;
coinex

تقلید صدای افراد با هوش مصنوعی ممنوع شد

هوش مصنوعی در حوزه‌های بیشماری مورد استفاده قرار می‌گیرد که بعضا افراد را با مشکلاتی همراه می‌کند. به همین دلیل فدرال ایالات متحده قانونی وضع کرده که طی آن مکالماتی که با تقلید صدای افراد با هوش مصنوعی برقرار می‌شود ممنوع بوده و غیز قانونی تلقی می‌شود.

بسیاری از افراد اهل فکر، درباره‌ی خطراتی که استفاده از هوش مصنوعی ممکن است برای انسان ایجاد کند هشدار داده‌اند و نگرانی‌هایی در این باره وجود دارد که باعث شد اتحادیه‌ی اروپا قوانینی وضع کند تا استفاده از این فناوری طبق اصولی همراه باشد.

بیشتر بخوانید: آیا فناوری هوش مصنوعی می‌تواند مثل دانشمندان بزرگی چون انیشتین فکر کند؟

تقلید صدای افراد با هوش مصنوعی

رویترز گزارش کرده که در هفته گذشته، یک تماس رباتیک با صدای مشابه به صدای جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا، به ساکنان ایالت نیوهمپشایر آمریکا منتشر شد و از آنها می‌خواست به او رای ندهند. جسیکا روزن ورسل، مدیر FCC، اظهار کرده که قوانین جدید این امکان را فراهم کرده‌اند که دادستان‌های ایالت‌ها بتوانند ابزارهای جدیدی را برای پیگیری افراد یا سازمان‌هایی که تماس‌های رباتیک انجام می‌دهند، به کار ببرند. او توضیح داد که مجرمان از صداهای تولید شده با هوش مصنوعی در تماس‌های رباتیک استفاده می‌کنند تا افراد آسیب‌پذیر را تهدید کرده و یا به تقلید از شخصیت‌های معروف بپردازند و حتی اخبار جعلی به رای‌دهندگان ارائه دهند.

 

FCC همچنین اعلام کرده است که این تغییرات به دادستان‌های ایالت‌ها این امکان را می‌دهد که به صورت قانونی از صدای تولید شده با هوش مصنوعی در تماس‌های رباتیک جلوگیری کنند. در هفته گذشته، دو شرکت در تگزاس مورد تحقیقات قرار گرفتند که از هوش مصنوعی برای تقلید صدای جوبایدن در تماس‌های رباتیک استفاده کرده بودند. این شرکت‌ها به صورت دیپ فیک از رای‌دهندگان نیوهمپشایر خواسته بودند که در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری این ایالت شرکت نکنند. جان فورملا، دادستان کل ایالت نیوهمپشایر، اعلام کرده است که حدود 25 هزار تماس رباتیک با ساکنان این ایالت مورد بررسی قرار گرفته است و تحقیقات به دو شرکت تگزاسی به نام‌های “لایف کورپوریشن” و “لینگوتلکام” منجر شده است.

بیشتر بخوانید: 

نظر خود را درباره‌ی ممنوعیت تقلید صدای افراد با هوش مصنوعی را با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر