;
coinex

چگونه می توان به دهک بندی یارانه اعتراض کرد؟ [+آموزش تصویری]

پرداخت یارانه و مبلغ یارانه خانوارهای تحت پوشش، براساس دهک بندی یارانه مشخص می‌شود. بسیاری از افراد از این دهک‌بندی رضایت نداشته که می‌توانند نسبت به این مورد اعتراض کنند. در این مطلب آموزش تصویری نحوه اعتراص به دهک‌بندی یارانه را توضیح می‌دهیم.

همه یارانه‌بگیران براساس دهک‌بندی یارانه‌ای از دهک 1 تا 10 دسته‌بندی شده‌اند. قرارگیری خانوارها براساس میزان درآمد، املاک، وسیله نقلیه و هرچیز دیگری که جزء سرمایه آنها است، مجاسبه می‌شود. پرداخت یارانه برای دهک‌های 1 تا 3 مبلغ 400 هزار تومان به ازای هر فرد و برای دهک‌های بعدی نیز مبلغ یارانه 300 هزار تومان تعیین شده است.

اما در بهمن 1402 (ماه جاری) شیوه دهک بندی یارانه تغییراتی داشته است. این تغییرات براساس آخرین تغییرات اطلاعات شناسنامه‌ای افراد و اطلاعات جدید اقتصادی خانوارها تعیین شده است. همچنین این تغییرات اعتراضاتی را نسبت نیز توسط مشمولین یارانه دربر داشته است؛ اعتراضی که فقط به زبان می‌آید و نه در شیوه درست آن.

در این مطلب قصد داریم نحوه اعتراض به دهک‌بندی یارانه را به صورت تصویری به شما مخاطبین عزیز تکراتو آموزش دهیم. پس از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: یارانه دهک های 4 تا 9 واریز شد؛ زمان برداشت یارانه کمک معیشتی بهمن

آموزش گام به گام شیوه اعتراض به دهک بندی یارانه

حتماً تا حالا متوجه شده‌اید که برای اطلاع از دهک بندی یارانه و دیگر اطلاعات یارانه‌ای، می‌بایست به وب‌سایت حمایت به نشانی http://hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید. چگونگی اطلاع از دهک بندی یارانه و نحوه استعلام آن را می‌توانید در اینجا مطالعه کنید.

نحوه ورود به صفحه مورد نظر هم به صورت مستقیم و با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار و کد امنیتی و هم از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند دولت قابل انجام است. البته در روش دوم باید شماره موبایل به نام سرپرست خانوار را وارد کرد.

آموزش گام به گام شیوه اعتراض به دهک بندی یارانه

ما پیشنهاد می‌کنیم که به صورت مستقیم و از طریق سایت حمایت برای استعلام دهک بندی یارانه‌ای خود اقدام کنید.

آموزش گام به گام شیوه اعتراض به دهک بندی یارانه

پس از ورود به سامانه، شما به پنل کاربری خود وارد می‌شوید و می‌توانید وضعیت یاراته و دهک‌بندی یارانه خود را مشاهده کنید. (مطابق با تصویر زیر)

آموزش گام به گام شیوه اعتراض به دهک بندی یارانه

در این بخش اما 4 گزینه دیگر در پایین صفحه قابل مشاهده است. ما در این بخش فقط به گزینه «درخواست بررسی» نیاز داریم. پس برای اعتراض و بازبینی دهک بندی یارانه می‌بایست بر روی گزینه درخواست بررسی کلیک یا تپ کنید. پس از انتخاب گزینه، موافق‌نامه را تأیید کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

ساختار خانوار را مورد بررسی قرار دهید

در این بخش ساختار خانوار به طور کامل قرار داده شده است.

نکته مهم: در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در وضعیت خانوار خود که توسط سازمان هدمندی تعیین می‌شود، می‌بایست به همراه مدارک موردنیاز همیشگی به دفاتر پلیس +10 و یا دیگر نهادهای مورد تأیید این سازمان مراجعه کنید. پس از دریافت مدارک توسط متصدی، اطلاعات شما در وب‌سایت به‌روزرسانی خواهد شد.

پس از مشاهده اطلاعات درست، بر روی گزینه بعدی کلیک کنید تا به صفحه بعد ارجاع داده شوید.

آموزش گام به گام شیوه اعتراض به دهک بندی یارانه

مرحله بعدی، بررسی اطلاعات خودرو برای همه اعضای خانوار است. بر روی گزینه بعدی کلیک کنید.

آموزش گام به گام شیوه اعتراض به دهک بندی یارانه

در مرحله بعد، اطلاعات درآمدی همه اعضای خانوار قابل مشاده است. پس از مشاهده اطلاعات درآمدی دوباره بر روی گزینه بعدی کلیک کنید.

آموزش گام به گام شیوه اعتراض به دهک بندی یارانه

پس از گذر از اطلاعات درآمدی، به صفحه مربوط به اطلاعات حساب اعضای خانوار منتقل می‌شوید. طبق راهنمای موجود در تصویر زیر برای اطلاع از هر بخش، بر روی گزینه مشخص شده کلیک کنید. پس از آن با زدن گزینه «بعدی» وارد مرحله بررسی بیماری یا معلولیت افراد خانوار می‌شوید.

آموزش گام به گام شیوه اعتراض به دهک بندی یارانه

در صفحه بعدی، بخش اطلاعات مربوط به بیماری خاص یا معلولیت خانوار نمایش داده شده است. گزینه بعدی را بزنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

آموزش گام به گام شیوه اعتراض به دهک بندی یارانه

در بخش بعدی به اطلاعات مربوط به فعالیت همه اعضای خانوار در بازار بورس دسترسی دارید. گزینه بعدی را بزنید.

آموزش گام به گام شیوه اعتراض به دهک بندی یارانه

خب می‌رسیم به بخش آخر مراحل بررسی دهک‌بندی یارانه. در این بخش باید تعهدنامه قابل مشاهده در برگه سایت را تأیید کنید. پس از زدن تیک مربوطه و کلیک بر روی گزینه ارسال درخواست بررسی، درخواست شما ثبت می‌شود.

پس از ثبت درخواست، پیام ثبت درخواست را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید نسخه چاپی آن را نیز پرینت بگیرید.

با کلیک بر روی گزینه تأیید، مراحل اعتراض به دهک‌بندی به اتمام می‌رسد.

نکته: پس از ثبت درخواست، تا دوره بعدی دهک‌بندی یارانه‌ای، امکان اعتراض دوباره نخواهید داشت.

آموزش گام به گام شیوه اعتراض به دهک بندی یارانه

لازم به ذکر که در بخش تاریخچه درخواست در صفحه اول کابری خود می‌توانید آخرین وضعیت درخواست خود را مشاهده کنید.

شاخص‌ترین معیارها در تغییر دهک‌ها و صدک‌ها

رئیس مرکز مطالعات و اطلاعات رفاه ایرانیان در عین حال تاکید کرد: «با توجه به دهک‌بندی جدید، هیچ حذفیاتی تا ۶ ماه آینده نخواهیم داشت؛ البته هرگونه تصمیم‌گیری در این خصوص بر عهده دولت است که فعلا تصمیم گرفته شده تا اطلاع ثانوی، یارانه نقدی خانواده‌ای حذف نشود.»

محمدی در خصوص شاخص‌ترین معیارها در تغییر دهک‌ها و صدک‌ها گفت:

شاخص‌های مورد استفاده در پایگاه رفاه ایرانیان، شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی از جمله خودرو و ارزش آن، تراکنش‌های مالی و بانکی و درآمدها، معلولیت، بیماری خاص و… است.

بیشتر بخوانید:

آیا این آموزش برای شما مفید یود؟ در صورت هرگونه ابهام در یارانه خود می‌توانید با سازمان هدفمندی یارانه‌ها و یا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تماس حاصل فرمایید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر