;
coinex

پیش بینی قیمت استلار 2024 و سال های آینده

استلار در سالیان اخیر همواره از پرطرفدارترین و پرسروصداترین ارزهای دیجیتال بوده است. در این مطلب به پیش بینی قیمت استلار 2024 می‌پردازیم.

ارز دیجیتال استلار یک آلت‌کوین دیجیتال با نماد XLM است که بعد از حباب تبلیغاتی کریپتو در سال 2017 به محبوبیت بالایی رسید و حتی در بازه‌ای از زمان در شمار 10 ارز دیجیتال برتر بازار قرار گرفت. این مسئله باعث شده تا استلار در کوتاه مدت یکی از قابل‌اعتمادترین ارزهای بازار باشد.

آینده استلار اما از آن زمان تا امروز تغییرات زیادی داشته و به طور کلی عملکرد ضعیفی در دو سال گذشته ثبت کرده است. این مسئله باعث شده تا استلار جایگاه خوب خود در بازار کریپتو را از دست بدهد. البته بار دیگر و در سه ماهه نخست 2023، استلار عملکرد خوبی ثبت کرد تا سرمایه‌گذاران خود را امیدوار کند. در این مقاله قصد داریم ضمن بررسی آینده استلار به پیش بینی قیمت استلار تا 10 سال آینده بپردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


پیش بینی قیمت استلار 2024

پیش از بررسی و پیش بینی استلار قصد داریم به چیستی این ارز و نحوه کارکرد آن بپردازیم. ارز دیجیتال استلار یک شبکه بلاکچین منبع باز برای پرداخت رمزارزهاست که سرمایه‌گذاران می‌توانند در آن تصاویر دیجیتالی از انواع پول مانند روپیه، یورو، پوند، دلارف پزو و غیره را ایجاد کنند و سپس از آن برای معاملات خود بهره ببرند.

هدف اصلی از ایجاد ارز دیجیتال استلار این است که همه سیستم‌های مالی جهان بتوانند به طور یکپارچه با هم روی یک شبکه واحد کار کنند. همچنین استلار یک ارز غیرمتمرکز است و توسط هیچ شخص ثالثی کنترل نمی‌شود.

پیش بینی قیمت استلار 2024
پیش بینی قیمت استلار 2024

ارز دیجیتال استلار به دلیل برخورداری از یک سیستم اتوماسیون توانسته مبادله و انتقال دارایی‌ها را تسریع کند. یک مثال در این مورد به قرار زیر است:

اگر بخواهید ETH را به کیف پول BTC بفرستید، ابتدا بایستی ETH بخرید و سپس آن را با BTC در یک صرافی غیرمتمرکز مبادله کنید و در نهایت آن را به کیف پول BTC انتقال دهید.

به لطف شبکه استلار اما ETH را می‌توانید به کیف پول BTC بفرستید. پروتکل این شبکه می‌تواند به طور خودکار ETH را با XLM مبادله کند و آن را به BTC بدل کند و در نهایت BTC را به مقصد مشخص شده بفرستد.

تاریخچه قیمت استلار

ارز دیجیتال استلار

در ادامه بحث خود درباره پیش بینی قیمت استلار 2024 به تاریخچه قیمت این رمزارز می‌پردازیم. کمترین قیمت ثبت شده برای استلار، در نوامبر 2014 است که حدود 0.0012 دلار بوده است. در ژانویه 2015 قیمت XLM به 0.003 دلار رسید و این موضوع ارزش بازار آن را به 15 میلیون دلار رساند.

در ماه جولای 2016، قیمت XLM به 0.001 دلار و سپس در می 2017 به 0.04 دلار رسید. ماه‌های آینده اما به این خوبی نبود و قیمت XLM با افت مواجه بود. عقد قرارداد همکاری با شرکت IBM و KlickEX نیز در نهایت قیمت XLM را به 0.03 دلار رساند.

در ادامه در ژانویه 2018، قیمت ارز دیجیتال استلار به بالاترین زمان خود یعنی 0.93 دلار رسید. در ادامه اما شاهد سقوط قیمت این ارز تا پایان سال بودیم که حدود 91 درصد افت را شامل شد و به 0.09 دلار رسید.

اوج قیمت استلار در سال 2019 برابر با 0.16 دلار بود و پایین‌ترین قیمت آن در این سال هم 0.04 دلار. اوضاع در سال 2020 برای استلار نسبتا خوب بود، اما در سقوط بازار در پنجشنبه سیاه کریپتو، استلار به 0.03 دلار رسید.

ارزش ارز دیجیتال استلار در سال 2021 به 73 سنت هم رسید و در ادامه باز هم افزایش یافت. سپس و در می 2021 شاهد بودیم که قیمت این ارز به 0.79 دلار رسید.

در زمستان کریپتو، قیمت استلار کاهش یافت و در 13 ژوئن 2022 حتی به 0.1 دلار رسید. استلار تا پایان سال 2022 نیز 92 درصد ارزش خود را از دست داد و به 0.07 دلار رسید. با این شرایط و با توجه به افت‌های مداوم قیمت استلار، این سوال برای سرمایه‌گذاران استلار پدید آمده که آیا استلار برای سرمایه‌گذاری مناسب است و آینده خوبی خواهد داشت؟ به همین دلیل و در این مطلب با بررسی آینده استلار قصد داریم به پیش بینی قیمت استلار 2024 و سال‌های آینده بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین شت کوین های 2024

پیش بینی قیمت کاردانو 2024

پیش بینی قیمت استلار 2024

بنابر بررسی‌های انجام شده و براساس پیش بینی قیمت Stellar قیمت این ارز تا پایان سال 2024 به 0.36 دلار می‌رسد. بالاترین قیمت پیش‌بینی‌شده برای استلار در 2024 نیز می‌تواند تا 0.34 دلار برسد. بنابر تحلیل قیمت استلار انتظار می‌رود پایین‌ترین قیمت استلار در 2024 هم 0.26 دلار باشد.

پیش بینی قیمت استلار 2025

در این بخش از پیش بینی قیمت استلار تا 10 سال آینده به قیمت این ارز در سال 2025 می‌پردازیم. بنابر تحلیل قیمت استلار در سال 2025، قیمت این ارز تا 0.44 دلار می‌رسد و احتمالا پایین‌ترین قیمت آن در این سال برابر با 0.36 دلار خواهد بود.

بنابر یک پیش‌بینی استلار دیگر، استلار ممکن است تا پایان 2025، به 0.48 دلار هم برسد. بنابر تحلیل قیمت Stellar همچنین می‌توان انتظار داشت که این رمزارز با رشدی 100 درصدی در هر واحد یا هر سهم مواجه شود.

پیش بینی قیمت استلار 2026

پیش بینی استلار

در این بخش از پیش بینی قیمت استلار تا 10 سال آینده به قیمت این ارز در سال 2026 می‌پردازیم. بنابر تحلیل قیمت XLM پیش‌بینی می‌شود که قیمت این ارز تا 0.42 دلار می‌رسد. بنابر تحلیل قیمت Stellar بالاترین قیمتی که برای آینده استلار در سال 2026 پیش‌بینی شده برابر با 0.40 دلار است و در حداقلی‌ترین حالت به 0.34 دلار می‌رسد.

پیش بینی قیمت استلار 2027

در این بخش از پیش بینی قیمت استلار تا 10 سال آینده به پیش‌بینی قیمت این ارز در 2027 می‌پردازیم. بنابر تحلیل قیمت Stellar انتظار می‌رود که تا پایان سال 2027، قیمت این ارز به 0.52 دلار برسد و در پایین‌ترین حالت هم احتمالا 0.38 دلار خواهد بود.

پیش بینی قیمت استلار 2028

در این بخش از پیش بینی قیمت استلار 2024 و سال‌های آینده، قیمت این ارز در 2028 را بررسی می‌کنیم. بنابر پیش بینی شاخص استلار انتظار بر این است که قیمت این ارز تا پایان 2028 به 0.53 دلار برسد. بنابر تحلیل قیمت XLM بالاترین قیمت پیش‌بینی شده برای این ارز برابر با 0.60 دلار است و در پایین‌ترین سطح قیمتی نیز احتمالا به 0.49 دلار می‌رسد.

پیش بینی قیمت استلار 2029

بنابر تحلیل قیمت استلار انتظار می‌رود که قیمت این ارز تا پایان 2029 به 0.63 دلار برسد. بنابر تحلیل قیمت XLM بالاترین قیمت قابل انتظار برای استلار در این سال حدود 0.68 دلار و پایین‌ترین قیمت 0.55 دلار است.

پیش بینی قیمت استلار 2030

بنابر تحلیل قیمت Stellar انتظار می‌رود که قیمت این ارز در سال 2040 به میانگین 0.70 دلار برسد. بنابر تحلیل قیمت استلار بالاترین قیمت این ارز در سال 2030 برابر با 0.75 دلار و پایین‌ترین قیمت هم برابر با 0.62 دلار است.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت شیبا اینو 2024

بهترین توکن های NFT در سال 2024

پیش بینی استلار از نظر کارشناسان صنعت کریپتو

قیمت استلار

در این بخش از پیش بینی قیمت استلار 2024 نظرات برخی از چهره‌ها و نهادهای شاخص حوزه ارزهای دیجیتال درباره استلار را بررسی می‌کنیم. بنابر تحلیل قیمت XLM می‌توان گفت که در مجموع انتظار می‌رود آینده این ارز صعودی باشد. این پیش‌بینی‌ها البته مبتنی بر هوش مصنوعی است و نمی‌تواند بسیاری از عوامل فاندامنتال موثر در آینده نزدیک را در نظر بگیرد. اما در ادامه قصد داریم به پیش بینی شاخص استلار توسط برخی کارشناسان برجسته بازار بپردازیم.

پیش بینی استلار از نظر کارشناسان Wallet Investor

بنابر پیش بینی شاخص استلار انتظار می‌رود که در کوتاه مدت سرمایه‌گذاری بسیار مناسبی باشد. این نهاد مالی معتقد است که قیمت استلار تا پایان سال 2027 به 0.8047 دلار می‌رسد. با این اوصاف و بنابر تحلیل قیمت XLM انتظار می‌رود استلار سرمایه‌گذاری خوبی باشد.

پیش بینی استلار از نظر کارشناسان Trading Beasts

بنابر پیش‌بینی کارشناسان Trading Beasts از آینده استلار انتظار می‌رود که قیمت این ارز طی چندسال آینده شدیدا افزایش یابد. بنابر پیش بینی XLM انتظار بر این است که قیمت استلار تا پایان 2024 به حدود 0.404 دلار برسد.

پیش بینی استلار از نظر کارشناسان Capital

بنابر پیش بینی XLM توسط کارشناسان GOV Capital، انتظار می‌رود که قیمت استلار در آینده صعودی باشد. با این اوصاف این رمزارز می‌تواند حتی در بلندمدت یک سرمایه‌گذاری مناسب باشد. بنابر پیش بینی شاخص استلار قیمت XLM می‌تواند تا پنج سال آینده به 0.46 دلار برسد.

آیا استلار ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

قیمت XLM

یکی از مهمترین سوال‌های کاربران این است که آیا بر اساس پیش بینی XLM این ارز آینده خوبی دارد و برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟ به طور کلی در پاسخ به این سوال باید گفت که فارغ از نوسانات روزانه و ماهانه این ارز، در صورتی که استلار بتواند قابلیت‌های خود را بیشتر کند و خدمات خود را در همکاری با دیگر شرکت‌های بزرگ به مراتب گسترش دهد، طبیعتا آینده بسیار درخشانی خواهد داشت.

از طرفی و بنابر پیش بینی XLM انتظار می‌رود که با افزایش مقررات در حوزه کریپتو، افراد بیشتری برای اتوماسیون و انتقال توکن به استلار روی بیاورند. اگر همه چیز همین‌قدر خوب پیش برود، آینده استلار می‌تواند بسیار امیدوارکننده باشد و این ارز دیجیتال ارزش سرمایه‌گذاری خوبی پیدا خواهد کرد. در ادامه بحث پیش بینی قیمت استلار 2024 به مزایا و معایب این ارز می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی قیمت ریپل 2024

پیش بینی قیمت لایت کوین 2024

مزایا ارز دیجیتال استلار

پیش بینی قیمت استلار تا 10 سال آینده

بعد از بحث پیش بینی قیمت Stellar بد نیست در این بخش به مزایا و معایب این ارز هم بپردازیم. سرعت بالای معاملات، پشتیبانی از ارزهای مختلف در شبکه و پایین‌بودن هزینه معاملات از مهمترین مزایای ارز دیجیتال استلار است.

سرعت انجام تراکنش‌ها در شبکه استلار به طور میانگین زیر 5 ثانیه است و انجام معاملات با انواع ارزها و رمزارزها در این شبکه امکان‌پذیر است. علاوه بر این، معاملات در بلاکچین استلار با هزینه به مراتب پایین‌تری نسبت به معاملات دیگر پلتفرم‌ها انجام می‌شود.

به طور کلی میانگین هزینه انجام معامله در شبکه استلار، یک میلیونم یک سنت است و این مقدار در قیاس با ارز سنتی از طریق بانک‌ها و دیگر برنامه و شبکه‌های رمزنگای شده، به مراتب ناچیز است.

از طرفی، استلار یک شبکه کاملا غیرمتمرکز است و به نوعی توسط همتایان موجود در شبکه مدیریت می‌شود و متعلق به هیچ شخص یا نهاد خاصی نیست. تنها پشتیبانی این شبکه هم بر عهده یک سازمان غیرانتفاعی است. در بخش بعدی پیش بینی قیمت استلار 2024 به معایب ارز استلار می‌پردازیم.

معایب رمز ارز استلار

معایب استلار نسبتا کم و در پایین‌ترین حد است. با این وجود اصلی‌ترین مشکل استلار مربوط به اعتماد است چراکه استلار به منظور تسهیل پشتیبانی از ارزهای سنتی برای دارایی‌هایی مانند دلار از دسته‌های دوتایی استیبل کوین با ارزش ثابت استفاده می‌کند. این یعنی که دلاری که شما در کیف پول استلار خود هولد می‌کنید در واقع استیبل کوینی مانند تتر و انکر است.

از جمله دیگر معایب استلار می‌توان به این اشاره کرد که جهت استفاده از شبکه استلار یا نگهداری هر نوع دارایی روی آن، علاوه بر موجودی ذخیره شده خود، بایستی موجودی بیشتری در حساب خود داشته باشید. به بیان ساده‌تر، اکانت‌هایی که لومن در خود نگهداری نمی‌کنند، نمی‌توانند از شبکه استفاده کنند. در حالی که این موضوع یکی از معایب استلار است اما از آن به عنوان مکانیزمی برای جلوگیری از اسپم در شبکه و جلوگیری از ایجاد حساب‌های جعلی و متوقف کردن تراکنش‌های بی‌دلیل هم استفاده می‌شود.

امنیت ارز استلار چگونه است؟

آینده استلار

در این بخش از بحث پیش بینی قیمت Stellar می‌خواهیم به پاسخ این سوال بپردازیم که امنیت ارز و شبکه استلار چگونه است؟ در پاسخ این سوال مهم باید گفت که برخلاف بیت کوین که از شبکه Pow استفاده می‌کند، استلار از پروتکل اجماع استلار یا SCP برخوردار است و این مکانیزم به شما امکان می‌دهد که پرداخت‌ها را با سرعت بالا و به طور امن در هر نقطه جهان انجام دهید. ارز استلار یک سابقه امنیتی تقریبا تمیز دارد و تا به امروز صرافی‌ها یا شبکه‌های مرتبط با استلار هک نشده‌اند.

با این وجود و در یک کلاهبرداری، 400 هزار دلار استلار از چند حساب کاربری خارج شد اما این ناشی از یک نقص امنیتی در کیف پول مورد استفاده کاربران بود و به خاطر شبکه یا مدیران استلار نبود.

بیشتر بخوانید:

ارز نوت کوین (Notcoin) تلگرام چیست؟

بهترین نرم افزارها برای ترید ارز دیجیتال

کاربردهای ارز دیجیتال استلار

پیش بینی قیمت Stellar
پیش بینی قیمت Stellar

در این بخش از پیش بینی قیمت استلار 2024 به کاربردهای این ارز می‌پردازیم. ارز دیجیتال استلار به عنوان رمزارزی برای خرید کالا یا استفاده از خدمات نیست. هدف استلار افزایش دامنه مالی با ایجاد سیستم‌های پرداخت جهانی در دسترس، کاربردی و ارزان است.

ایده اصلی استلار این است که هرکسی با استفاده از پروتکل این ارز بتواند ارزهای سنتی را به توکن‌های ارائه‌دهنده دارایی موجود و جدید بدل کند. بعد از تبدیل استلار، کاربران می‌توانند این دارایی‌ها را با استفاده از استلار و با اصطکاک کمتری معامله کنند.

ارز استلار ارزی بسیار مفید و ارزشمند است چراکه به عنوان یک شبکه تبادل جهانی، می‌تواند به میزبانی از هزاران صرافی بین ارزها  توکن‌های مختلف در هر ثانیه بپردازد.

مبادلا میان ارزهای دیجیتال یا ارزهای فیات همیشه می‌تواند یک فرایند طولانی و پرهزینه باشد اما استلار می‌خواهد این فرایند را به طور کلی سریعتر و ارزان‌تر انجام دهد.

سوالات متداول

آیا امکان رسیدن استلار به قیمت 10 دلار وجود دارد؟

بنابر پیش بینی قیمت Stellar ممکن است در آینده ارزش این ارز به 1 دلار برسد اما رسیدن این ارز به نرخ 10 دلار در آینده نزدیک بسیار دشوار است. البته این به آن معنا نیست که این ارز پتانسیل رشد بالایی ندارد.

آیا استلار ارزش خرید و سرمایه‌گذاری دارد؟

به طور کلی استلار از نظر ارزش بازار در شمار 20 ارز برتر بازار جای گرفته و اکثر سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان بازار رمزارزها به آن علاقه دارند. این ارز آینده خوبی دارد و به طور کلی باید گفت ارز خرید بالایی دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره پیش بینی قیمت استلار 2024 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر