;
coinex

چاشت اولین قرمه سبزی در فضا توسط یاسمین مقبلی [+عکس]

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی ناسا تصویری از اولین قرمه سبزی در فضا را در فضای مجازی به اشتراک گذاشت تا به نوعی فرهنگ ایرانی را زنده کند.

یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی ناسا حالا 6 ماه است که به عنوان سرپرست تیم فضانوردی در ایستگاه فضایی بین‌المللی ساکن است و در این مدت سعی کرده که تصاویری هیجان‌انگیز از فعالیت تیم خود و مباحث حاشیه‌ای در صفحه شخصی خود به اشتراک بگذارد.

ممکن است دیده باشید که این فضانورد ایرانی حدود 4 ماه پیش تصویری از خورشیدگرفتگی در ایستگاه فضایی بین‌المللی را ثبت و توسط مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا در آلاباما در ایکس به اشتراک گذاشته شد. حال مقبلی تصویر جذاب دیگری در صفحه شخصی خود در ایکس از صرف چاشت اولین قرمه سبزی در فضا منتشر کرده که مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: فضانورد روسی رکورد زندگی در فضا را شکست

چاشت اولین قرمه سبزی در فضا

یاسمین مقبلی در صفحه شخصی خود در ایکس نوشت که با همکاران در ایستگاه فضایی بین‌المللی قرمه سبزی به همراه برنج خوردیم، اما متأسفانه خبری از ته‌دیگ نبود.

چاشت اولین قرمه سبزی در فضا

مقبلی همچنین در پست خود معنای اصطلاح «نوش جان» را برای مخاطبان بین‌المللی‌اش توضیح داده است. او می‌گوید از اینکه با کمک این غذا بخشی از فرهنگ خود را با همکارانش به اشتراک گذاشته، خوشحال است. به‌نظر می‌رسد که سایر فضانوردان هم از قرمه‌سبزی خوششان آمده است.

این فضانورد ایرانی‌تبار توضیح داد:

«عطر و مزه [قرمه‌سبزی] فوق‌العاده بود و من را به خانه برگرداند. فکر می‌کنم این اولین‌بار بود که کسی در فضا قرمه‌سبزی خورده است!»

چاشت اولین قرمه سبزی در فضا

 یاسمین مقبلی، فضانورد ناسا بود که اوایل شهریور به‌عنوان فرمانده‌ مأموریت کرو ۷ سوار بر فضاپیمای دراگون اسپیس ایکس عازم ایستگاه فضایی بین‌المللی شد.

مقبلی چندی قبل، در راهپیمایی فضایی او و همکارش «لورال اوهارا»، یک کیسه ابزار گم شد. البته فضانوردان بعداً از طریق دوربین ایستگاه این کیسه را درحالی‌که در فضا شناور بود، پیدا کردند.

ایستگاه فضایی بین‌المللی همیشه میزبان گروهی از فضانوردان از کشورهای مختلف بوده است و این‌بار نیز یک ایرانی در میان آن‌ها حضور دارند. البته یاسمین مقبلی متولد کشور آلمان است اما خانواده‌ای ایرانی دارد. او فارغ‌التحصیل دانشگاه MIT است و هزاران ساعت پرواز را در کارنامه خود ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص یاسمین مقبلی و ترویج فرهنگ ایرانی در ایستگاه فضایی بین‌المللی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر