;
coinex

هواوی با کاهش تولید محبوب‌ترین گوشی خود، تراشه‌های هوش مصنوعی بیشتری تولید می‌کند

بر اساس گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد هواوی قصد دارد سرمایه‌گذاری جدیدی انجام دهد. این شرکت با کاهش تولید محبوب‌ترین گوشی خود، تراشه‌های هوش مصنوعی بیشتری تولید می‌کند.

در سال گذشته علی‌رغم تحریم‌هایی که هواوی را از تامین تراشه‌های پیشرفته از جمله مودم‌های 5G منع می‌کرد، این شرکت با معرفی میت 60 و میت 60 پرو دنیا را غافلگیر کرد. SoC Kirin 9000s ساخت چین، اتصال 5G و شبکه ماهواره‌ای را برای گوشی‌های هواوی فراهم کرد. سری میت 60 در سال گذشته یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های هواوی در چین بود.

بیشتر بخوانید: هوآوی در اوایل سال 2024 با پیشی گرفتن از اپل، رتبه اول فروش گوشی‌های هوشمند در چین را به خود اختصاص داد

سری میت 60 مدت زیادی است که محبوبیت خود را حفظ کرده است همچنین اعلام شده که تا مدت‌ها هم قرار نیست جایگزینی برای آن عرضه شود. اکنون هواوی با کاهش تولید گوشی محبوب خود قمار بزرگی کرده است؛ او این کار را برای تولید بیشتر تراشه‌های هوش مصنوعی Ascend 910B انجام می‌دهد.

رویترز گزارش می‌دهد که هواوی بر افزایش تولید تراشه هوش مصنوعی خود متمرکز شده است. کارخانه تولید Kirin SoC سری Mate 60 را مجدداً به کار گرفته است تا تراشه‌های هوش مصنوعی بیشتری تولید کند. در این گزارش اشاره شده که تولید Kirin سهم کمی از تولیدات کارخانه را به خود اختصاص داده و در عوض بیشتر منابع را صرف تولید Ascend 910B کزده است.

از تراشه‌های Ascend برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شود با توجه به اینکه تقاضا برای تراشه‌های هوش مصنوعی در چین هم مانند دیگر نقاط جهان افزایش یافته به نظر می‌رسد هواوی قصد دارد در این زمینه سرمایه‌گذاری کند.

البته با توجه به محدودیت‌هایی که شرکت‌های چینی به دلیل تحریم‌های آمریکا بر متخصصان تراشه و تهیه تراشه‌های پیشرو هوش مصنوعی مانند H100 را از NVIDIA با آن رو به رو هستند، باعث شده که تقاضای تراشه‌های هوش مصنوعی در این کشور به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

توسعه‌دهندگان چینی هوش مصنوعی اکنون به دنبال استفاده از جایگزین‌های داخلی مانند Ascend 910B هوآوی هستند. بنابراین، این شرکت در موقعیت خوبی قرار دارد تا با تغذیه اشتهای سیری ناپذیر برای تراشه‌های هوش مصنوعی که شرکت‌های چینی در حال حاضر دارند، از این هیاهو سود ببرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران درباره‌ی تراشه‌های هوش مصنوعی هواوی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر