;
coinex

درآمد باج‌افزارها در سال 2023 رکورد قبلی خود را شکست

Chainalysis گزارش کرده که درآمد باج‌افزارها در سال 2023 آنقدر زیاد بوده که توانسته‌اند رکوردهای قبلی را خود را بشکنند.بر اساس همین گزارش سودی که باج افزارها از طریق بدافزارهای مختلف کسب کرده‌اند برابر با 1.1 میلیارد دلار بوده که نسبت به سال 2022 افزایش دوبرابری داشته است.

بیشتر بخوانید: ایلان ماسک یا جف بزوس؛ ثروتمندترین فرد جهان کیست؟

درآمد باج‌افزارها در سال 2023

طبق آمار درآمد باج افزارها در سال 2022 ، 567 میلیون دلار بوده که بیشتر از طریق موسسه‌های بزرگ، فناوری، مدارس و سازمان‌های دولتی به دست آمده است.

باج‌افزاها در سال 2023 چیزی حدود 46 بیمارستان را مورد هدف قرار داده و از آنجایی که به اطلاعات بیماران دسترسی نداشته‌اند دچار اختلال شدند. این میزان به نسبت سال‌های 2022 و 2021 که به ترتیب 25 و 21 مورد بوده افزایش قابل توجهی داشته است.

با کاهش تعداد باج‌افزارها در سال 2022، انتظار که اقدامات امنیتی در قوانین مربوطه به نتیجه برسند. اما به نظر می‌رسد که سال 2022 تنها یک استثنا بوده و عواملی مانند حمله روسیه به اوکراین، موجب کاهش فعالیت‌های باج‌افزاری شده است. درگیری بین این دو کشور نه‌تنها باعث مختل کردن عملکرد برخی از مهاجمان سایبری شد، بلکه تمرکز آن‌ها را از جنبه‌های مالی به حملات سایبری با دلایل سیاسی، جاسوسی و تخریب منحرف کرده است.

بسیاری از اپراتورهای باج‌افزار در اروپای شرقی، به ویژه در کشورهای روسیه و اوکراین، فعالیت دارند. به همین دلیل، با کاهش نسبی تنش‌ها بین این دو کشور، مشاهده می‌شود که تعداد باج‌افزارها در سال 2023 افزایش یافته است. گزارش‌ها از ایجاد حدود 538 نوع باج‌افزار جدید در این سال خبر می‌دهند

اپراتورهای باج‌افزارها در سال 2023 به‌طور عمده به سوی حملات علیه شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ هدایت شده‌اند؛ زیرا احتمال دریافت مبالغ زیاد از آن‌ها بیشتر است. به عنوان مثال، تنها از استودیوی معروف MGM، مبلغ حدود 100 میلیون دلار به‌عنوان باج گرفته شده است.

تا زمانی که تعداد حملات افزایش یابد و سازمان‌های بزرگ به پرداخت باج‌ها ادامه دهند، فعالیت باج‌افزارها به عنوان یک عملیات سودآور به نظر می‌رسد. به‌طور کلی، سال 2023، با وجود تلاش‌های مقامات قانونی برای مختل کردن فعالیت‌های باج‌گیری، به یک سال پربار از نظر باج‌افزارها تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی درآمد باج‌افزارها در سال 2023 چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر