;
coinex

چگونگی اطلاع از دهک بندی یارانه و نحوه استعلام آن

همزمان با پرداخت یارانه تشویقی طرح فجرانه، بهتر است از دهک بندی یارانه خود مطلع شوید. این یارانه مختص افرادی است که در دهک‌های 1 تا 7 قرار دارند.

بسیاری از یارانه‌بگیران هنوز نمی‌دانند که در چه دهک‌بندی یارانه‌ای قرار دارند. برای دانستن این موضوع روش‌هایی وجود دارد که اکثراً ساده به نظر می‌رسند. اما در میان این روش‌ها، استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی بوسیله شماره گویا و پیامک جزء ساده‌ترین راه‌ها هستند که نه نیازی به داشتن گوشی هوشمند است و نه اینترنت مورد نیاز است.

اما یک روش آنلاین نیز برای آن وجود دارد که به عنوان کامل‌ترین روش استعلام دهک‌بندی یارانه شناخته می‌شود. ما پیشنهاد می‌کنیم که از روش آنلاین استفاده کنید، زیرا می‌توانید اطلاعات کامل‌تری در رابطه با جزئیات بسته‌های معیشتی خود دریافت کنید. در ادامه مطلب با جزئیات مراحل استعلام اینترنتی، تلفنی و پیامکی دهک‌بندی یارانه همراه ما باشید.

لازم به ذکر است که دهک‌بندی یارانه‌ها به‌‌روزرسانی شده و بسیاری مشمولین یارانه در دهک‌های پایین‌تر یا بالاتر قرار گرفته‌اند. ممکن است این افراد نسبت به دهک‌بندی جدید سازمان هدمندی یارانه‌ها اعتراض داشته باشند. برای اعتراض به دهک‌بندی خود می‌توانید از مطلب درج شده در این نوشته استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه نصب و استفاده از اپلیکیشن شما ؛ برنامه ای برای مدیریت یارانه و کالابرگ الکترونیکی

آموزش استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی

افرادی که تمایل دارند به این روش از دهک‌بندی یارانه خود مطلع شوند، می‌بایست با تلفن گویای 09200006369 تماس حاصل نمایند. در این مرحله از شما خواسته می‌شود که کد ملی خود را وارد کنید (کدملی سرپرست خانوار)، سپس با وارد کردن کدملی به شما گفته می‌شود که در کدام دهک‌بندی یارانه‌ای قرار گرفته‌اید.

این روش یک نکته دارد؛ در این روش همه سرپرستان خانوار می‌توانند استعلام دهک‌بندی یارانه‌ای خود را دریافت کنند، غیر از سرپرستان خانوار که خود یا یکی از اعضای خانوار جزء نیروهای مسلخ باشند. این افراد برای اطلاع از دهک یارانه‌ای خود حتماً باید با ستاد نیروهای مسلح تماس بگیرند.

غیراز این، شماره تلفن وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی (0216369) برای پاسخگویی در اختیار مردم قرار گرفته است.

آموزش استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی

استعلام دهک بندی یارانه از سایت حمایت

علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سرپرستان خانوار می‌توانند با مراجعه به سایت “حمایت” به نشانی http://hemayat.mcls.gov.ir/ از نحوه دهک‌بندی خود مطلع شوند، گفت: «تنها سرپرستان خانوار می‌توانند به این سامانه مراجعه و پس از دریافت کد به صورت پیامکی از طریق تلفن همراه، سایر فرایندهای خود را در این سامانه پیگیری کنند.»
وی افزود:

یارانه‌بگیران برای اطلاع از موقعیت جغرافیایی، آدرس و اطلاعات مربوط به فروشگاه‌ها و مغازه‌های متصل به طرح کالابرگ می‌توانند به برنامه کاربردی “شما” مراجعه کنند. تمام اطلاعات مربوط به طرح کالابرگ در این برنامه وجود دارد.

آموزش استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی

استعلام دهک بندی یارانه با پیامک

یکی از دیگر از روش‌های ساده اطلاع از دهک‌بندی یارانه‌ای، روش ارسال پیامک به مرکز آمار ایران است. در این روش سرپرست خانوار می‌تواند کد ملی خود را به شماره 300000 ارسال کند.

توجه: این روش ممکن است به درازا بکشد، پس بهتر است شکیبا باشید تا نتیحه برای شما پیامک شود.

گفتنی است که در ماه‌های اعتراض به مبالغ یارانه‌ای از سوی مردم تشدید شده است؛ عده‌ای از شهروندان که در ماه‌های گذشته یارانه ۴۰۰ هزار تومانی می‌گرفته‌اند حال یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند و در این بین یارانه عده‌ای نیز به طور کامل قطع شده است.

آموزش استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی
آموزش استعلام دهک بندی یارانه با کد ملی

 چگونه می توان به دهک بندی اعتراض کرد؟ [+آموزش تصویری]

بهمن 1402 (ماه جاری) دهک‌بندی یارانه‌ها از سمت سازمان هدفمندی یارانه‌ها به‌روزرسانی شد و دهک بسیاری از یارانه‌بگیران تغییر کرد. این تغییر در دهک‌بندی منجر شد که بسیاری از افراد نسبت به این مورد اعتراض کنند. اما این اعتراض بدون مراجعه به وب‌سایت حمایت هیچ فایده‌ای ندارد. در اینجا می‌توانید مراحل تصویری اعتراض به دهک‌بندی یارانه را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ شما ار از کدامیک از این روش‌ها استفاده کرده‌اید؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر