;
coinex

ساخت تصاویر سیاسی با میدجرنی ممنوع می شود

با نزدیک شدن به رقابت‌های انتخاباتی ایالات متحده آمریکا، ساخت تصاویر سیاسی با میدجرنی ممنوع شده است. توانایی بالایی این مدل هوش مصنوعی در تصویرسازی می‌تواند فضایی مسموم از انتخابات بوجود آورد.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در تاریخ سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار شود و به زودی نامزدهای انتخاباتی، تبلیغات خود را آغاز خواهند کرد. به نظر می‌رسد که رقابت اصلی این انتخابات بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و جو بایدن، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده باشد. به عبارتی، انتخابات 2024 آمریکا دو سویه است و احتمالاً دیگر نامزدها توانایی رقابت را نخواهد داشت.

هوش مصنوعی به خصوص هوش مصنوعی تصویرساز و اللخصوص «میدجرنی» که از 1 سال اخیر رشد فزاینده‌ای را تجربه کرده است، می‌تواند به منبعی برای فحاشی، تبلیغات و بسیاری موارد دیگر برای نامزدهای انتخاباتی باشد. از این رو طبق تصمیمات جدید، سوءاستفاده و ساخت تصاویر سیاسی با میدجرنی و دیگر مدل‌های هوش مصنوعی ممنوع اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: سیستم عامل مخصوص لنوو مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود

ساخت تصاویر سیاسی با میدجرنی ممنوع می شود

شرکت میدجرنی که یک ابزار معروف برای تولید تصاویر با هوش مصنوعی مولد ارائه داده است در نظر دارد تولید تصاویر مرتبط با انتخابات آمریکا و از جمله تصاویر ترامپ و بایدن با ابزار خود را ممنوع کند.

به نقل از گاردین؛ این اقدام با هدف جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از هوش مصنوعی رخ خواهد داد.

ساخت تصاویر سیاسی با میدجرنی ممنوع می شود

سوءاستفاده از هوش مصنوعی برای تولید تصاویر گمراه کننده موجب نگرانی بسیاری از مقامات سیاسی در کشور‌های مختلف جهان شده است. چند روز پیش اعلام شد که اروپا به زودی پلتفرم‌های اصلی اینترنتی را ملزم خواهد کرد که محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را به شکلی تفکیک‌پذیر علامت‌گذاری کنند.

شرکت تولید تصویر Inflection AI نیز در ماه اکتبر اعلام کرد که چت‌بات این شرکت Pi اجازه ندارد از هیچ نامزد سیاسی دفاع کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما نسبت به ممنوع شدن استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی در انتخابات آمریکا چیست؟ منتظر نقطه نظرات شما هستیم.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر