیاری از کالاها شد و این مورد را می‌توانیم به‌خوبی با بررسی قیمت چاپگر در بازه‌های زمانی مختلف مشاهده کنیم.

علاوه‌بر تورم مشکلات سیاسی و تحریم‌ها نیز به‌طور مستقیم روی قیمت کالاهایی مانند چاپگر تاثیر می‌گذارند. در واقع واردکننده مسیر دشواری برای تامین نیازهای بازار، پیش رو دارد و گاهی نمی‌تواند به‌خوبی میزان تقاضا را مدیریت کند.

سخت شدن فرآیند واردات و همچنین افزایش تقاضا برای خرید محصولی که هنوز به تعداد کافی در بازار وجود ندارد باعث افزایش قیمت می‌شود. این مشکل با توجه به تحریم‌های اعمال‌شده در بسیاری از کالاها به‌وجود می‌آید.

تاثیر نرخ ارز بر قیمت پرینتر

بسیاری از چاپگرهای موجود در بازار وارداتی هستند و این موضوع باعث می‌شود با ایجاد تغییر در نرخ ارز قیمت این کالا نیز تغییر کند. در واقع این عامل یکی از مهم‌ترین مواردی است که در بازار داخلی با آن مواجه می‌شویم.

نوسان‌ نرخ ارز تا حدی باعث ایجاد تغییر در قیمت این کالا می‌شود که بسیاری از فروشنده‌های آنلاین در برخی مواقع نمی‌توانند قیمت چاپگر را درج کنند. پس باید گفت یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در تعیین نرخ چاپگر قیمت روز دلار است.

با توجه به اینکه در طی سا‌ل‌های اخیر نرخ دلار با نوسان‌های زیادی همراه بود درحال‌حاضر بسیاری از محصولات موجود در بازار داخلی با قیمت بالاتری نسبت به بازارهای جهانی فروخته می‌شوند.

جمع‌بندی

پرینتر یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌های اداری به‌شمار می‌آید که افراد حتی برای استفاده خانگی نیز می‌توانند آن را تهیه کنند اما آنچه که اهمیت دارد قیمت چاپگر است. درخصوص نرخ این محصولات نمی‌توان تنها یک عامل را در نظر گرفت بلکه باید گفت مشخصه‌های مختلفی روی هزینه آن‌ها تاثیرگذار هستند که باید به‌طور کلی بررسی شوند.

از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت چاپگر می‌توان به فناوری مورد استفاده در تولید، ظهور فناوری‌های جدید، برند محصول، میزان عرضه و تقاضا، کیفیت چاپ متن و تصویر، تعداد رنگ دستگاه، امکانات جانبی، کیفیت بدنه، شرایط اقتصادی، رعایت استانداردهای صنعتی، امکان خرید یا شارژ کارتریج، تعبیه کارتریج استارتر روی محصول نو، اصالت و گارانتی محصول، هزینه نگهداری، شرایط خاص بازار ایران و نرخ ارز اشاره کرد.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ممنون از مطلب کاربردی و متفاوتتون.
    دقیقا به موارد مهمی اشاره کردید به خصوص مشکلات بازار ایران و فروشندگان پرینتر
    ما که خودمون در زمینه آی تی فعالیت داریم چند بار سرمون کلاه رفته
    مثلا یه پرینتر ارزون خریدیم بعد که کارتریجش تموم شد بررسی کردیم دیدیم کارتریج طرحش تو بازار نبود. چون چیپستش هم نبود نتونستیم شارژ کنیم. مجبور شدیم کارتریج اصل با قیمت بالا بخریم که نزدیک به نصف قیمت خرید پرینتر بود.
    یا بعضی از فروشنده ها کارتریج اصل استارتر روی پرینتر رو برمیدارند و جاش یه کارتریج طرح بی کیفیت میذارن تا قیمت رو پایین تر بیارن و بین رقبا در ترب و دیجیکالا استعلام قیمتشون پایین تر بشه.
    ولی ما چند ساله که از شرکت آوا فرهنگ آریا خرید می کنیم همه این مشاوره ها رو قبل خرید پرینتر به ما میدن تا وضعیت کالا رو بدونیم.
    موضوع گارانتی و خدمات هم خیلی مهم هست.
    با تشکر.

    پاسخ